گزینه احتیاطی یا موازی کاری!

ارسال در مهم ترین خبرهای استان و کشور

خبرگزاری ایمنا: ساخت سالن اجلاس سران در اصفهان و میزبانی نصف جهان برای اجلاس سران کشورهای عضو جنبش غیر متعهدها، خبری بود که بارها ازسوی مسوولان استان و شهر حتی کشوری اعلام شد اما دیروز از پایگاه اطلاع رسانى دولت، خبری در خصوص تعیین علی نیکزاد به عنوان نماینده ویژه رئیس جمهور برای اعمال اختیارات هیئت وزیران در خصوص احداث محل ساختمان همایشهاى بین المللى در تهران منتشر گردید که سوال و تعجب همگان را برانگیخت.

به گزارش ایمنا، با توجه به این که حميد بقايي معاون رئيس‌جمهور در آغاز عمليات اجرايي مركز همايشهاي بين‌المللي كشور و مجموعه سالنهاي اجلاس سران كشورها در اصفهان اظهار كرد: "هيچ بحثي نبايد سبب متوقف شدن كار ساخت مجموعه سالن‌هاي اجلاس در اصفهان شود" با انتشار خبر انتصاب علی نیکزاد به عنوان نماینده ویژه رئیس جمهور برای اعمال اختیارات هیئت وزیران در خصوص احداث محل ساختمان همایشهاى بین المللى در تهران مسوولان استانی و
” گزینه اصلی محل ساخت این سالن ها اصفهان می باشد و تمام مراجع قانونی این موضوع را تایید می کنند و بر این مهم صحه می گذارند و ساخت چنین سالن هایی در کلان شهرهای دیگر از جمله تهران به موازات اصفهان به منظور در نظر گرفتن احتیاطات لازم صورت می گیرد “
نمایندگان مجلس شورای اسلامی تاکید کردند: "چنین موضوعاتی نباید سد راه احداث سالن های همایش های بین المللی در اصفهان شود".
هیچ خللی نبايد سبب متوقف شدن كار شود
حمیدرضا فولادگر نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در این باره گفت: در حکم انتصاب نماینده ویژه رئیس جمهور برای اعمال اختیارات هیئت وزیران در خصوص احداث محل ساختمان همایشهاى بین المللى تنها تهران مطرح نبوده بلکه تمام سالن هایی که به این صورت در کشور ساخته می شود، تحت نظارت این نماینده دولت است.
وی تاکید کرد: هیچ خللی نبايد سبب متوقف شدن كار ساخت مجموعه سالن‌هاي اجلاس در اصفهان شود و لازم است این پروژه با جدیت پیگیری گردد .
وی با بیان این که احداث همایش های بین المللی در تهران گزینه احتیاطی است اذعان کرد: گزینه اصلی محل ساخت این سالن ها اصفهان می باشد و تمام مراجع قانونی این موضوع را تایید می کنند و بر این مهم صحه می گذارند و ساخت چنین سالن هایی در کلان شهرهای دیگر از جمله تهران به موازات اصفهان به منظور در نظر گرفتن احتیاطات لازم صورت می گیرد.
این نماینده مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این که مجمع نمایندگان اصفهان مکاتبات و تذکرات لازم را در خصوص اجرای طرح ساخت سالن های همایش های بین المللی در اصفهان انجام خواهند داد افزود: این طرح با قاطعیت در این کلان شهر اجرا می شود و حتی دولت با ۲۰ میلیارد تومان اعتبار خارج ازشرط شمول بودن آن موافقت کرده و در بودجه سال ۹۱ برای این پروزه عظیم ۱۰۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.
وی تاکید کرد: اصفهان مايه فخر و مباهات تمام ايرانيان در سراسر دنيا
” ما همچنان تاكيد داريم كه اين اجلاس در اصفهان برگزار شود و بايد در خصوص تصميمات جديد در اين رابطه با آقاي سعيدلو مذاكره و ملاقات شود “
است و اين شهر متعلق به تمام مردم کشور است.
فولادگر معتقد است برگزاری اجلاس سران نقطه قوت برای دولت و فرصت مناسبی برای پیشرفت و توسعه اصفهان است و تاکنون به همت شهرداری اصفهان در زمینه ساخت سالن اجلاس اقدامات خوبی انجام شده و با وجود مشکلاتی که در تخصیص اعتبار خارج از شمول و ترک تشریفات وجود داشته حل شده است.
اين اجلاس باید در پايتخت فرهنگ و تمدن ايران اسلامي برگزار شود
نماينده دیگر مردم اصفهان در مجلس شوراي اسلامي نيز از انتصاب نيكزاد به عنوان نماينده رياست جمهوري در احداث محل سالن همايش هاي بين المللي تهران، اظهار بي اطلاعي كرد و اذعان داشت: در جلسه قبلي هيئت وزيران اين مسئله كه همه شرايط براي برگزاري اجلاس سران كشور هاي غير متعهد در اصفهان وجود ندارد، مطرح شد.
محمد کریم شهرزاد با بيان اين كه ما به عنوان نمايندگان مردم اصفهان با توجه به مصوبات قبلي هيئت وزيران تاكيد داريم كه اين اجلاس در پايتخت فرهنگ و تمدن ايران اسلامي برگزار شود، خاطر نشان كرد: بايد در جريان مشروح مذاكرات انجام شده در اين خصوص قرار گرفته و استدادل
