نمايشگاه معماري نقش مهمي در معرفي محصولات نوين ساختماني دارد

ارسال در مهم ترین خبرهای استان و کشور

اصفهان – معاون عمراني استاندار اصفهان گفت:برگزاري نمايشگاه معماري و فناوريهاي نوين ساختمان، نقش مهمي در معرفي محصولات نوين ساختماني دارد.
نمايشگاه معماري نقش مهمي در معرفي محصولات نوين ساختماني دارد
'سيدجمال الدين صمصام شريعت' عصر سه شنبه در گفت و گو با ايرنا برگزاري چهاردهمين نمايشگاه معماري و فناوريهاي نوين ساختمان را فرصت مناسبي براي معرفي تجهيزات، مصالح و فناوري ساختماني دانست.
و ي ابراز اميدواري كرد:در برگزاري نمايشگاههاي بعدي ابتكارات هنر معماري و مكاتب هنري معماري ايراني و اسلامي نيز معرفي شود.
وي با بيان اينكه اصفهان داراي سبك معماري نشات گرفته از معماري اسلامي است، اظهار داشت: بايد شيوه هاي معماري در سطح استان را به سمت معماري اسلامي و سبك معماري اصفهان گرايش داد.
معاون عمراني استاندار اصفهان بهره گيري از مكتب هنري اصفهان را زمينه اي براي توليدات هنري در كارخانجات و شركت هاي ساختماني اصفهان دانست و خاطرنشان كرد: در مصالح پيش ساخته مي توان نقوش اسلامي و هنرهاي تزييني معرق و منبت و امثال آن را به كار گرفت.
صمصام شريعت فعاليت هاي صورت گرفته توسط شركت ها در زمينه فناوري ساخت را مثبت ارزيابي كرد و افزود: در زمينه قطعات پيش ساخته كه در تسريع ساخت، سبك سازي ساختمان و جلوگيري از مصرف بي رويه انرژي نقش مهمي دارند، توليدات خوبي به بازار عرضه شده است.
وي گفت: بسياري از توليدات مصنوعي با حفظ الگوهاي معماري سنتي باعث جلوگيري از مصرف خاك رس، معادن سنگ و تخريب محيط زيست خواهد شد.
وي رقابت محصولات صنعتي و مصنوعي در برابر محصولات طبيعي را بسته به كاهش قيمت هاي صنعتي و مصنوعي دانست و تاكيد كرد: كاهش قيمت توليدات مصنوعي بويژه سنگ مصنوعي مي تواند در گرايش افراد به سمت اين مواد تاثير بسزايي داشته باشد.
معاون عمراني استاندار اصفهان ادامه داد: برگزاري اين نمايشگاه فرصت خوبي براي بازديد مصرف كنندگان، معماران، انبوه سازان و دانشجويان معماري است و مي تواند زمينه ايده گيري از نمايشگاه را براي اين اقشار فراهم كند.
وي تاكيد كرد: تغيير روند معماري امروز ما از سنتي به صنعتي و جلو گيري از شيوه هاي داراي هدر رفت انرژي و سنگين سازي ساختمان ها منوط به برگزاري نمايشگاه و آشنايي دست اندركاران ساختمان با شيوه ها و مصالح نوين ساختماني است.
چهاردهمين نمايشگاه بين المللي معماري و فن آوريهاي نوين ساختمان از امروز تا 19 شهريورماه از ساعت 16 تا 22در محل نمايشگاه هاي بين المللي استان اصفهان واقع در پل شهرستان برگزار مي شود.
1042