خیابان چهارباغ بالا پیاده راه می شود

ارسال در مهم ترین خبرهای استان و کشور

خبرگزاری ایمنا:نایب رییس شورای اسلامی شهر اصفهان از تبدیل خیابان چهارباغ بالا حدفاصل سی وسه پل تامیدان شورا به پیاده راه خبرداد و اعلام کرد: پیاده رو حدفاصل پل سی وسه پل تا چهارراه نظر در دوباند غربی و شرقی بر طبق طرح هر کدام ۱۸ متر افزایش می یابد.

به گزارش ایمنا، کریم داودی با اعلام این خبر افزود: بر اساس طرح بازنگری طرح تفصیلی پیش بینی شده خیابان یحیی خان حدفاصل پارک آئینه خانه تا پل آذر به منظور اتصال پارک های طرفین سی و سه پل احداث خواهد شد و درصورت آزاد سازی خیابان مربوطه از تردد کلیه خودروها از سمت ضلع جنوبی سی و سه پل جلوگیری می گردد و میدان شورا نیزاحداث می شود.
وی
” با تعریض پیاده رو حدفاصل پل سی و سه پل تا چهارراه نظر این محور شیبه خیابان شانزلیزه خواهد شد “
با بیان این که با ساخت میدان شورا به جهت قرار گرفتن مقابل پل تاریخی سی و سه پل و همچنین مجاورت در رودخانه زاینده رود جلوهای زیبا برای گردشگری و جذب توریست در این محدوده ایجاد خواهد شد خاطرنشان کرد: با اجرای طرح های مذکور فضای شهری شاداب وبی نظیر با محوریت پیاده راه جهت رفاه حال شهروندان ایجاد خواهد شد.
وی با اشاره به تعریض پیاده رو حدفاصل پل سی و سه پل تا چهارراه نظر در دوباند غربی و شرقی به عرض هر کدام ۱۸ متر اذعان داشت: با اجرای این طرح پیاده راه قابل قبولی در این محور احداث می شود و این محور شیبه خیابان شانزلیزه خواهد شد در این راستا عملیات اجرایی فاز اول طرح مبلمان شهری و توسعه پیاده رو کنار دبیرخانه شورای شهر شروع شده و با احداث دوطبقه پارکینگ درزیر این طرح امکان تبدیل
” ممنوعیت طرح تردد خودرو در چهارباغ عباسی با احداث خیابان باغ گلدسته،زیرگذر شمس آبادی –آذر و راه اندازی مترو امکان پذیرخواهد بود و تا زمانی که این پروژه ها به بهره برداری نرسد این محور بر روی خودروها بسته نخواهد شد “
این مسیر به پیاده را فراهم خواهد شد.
نایب رییس شورای اسلامی شهر اصفهان به اتمام آزادسازيِ محلِ احداث ميدان شورا‌ در جنوب سي و سه پل اشاره و ضمن تشکر از زحمات شهردار منطقه پنج در این رابطه تصریح کرد: میدان شورا در مقابلِ پل تاريخي سي و سه پل ( اله ورديخان ) احداث می شود که به جهت قرار گرفتن مقابل پل تاریخی و همچنین مجاورت در رودخانه زاینده رود بسیار مهم و تاثیر گذار است .
وی درباره ضرورت پرداختن به پیاده روسازی در شهر اصفهان اظهارداشت: پیاده راه ها فرصت مناسبی برای مشاهده شهر و مناظر شهری است. به همین خاطر وقتی که از پیاده راه سازی صحبت می شود باید علاوه بر طراحی فضای پیاده در شهر، طراحی مناسبی در این مسیرها صورت گرفته باشد.
داودی در خصوص محور طرح دولتخانه صفوی افزود: با اجرای این طرح خیابان سپاه منتهی به میدان امام (ره) و چهارباغ عباسی به پیاده راه تبدیل می شود همچنین ساختمان های قدیمی در این محور از جمله شهرداری مرکزی و بانک ملی به موزه تبدیل خواهد شد لذا انتظار می رود ارگان های مربوطه جهت احیای این محور تاریخی با مدیریت شهری اصفهان همکاری لازم را داشته باشند.
وی اضافه کرد:ممنوعیت طرح تردد خودرو در چهارباغ عباسی با احداث خیابان باغ گلدسته،زیرگذر شمس آبادی –آذر و راه اندازی مترو امکان پذیرخواهد بود و تا زمانی که این پروژه ها به بهره برداری نرسد این محور بر روی خودروها بسته نخواهد شد.
.