300 اتوبوس جدید وارد ناوگان اتوبوسرانی اصفهان می‌شود

ارسال در مهم ترین خبرهای استان و کشور

اصفهان - خبرگزاری مهر: نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: از ابتدای مهرماه سال جاری، 300 دستگاه اتوبوس جدید به ناوگان حمل و نقل عمومی اصفهان افزوده می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، سید کریم داوودی از ورود حدود 300 دستگاه اتوبوس جدید به ناوگان حمل و نقل عمومی شهر اصفهان از ابتدای مهرماه سال جاری خبر داد و افزود: فاز اول خط راه‌اندازی اتوبوس‌های تندرو از قائمیه تا میدان بسیج نیز تا اول مهرماه سال جاری راه‌اندازی می‌شود.

وی با اشاره به برنامه‌های مهر شهرداری اصفهان در حوزه حمل و نقل عمومی اظهار داشت: با توجه به افزایش ۳۰ درصدی سفرهای درون شهری در مهرماه، باید کاهش زمان تاخیر سفر، افزایش بهره‌وری معابر، ایمن‌سازی خیابان‌ها و معابر و حریم مدارس، تسهیل در سفرهای آموزشی و آماده‌سازی کامل ناوگان حمل و نقل عمومی تا اول مهرماه بر اساس دستورالعمل‌های مختلف اجرایی شود.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر ضرورت نیاز به همکاری سایر نهادها و سازمان‌های مسئول در این راستا تصریح کرد: اتوبوس‌ها به عنوان یکی از وسایل حمل و نقل عمومی که قابلیت جابجایی تعداد زیادی از مسافران را دارند، باید مورد توجه ویژه قرار گیرند.

وی اضافه کرد: در این راستا تا اول مهرماه سال جاری و به منظور نوسازی و توسعه، 70 دستگاه اتوبوس جدید به ناوگان وارد می‌شود همچنین 40 دستگاه اتوبوس در خط تندرو فعال خواهد شد و علاوه بر این 150 دستگاه اتوبوس جدید از سوی بخش خصوصی در خطوط این ناوگان سرویس‌دهی می‌کنند.

داوودی با بیان اینکه با توسعه ناوگان اتوبوسرانی در مهرماه، تعداد اتوبوس‌های فعال شهر اصفهان به حدود یک هزار و 200 دستگاه خواهد رسید، بیان داشت: این در حالی است که تعداد اتوبوس‌های فعال شهر در حال حاضر بیش از 800 دستگاه اتوبوس را شامل می‌شود.

وی سامانه اتوبوس‌های تندرو را به عنوان یک روش حمل و نقل شهری با کیفیت عنوان کرد و گفت: این سامانه امکان جابه‌جایی سریع، راحت و ایمن مسافران را با در نظر گرفتن حق تقدم نسبت به سایر وسایل نقلیه با امکان خدمات‌رسانی مناسب به مسافران فراهم می‌کند.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: اولین خط اتوبوس‌های تندرو از قائمیه تا میدان قدس اجرا خواهد شد که مرحله اول آن از قائمیه تا میدان بسیج در اول مهرماه به بهره‌برداری می‌رسد.