سه شنبه کرایه اتوبوس ۱۰۰ تومان می شود

ارسال در مهم ترین خبرهای استان و کشور

خبرگزاری ایمنا: مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان و حومه با اشاره به اجرایی شدن مصوبه شورا در خصوص افزایش کرایه اتوبوس های شهر از روز سه شنبه هفته جاری گفت: بر اساس این مصوبه تا ۷ کیلومتر ۱۰۰ تومان و بیش از ۷ کیلومتر ۱۵۰ تومان و برای بخش خصوصی تا ۷ کیلومتر ۱۲۵ و بیش از ۷ کیلومتر ۱۷۵ تومان تعیین شده است.

به گزارش ایمنا،عباس روحانی با بیان این که با اجراي قانون هدفمندي يارانه ها تنها خدماتي كه افزايش قيمت نداشته كرايه حمل و نقل عمومي بوده است، افزود: هزینه شرکت اتوبوسرانی در طول یکسال قبل از هدفمندی یارانه یک میلیارد تومان بوده ولی اکنون ۱۲ میلیارد تومان است که باید جبران شود.
وی با اشاره به این که از نظر قوانین و اداره دارایی شرکت اتوبوسرانی همواره زیان ده بوده است، تاکید کرد: اگر
” با توجه به این كه ناوگان اتوبوسرانی روزانه بیش از یك میلیون مسافر را در روز جابه جا می كند و ۲۳ درصدی در سیستم حمل و نقل و جابجایی مسافران دارد لازم است برای سرویس دهی بهتر به شهروندان سریعتر هزینه های این ناوگان تامین شود “
حمایت های شهرداری نبود اکنون باید شرکت اتوبوسرانی باید اعلام ورشکستگی می کرد.
مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر اصفهان با تاکید بر این که بر طبق قانون مصوب مجلس بايد هزينه هاي حمل و نقل شهري توسط مردم، دولت و شهرداري به طور يكسان تامين شود، خاطرنشان کرد: هزينه جابه جايي يك مسافر ۳۳۰ تومان می باشد كه سهم مردم ۱۲۰ تومان است که با افزایش قیمت به ۱۰۰ تومان هنوز هم قیمت واقعی از آنان دریافت نمی گردد.
روحانی تصریح کرد: اکنون با افزایش نرخ اتوبوس های درون شهری شرکت اتوبوسرانی هنوز هم در جایگاه سال قبل ایستاده ایم و تنها می توان با این نرخ وضعیت موجود را حفظ کرد.
وی با اشاره به این که سهم دولت در حمل و نقل عمومی اظهار داشت: سهم پرداختی دولت در هیچ زمانی حتی قبل از هدفمندی یارانه ها هم کافی نبوده و همین امر شرکت اتوبوسرانی را با چالش روبرو کرده است.
روحانی ادامه داد: با وجود عدم توازن هزینه و درآمد این شرکت از هیچ خدمتی فرو گذار نکرده به طوری که در سه سال گذشته ۵۵۰ دستگاه اتوبوس برای توسعه و نوسازی وارد ناوگان اتوبوسرانی شده است.
مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان و حومه پرداخت كامل مابه التفاوت قیمت سوخت را از دولت خواستار شد تاكید كرد: با توجه به این كه ناوگان اتوبوسرانی روزانه بیش از یك میلیون مسافر را در روز جابه جا می كند و ۲۳ درصدی در سیستم حمل و نقل و جابجایی مسافران دارد لازم است برای سرویس دهی بهتر به شهروندان سریعتر هزینه های این ناوگان تامین شود.