راننده دانشگاه هنر اصفهان بیش از نیم میلیارد تومان به جيب زد

ارسال در مهم ترین خبرهای استان و کشور

خبرگزاری ایمنا:برخي خبرها حاكي است در يكي از دانشگاههاي شهر اصفهان، يك كارمند جزء توانسته با روشي حيرت انگيز و بسيار پيش پا افتاده، بيش از نيم ميليارد تومان از وجوه دانشگاه را اختلاس كند.

به گزارش ايمنا در اين واقعه كه اكنون تحت بررسي نهادهاي امنيتي است، راننده یکی از مدیران ارشد دانشگاه موفق شده با سرقت برگه چك حساب جاري متعلق به دانشگاه و جعل امضاي مسئولان مربوطه از جمله رئيس دانشگاه و مسئول امور مالي، مبلغي در حدود ۶۰۰ ميليون تومان را از حساب دانشگاه در بانك مربوط وصول نمايد.
جالب آنست كه وی به سادگي موفق گرديده است شعبه بانك مربوطه و امور مالي دانشگاه مزبور را دور بزند و بدون هيچ مانعي بيش از نيم ميليارد تومان از يك حساب دولتي بوسيله يك برگه چك دريافت كند!
از سوي ديگر، دسته چك هاي حسابهاي دولتي معمولاً در جاي مطمئني نگهداري مي شود و هر كسي به آنها دسترسي معمولي هم ندارد چه رسد به اينكه فردي بتواند از دسته چك برگه اي سرقت كرده، به بانك ببرد و پول بگيرد! گفتني است جزئيات و ابهامات ماجراي فوق تحت بررسي نهادهاي مسئول قرار دارد.
سئوال اين است كه با توجه به نظارت های دقیق چگونه يك کارمند ساده توانسته به راحتی برگ چک سرقت کرده و امضاهای مسئولان را جعل کند و بانک هم بدون مانع، چک صدها میلیون تومانی را پرداخت نماید؟
پس از انتشار خبر سوءاستفاده مالی در یکی از باشگاه های اصفهانی اين دومين سوءاستفاده كلان مالي در يك نهاد عمومي در ماه اخير در اصفهان است.