یونسکو هم به دنبال احیای جنوب میدان نقش جهان است

ارسال در مهم ترین خبرهای استان و کشور

اصفهان - خبرگزاری مهر: معاون عمرانی استاندار اصفهان گفت: طرح جنوب میدان امام از پروژه‌های شاخص شهر به شمار می‌رود که مورد تائید یونسکو بوده و آنها حتی برای این طرح بودجه اختصاص داده‌اند.

به گزارش خبرنگار مهر، سید جمال الدین صمصام شریعت در نخستین جلسه مطبوعاتی خود که به سمت رئیس شورای اطلاع رسانی استان منصوب شده، ظهر شنبه در نشست خبری افزود: یونسکو برای اجرای این طرح نزدیک به 20 هزار دلار بودجه اختصاص داد که در نهایت طرح این پروژه اکنون آماده و حتی کمسیون ماده پنج را نیز دریافت کرده است.

وی ادامه داد: این طرح قرار شد با مشارکت سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری اصفهان، شرکت مسکن ساران، سازمان میراث فرهنگی و استانداری انجام شود که تا کنون بسیاری از دستگاه‌ها اعتبارات لازم از لحاظ ملکی را به این طرح اختصاص داده‌اند.

صمصام شریعت یادآور شد: این طرح یک طرح شاخص فرهنگی است که در مسائل شهری و حراست از میراث فرهنگی موضوعی بسیار موثر است البته اکثریت خانه‌های تاریخی در طرح مذکور مربوط به دوران قاجار است.

رئیس جمهور به اصفهان سفر می‌کند

معاون عمرانی استاندار اصفهان در ادامه سخنان خود خیر از سفر رئیس جمهور به اصفهان پس از ماه رمضان داد و گفت: قرار است در این سفر باغ چهلستون و مسجد ثبت جهانی شود.

وی کلنگزنی تونل بهشت آباد، بهره برداری از نیروگاه بزرگ در اردستان، بهره‌بردای از 18 هزار واحد مسکن مهر را از جمله برنامه‌های این سفر عنوان کرد.

رئیس شورای اطلاع رسانی استان در ادامه سخنان خود اظهار داشت: با بهره برداری از این 18 هزار واحد مسکونی مجموع واحدهای مسکونی مسکن مهر در اصفهان به 40 هزار واحد خواهد رسید.

باز شدن زاینده رود در نیمه آبان قطعی است

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه دنبال بودیم تا زاینده رود تا تاریخ 10 شهریور جاری شود، گفت: با توجه به محدودیت منابع آبی قرار شد تا آب برای کشت پائیزه کشاورزان جاری شود و حداکثر کاری که شد این بود که آب زاینده رود حداکثر تا پارک ناژوان جاری شد تا درختان آن منطقه دچار مشکل نشوند.

صمصام شریعت همچنین در ادامه سخنان خود اظهار داشت: از وزارت نیرو نیز تقاضا شده تا جلو برداشتهای غیر مجاز آب در طول زاینده رود گرفته شود.

وی همچنین در خصوص انتقال آب زاینده رود به استانهای دیگر نیز یادآور شد: باید این انتقال آب بر اساس شرایط آب و هوایی باشد و در ایام خشکسالی این انتقال نیز باید به مراتب کمتر باشد و در ایام غیر خشکسالی نیز مشکلی وجود ندارد.

انتقال آب سمیرم به استان را دنبال می‌کنیم

معاون عمرانی استاندار اصفهان در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه در کنار سایر طرح‌ها انتقال آبهای درون استان را نیز دنبال می‌کنیم، اظهار داشت: در حال حاضر در سمیرم سالانه نزدیک به دو میلیارد متر مکعب آب تولید می‌شود که باید در گام نخست این آب را به باغات این شهرستان رساند که اکنون با تانکر آبیاری می‌شود و پس از آن تدبیری شود تا این آب به استان برسد.