رونمايي از دستگاه چاپ ويژه«شناسنامه»و«گذرنامه»

ارسال در مهم ترین خبرهای استان و کشور

براي نخستين بار دستگاه چاپ ويژه شناسنامه و گذرنامه توسط طراحان و متخصصان ايراني ساخته و در يازدهمين جشنواره صنعت چاپ ايران رونمايي شد.


به گزارش خبرنگار حوزه ادبيات و كتاب باشگاه خبري فارس (توانا) براي نخستين بار دستگاه چاپ ويژه «شناسنامه و گذرنامه» توسط طراحان و متخصصان ايراني ساخته و در يازدهمين جشنواره صنعت چاپ ايران به نمايش گذاشته شد.

سريع‌ترين و با كيفيت‌ترين دستگاه چاپ ويژه شناسنامه و گذرنامه توسط شركت «سخت‌افزار سارا» و گروه «اسماعيل دميرچي»، نويسنده و يكي از پيشكسوتان صنعت چاپ ايران و به سفارش سازمان ثبت احوال ساخته شد. تاكنون 38 دستگاه از دستگاه چاپ ويژه شناسنامه و گذرنامه ساخته و به ثبت احوال 28 استان كشور ارسال شده است.

به گزارش توانا، شركت سخت‌افزار سارا در سال  84 با هدف گسترش تكنولوژي‌هاي نوين ساخت ديجيتال تأسيس و شروع به فعاليت كرد.
اين شركت تاكنون ابداعات بسيار ارزشمندي در توليد و گسترش تكنولوژي سيستم‌هاي جوهرافشان به صنعت كشور ارائه كرده است كه از جمله آن مي‌توان به ساخت «طراحي و ساخت اولين دستگاه پرينتر سه بعدي پيزو الكتريك»، «ساخت مواد مقاوم به حرارت‌ هاي بالا به عنوان مواد اوليه دستگاه پرينتر سه بعدي»، «طراحي و ساخت دستگاه چاپ مدارك شناسايي» اشاره كرد.

دستگاه چاپ شناسنامه و پاسپورت سريع‌ترين و با كيفيت‌ترين دستگاه چاپ شناسنامه و پاسپورت در دنيا به شمار رفته و اين دستگاه براي نخستين بار در خاورميانه توسط متخصصان شركت سخت‌افزار سارا و بنا به سفارش سازمان ثبت احوال (اداره كل ثبت احوال استان تهران) طراحي و ساخته شده و هم اكنون به صورت گسترده در 28 استان كشور در حال استفاده است.
اين دستگاه داراي قابليت‌هاي بسيار منحصر به فرد بوده كه آن را نسبت به دو رقيب آلماني و ايتاليايي‌اش متمايز ساخته است كه از جمله اين قابليت‌ها مي‌توان به سرعت بسيار بالا، كيفيت چاپ بهتر، تحمل فشار كاري بيشتر، هزينه تعمير و نگهداري و مواد مصرفي بسيار مناسب‌تر و ماندگاري چاپ تا  75 سال اشاره كرد.