تماشای شبکه‌های ماهواره‌ای آهنگ خیانت در خانواده را به صدا درآورده است

ارسال در مهم ترین خبرهای استان و کشور

امین‌مجد تاکید کرد: متاسفانه بعد از ترویج فضای ماهواره‌ها، با مسائل نوپدیده‌ای در خانواده مواجه شده‌ایم که آهنگ تغییرات جدی مثل خیانت را در خانواده به صدا درآورده‌اند.
زهرا امین مجد، عضو هیأت علمی مرکز مطالعات و تحقیقات زنان در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی برنا گفت: در سال های اخیر شیطنت رسانه های بزرگ غربی و ترویج فضای ماهواره ها در خانه باعث شده که خانواده ها به راحتی در کنار هم از شبکه های فارسی 1 و بی بی سی فارسی استفاده کرده و هیچ إبایی از دیدن گروهی برخی تصاویر نداشته باشند.

وی افزود: متاسفانه بعد از ظهور این رسانه ها، با مسائل نوپدیده ای در خانواده مواجه شده ایم که آهنگ تغییرات جدی مثل خیانت را در خانواده به صدا درآورده و  رفتارهای غیر اخلاقی را در سطح خانواده رواج می دهند. شبکه های ماهواره ای در واقع افراد را به روابط خارج از خانه سوق می دهد.

وی با اشاره به این مساله که از بین رفتن فضاهای عاطفی در خانواده منجر به طلاق عاطفی می شود، تاکید کرد: با کم رنگ شدن روابط عاطفی میان زوجین، حتی اگر طلاق رسمی به دلیل رعایت حال فرزندان و یا آبروی خانوادگی به صلاح نباشد، طلاق عاطفی اتفاق می افتد که این نوع طلاق به جهاتی بدتر است، زیرا افراد در این حالت معلق بوده و ممکن است طی مدت زندگی مشترک، هر خطای اخلاقی از آنها سربزند.