احمدی‌نژاد به «زاینده رود» آب می آورد

ارسال در مهم ترین خبرهای استان و کشور

خبرگزاری ایمنا: سایت های خبری در خبری های ویژه خود طی چند روز اخیر مدعی شدند به زودی با سفر رييس جمهور به اصفهان آب در زاینده رود جريان خواهد يافت.

به گزارش ایمنا سایت های خبری با انعکاس خبری قابل توجه با اشاره به خشکی طولانی مدت زاینده رود مدعی شدند قرار است محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهوری کشورمان پس ازعید سعید فطر به استان اصفهان سفر کند و به صورت ویژه موضوع خشکی زاینده رود را بررسی کند.
بنا به این گزارش ها زاینده رود یکی از مهم‌ترین رودهای مرکزی ایران است که از کوه‌های زردکوه و کوهرنگ در استان چهار محال و بختیاری سرچشمه می‌گیرد.
گفتنی است اوایل اردیبشهت امسال واحد مرکزی خبر به نقل از غلامحسین حیدرپور، معاون بهره برداری و حفاظت شرکت آب منطقه‌ای استان اصفهان به طور رسمی اعلام کرد که زاینده رود خشک شده است.
معاون بهره برداری و حفاظت شرکت آب منطقه‌ای استان اصفهان در ادامه به واحد مرکزی خبر گفته بود که زنده شدن دوباره زاینده رود به بارش‌های سال آینده بستگی دارد.
نام زاینده رود و دریاچه ارومیه در سال‌های اخیر برای همه دوستاران طبیعت یادآور خشکسالی و نابودی طبیعت زیبای اصفهان و آذربایجان است.
لازم به ذکر است مقمات استانی و شهری اصفهان به دلیل آنچه سوء مدیریت منابع آب در حوزه زاینده رود نامیده شده از خشکی زاینده رود شدیدا گلایه مند هستند.
کارشناسان نیز معتقدند اگر برخی برداشت های بی رویه در بالا دست نبود این روزها گاوخونی هم زنده بود چه برسد به زاینده رود.
گفته می شود اکنون بعد از خشک شدن کامل این رود و گلایه بسیاری از مردم استان اصفهان از کوتاهی مسئولان در رابطه با این موضوع، احمدی نژاد در سفر کوتاه خود به اصفهان علاوه بر افتتاح چند طرح عمرانی در جلسه ویژه ای به بررسی موضوع خشکی زاینده رود و تخصیص بودجه برای احداث طرح های انتقال آب به زاینده رود خواهد پرداخت.