” انتصاب نیکزاد نافي برگزاري اجلاس سران كشور هاي غير متعهد در اصفهان نيست، همچنین ساخت سالن همايش هاي بين المللي در اصفهان با قدرت و جديت دنبال مي شود. “
مسئولان براي برگزاري اين اجلاس در تهران را جويا شويم.
وي مسئله محدوديت زمان را مشكل اصلي مطرح شده در هئيت وزيران در خصوص ساخت سالن هاي اجلاس در اصفهان دانست و اذعان داشت: در اين هيئت مقرر شده است تا آقاي سعيدلو معاون رياست جمهوري بر اساس اصل ۱۲۷ قانون اساسي امور اجرايي مربوط به ساخت سالن هاي مورد نياز براي برگزاري اجلاس سران كشور هاي غير متعهد را از لحاظ مكان و امور اجرايي مربوط به آن بر عهده بگيرد.
شهرزاد با بيان اين كه احتمال برگزاري اجلاس سران كشور هاي غير متعهد در تهران وجود دارد ادامه داد: ما همچنان تاكيد داريم كه اين اجلاس در اصفهان برگزار شود و بايد در خصوص تصميمات جديد در اين رابطه با آقاي سعيدلو مذاكره و ملاقات شود.
اين انتصاب نافي برگزاري اجلاس در اصفهان نيست
معاون عمراني استانداري اصفهان نيز در اين خصوص با تاكيد بر اين كه اين انتصاب نافي برگزاري اجلاس سران كشور هاي غير متعهد در اصفهان نيست، گفت: ساخت سالن همايش هاي بين المللي در اصفهان با قدرت و جديت دنبال مي شود.
مهندس سید جمال‌الدین صمصام‌ شریعت به انتصاب نیکزاد به عنوان نماینده ویژه رئیس جمهور در احداث سالن هاي همایشهاى بین
” با تمام این مشکلات تلاش می کنیم تعهد خود را با وجود اینکه کمتر از یکسال فرصت داریم، انجام دهیم و تاکنون هم شهرداری جهادی بزرگ در این راه انجام داده و چراغ خاموش حرکت کرده است “
المللى اشاره و خاطر نشان كرد: با توجه به اين كه هر كدام از شهرهاي كشور به يك سالن همايش هاي بين المللي نيازمند است، وزير راه و شهرسازي از سوي رياست جمهوري مسئوليت پي گيري مسائل عمراني اين سالن ها را در شهر هاي مختلف عهده دار شده است.
وي با بيان اين كه اين امر نشانگر توقف و يا عدم برگزاري اجلاس سران كشور هاي غير متعهد در اصفهان نيست، خاطر نشان كرد: طبق پي گيري هاي اخير استاندار اصفهان و مذاكرات انجام شده با معاونت راهبردي رياست جمهوري مقرر شده است تا در آينده اي نزديك مابقي بودجه‌ي اين سالن ها از سوي دولت پرداخت و شرط غير شمول بودن آن نيز مرتفع گردد.
اصفهان در ساخت سالن هاي اجلاس همچنان مصمم است
نايب رييس شوراي اسلامي شهر اصفهان نیز در این خصوص اظهار داشت: اصفهان در ساخت سالن هاي اجلاس همچنان مصمم است و بر اساس توافقي كه با دولت انجام داده است فعاليت مي كند.
سيد كريم داودي با تاكيد بر اين كه اكنون ساخت سالن هاي اجلاس در اصفهان بر اساس برنامه ريزي پيش مي رود، می افزاید: بتن ريزي، خاكبرداري انجام و فونداسيون پاركينگ و سالن اين پروژه نيز آغاز شده است.
وي با اشاره به احداث سالن هاي همايش در تهران تصريح كرد: هر استاني نياز به چنين سالن هاي همايشي دارد و اين موضوع در پروژه اصفهان خللي وارد نمي
” با توجه به این که نظرات متعددی از سوی مسوولان کشوری مبنی بر برگزاری این اجلاس در اصفهان با هزاران دلیل مطرح شده این حرف و حدیث های اخیر غیر قابل قبول و توجیه می باشد “
كند.
از دلایل انتشار این موضوع بی خبرم
اما قاری قرآن معاون عمرانی شهرداری اصفهان در خصوص احداث سالن همایش های بین المللی در تهران اظهار بی اطلاعی می کند و می افزاید: در رابطه با دلایل انتشار این موضوع بی خبرم اما احداث سالن های بین المللی اصفهان با جدیت در حال پیگیری است .
وی اضافه می کند: با تمام این مشکلات تلاش می کنیم تعهد خود را با وجود اینکه کمتر از یکسال فرصت داریم، انجام دهیم و تاکنون هم شهرداری جهادی بزرگ در این راه انجام داده و چراغ خاموش حرکت کرده است .
وی تاکید می کند: مدیریت شهری اصفهان عملیات اجرای ساخت همایش های بین المللی را تکمیل خواهد کرد و هیچ بحثی در اجرای این طرح خدشه ای وارد نخواهد کرد.
حرف و حدیث های اخیر غیرقابل توجیه است
اما هنوز ابهامات محل برگزاری اجلاس سران غیر متعهدها در آبان ماه سال آینده یعنی حدود یک سال دیگر رفع نشده و مشخص نیست کدام یک از شهرهای ایران اسلامی میزبان ۱۱۸ کشور دنیا یا برنده این کش و قوس های گفتمان ها و احکام می شود .
با توجه به این که نظرات متعددی از سوی مسوولان کشوری مبنی بر برگزاری این اجلاس در اصفهان با هزاران دلیل مطرح شده این حرف و حدیث های اخیر غیر قابل قبول و توجیه می باشد! این در حالی است که موازی کاری در اجرای این پروژه با هزینه های هنگفت میلیارد ی جای سوال های متعدد و شگفتی دارد.