ايران درصدر گروه پنجم فوتبال انتخابي جام جهاني باقي ماند

ارسال در مهم ترین خبرهای استان و کشور

تهران - تيم ملي فوتبال ايران سه شنبه شب با وجود توقف مقابل تيم قطر در صدر گروه پنجم فوتبال انتخابي جام جهاني 2014 در قاره آسيا باقي ماند.
ايران درصدر گروه پنجم فوتبال انتخابي جام جهاني باقي ماند
به گزارش ايرنا، در اين ديدار كه در حضور بيش از 12 هزار تماشاگر در ورزشگاه جاسم بن حمد دوحه قطر برگزار شد،‌ تيم ايران به تساوي يك بر يك مقابل حريف خود رضايت داد و با كسب چهار امتياز در صدر جدول رده بندي اين گروه ايستاد.
هادي عقيلي در دقيقه 47 براي تيم ايران و محمد السيد در دقيقه 56 براي تيم قطر گلزني كردند.
بازيكنان دو تيم در نيمه نخست با تفكرات محتاطانه وارد زمين شدند و با ارائه يك بازي درگيرانه، كم افت و خيز و فيزيكي با تساوي بدون گل به رختكن رفتند.
سفيد پوشان ايراني در اين نيمه با تجمع در يك سوم خط مياني سعي داشتند بازي را كنترل كرده و با حركات سرعتي محمدرضا خلعتبري و غلامرضا رضايي به دروازه قاسم برهان دروازه بان سنگالي الاصل قطر نزديك شوند اما آنان نتوانستند موقعيت ايده آلي را براي كريم انصاريفرد تنها مهاجم كشورمان طراحي كنند.
بازيكنان تيم قطر نيز در نيمه نخست با پاس هاي كوتاه و عرضي در ميانه ميدان در انديشه ايجاد فرصت براي سباستين سوريا اروگوئه اي و فابيو سزار برزيلي مهاجمان اين تيم بودند اما مدافعان ايراني اجازه خودنمايي را به مهاجمان قطري ندادند تا دو تيم با تساوي بدون گل به رختكن بروند.
سفيدپوشان ايراني نيمه دوم را توفاني آغاز كردند به طوري كه برهان، سنگربان سنگالي الاصل تيم قطر در دقيقه 46 بسختي شوت سنگين آندرانيك تيموريان را راهي كرنر كرد.
ضربه كرنر را خسرو حيدري از جناح راست بر روي دروازه تيم قطر ارسال كرد كه عقيلي با ضربه سر ديدني دروازه حريف را باز كرد تا نهمين گل ملي خود را به ثمر برساند.
تمركز قطري ها براي دقايقي بعد از گل غافلگير كننده عقيلي بر هم ريخت به طوري كه تيم ايران چند موقعيت گلزني ايده آل را به دست آورد اما انصاريفرد و خلعتبري بسادگي فرصت هاي خود را از دست دادند.
بازيكنان قطر در دقيقه 56 بر روي يك كار گروهي در عمق خط دفاع ايران، جاگيري نامناسب و تعلل مدافعان كشورمان به گل رسيدند تا بازي به تساوي كشيده شود.
سفيدپوشان تيم ملي فوتبال ايران در 30 دقيقه پاياني با كنترل ميانه ميدان، ‌حملاتي را از جناحين طراحي كردند اما انصاريفرد و فرهاد مجيدي موقعيت هاي خود را به هدر دادند تا تيم ايران به يك امتياز اين بازي خارج از خانه قناعت كند.
در ديگر ديدار گروه پنجم مرحله مقدماتي،‌ تيم ملي بحرين عصر امروز با دو گل تيم ملي اندونزي را شكست داد.
جدول رده بندي گروه پنجم اين دوره از بازيها بدين شرح است:
1- ايران 2 بازي 4 امتياز
2- بحرين 2 بازي 4 امتياز
3- قطر 2 بازي 2 امتياز
4- اندونزي 2 بازي بدون امتياز
تيم ملي فوتبال ايران روز نوزدهم مهرماه امسال در سومين ديدار خود در مرحله مقدماتي در ورزشگاه آزادي تهران به مصاف تيم ملي بحرين مي رود و دو تيم قطر و اندونزي برابر يكديگر قرار مي گيرند.
تركيب تيم ملي فوتبال ايران در اين ديدار به شرح زير بود:‌
سيد مهدي رحمتي، هادي عقيلي، سيد جلال حسيني، مهرداد پولادي، خسرو حيدري، جواد نكونام (مازيار زارع از دقيقه 36)، آندرانيك تيموريان، علي كريمي (فرهاد مجيدي از دقيقه 70)، محمدرضا خلعتبري، غلامرضا رضايي و كريم انصاريفرد
9122**1504