25 رشته صنعتی آسیب پذیر از هدفمندی یارانه‌ها در اصفهان شناسایی شد

ارسال در مهم ترین خبرهای استان و کشور

اصفهان - خبرگزاری مهر: سرپرست سازمان صنایع و معادن استان اصفهان با بیان اینکه عمده‌ترین مشکل صنعتگران عدم امکان استفاده آنها از منابع بانکی و تسهیلات است، گفت: 25 رشته صنعتی آسیب‌پذیر از اجرای هدفمندی یارانه‌ها در اصفهان شناسایی شده است.

رسول پرویزی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در حال حاضر هشت هزار و 300 واحد صنعتی و 500 واحد معدنی در استان اصفهان فعالیت دارند که عمده‌ترین مشکلاتی که آنها در ستاد تسهیل و پشتیبانی واحدهای تولیدی و شهرکهای صنعتی استان پس از مشکلات بانکی مطرح کرده‌اند در ارتباط با اداره امور دارایی و سازمان تامین اجتماعی استان بوده است.

وی با بیان اینکه پیچیدگیهای اداری در بانکها سبب نارضایتی صنعتگران به منظور دریافت تسهیلات شده است، افزود: عمده‌ترین مشکل صنعتگران عدم امکان استفاده آنها از منابع بانکی و تسهیلات است.

سرپرست سازمان صنایع و معادن استان اصفهان در ادامه افزود: میزان تسهیلات پرداختی به صنعتگران نیاز به کار کارشناسی دارد و در صورت تایید طرح‌های واحدهای صنعتی مطابق بر پروژه‌ها تسهیلات به این بخش تعلق می‌گیرد.

وی گفت: در صورتیکه اعتبارات دولتی برای بانکها ابلاغ شود، صنعتگران می‌توانند در صورت داشتن شرایط مورد نظر بانک‌ها از این تسهیلات استفاده کنند.

پرویزی با اشاره به اینکه پرداخت تسهیلات از سوی بانکها به شرایط روز بستگی دارد، تصریح کرد: با این وجود تغییرات نرخ تورم، افزایش ناگهانی مواد اولیه و تغییر در نرخ ارز می‌تواند در میزان و نحوه پرداخت تسهیلات تأثیرگذار باشد.

وی با بیان اینکه با اجرای قانون هدفمندی یارنه‌ها طرح آسیب‌شناسی صنایع از اجرای این قانون عملیاتی شد، بیان داشت: 25 رشته صنعتی آسیب‌پذیر در این راستا شناسایی شد که با بررسیهای کارشناسی حدود یک هزار و 600 واحد صنعتی تأثیرپذیر در استان اصفهان مشخص شد که ثبت‌نام از این واحدها و تشکیل پرونده آنها انجام و 800 واحد به بانک ملی معرفی شدند.

سرپرست سازمان صنایع و معادن استان اصفهان با اشاره به اینکه با افزایش نرخ حامل‌های انرژی ناشی از اجرای این قانون و با تصمیم دولت وام یک ساله با کارمزد سه درصد به واحدهای صنعتی تأثیرپذیر پرداخت می‌شود، اظهار داشت: از کل واحدهای آسیب‌پذیر شناخته شده در استان 504 واحد با بانک عقد قرارداد بسته‌اند، گفت: با این اقدامات حدود 181 میلیارد تومان که معادل 80درصد از رقم پیش‌بینی شده برای این منظور بود تاکنون پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه طرح‌های کوچک به سرمایه‌گذاری یک میلیارد تومان نیاز دارد، اضافه کرد: برآورد مالی طرح‌های بزرگ صنعتی در استان حدود 800 میلیارد تومان است که پرداخت تسهیلات و شرایط آن به هیچ عنوان در اختیار این مجموعه مدیریتی نیست.