تهيه كنندگان مطلب خاتون، دغدغه حجاب داشتند

ارسال در مهم ترین خبرهای استان و کشور

اصفهان – عضو كميسيون امنيت داخلي و شوراهاي مجلس گفت: نويسندگان و تهيه كنندگان خاتون يك، دغدغه حجاب داشتند و نه آنكه نفي حجاب كنند.
تهيه كنندگان مطلب خاتون، دغدغه حجاب داشتند
'سيدمحمد جواد ابطحي' روز يكشنبه در گفت و گوي اختصاصي با ايرنا افزود:‌ اگر كسي از اول تا آخر مطالب 268 صفحه اي خاتون يك را با دقت مطالعه كند و نه آنكه آن را ورق زند، به طور قطع و يقين در مي يابد كه دغدغه نويسندگان آن بحث حجاب بوده است.
وي اظهارداشت: نفي حجاب به معني ارتداد از دين است و آدم عاقل هرگز به خود اجازه نمي دهد كه حكم ارتداد خود را امضاء‌ كند.
نماينده خميني شهر درمجلس افزود: عده اي با هوچي گري و با دامن زدن به اين مساله، خاتون يك را اهرمي براي هجوم به دولت قرار داده اند.
وي تصريح كرد: ‌البته عده اي هم با طرح اين موضوع قصد و نيت شان درد دين بوده و از منظر حساسيت ديني به اين مساله نگاه كرده اند.
عضو فراكسيون انقلاب اسلامي مجلس تصريح كرد: انتشار اين مطلب از اين منظر كه مسائل انگليس و منطقه بروز و ظهور پيدا كرده، مناسب نبود و تهيه كنندگان آن مي توانستند با سليقه بيشتري به وقت ديگري كه حاشيه كمتري هم داشت،‌ به انتشار اين مجله بپردازند.
وي خاطرنشان كرد:‌ اين مساله موجب شد تا حوادث منطقه تحت الشعاع اين مطلب قرار گيرد.
ابطحي با اشاره به اينكه مطالب خاتون يك در نفي چادر نبود بلكه بحث آن در خصوص رنگ مشكي بود، گفت: رنگ مشكي به زمان ناصرالدين شاه مربوط نبود، بلكه به صدر اسلام بازمي گردد كه رنگ مشكي براي زنان مسلمان به اين معنا بود كه در حلقه مصونيت قرار داشته و از جاده عفاف هم خارج نمي شود.
وي با بيان اينكه ويژه نامه خاتون از چند منظر مي بايست بررسي شود، تصريح كرد: اول آن كه آيا شرايط فعلي ايجاب مي كرد كه در بحث حجاب منتشر شود، دوم آن كه آيا مقالات آن در نفي حجاب بود يا تثبيت حجاب و سوم آن كه آنچه موجب جنجال شد، ‌يكسري مطالبي بود كه توسط مصاحبه شونده بيان شد.
وي همچنين گفت:‌ بايد طبق سفارشي كه در احاديث شده است،‌ 'بايد به آن چه كه گفته مي شود نگاه كنيم نه به فردي كه مي گويد'، ‌از اين رو بايد گفت كه انسان بخاطر آن كه تابع دليل است،‌ حرمت دارد.
ابطحي افزود: طبق فرمايشات مقام معظم رهبري بايد از مسائلي كه ما را به حاشيه مي كشاند، پرهيز كنيم .
نماينده مردم خميني شهردر مجلس تصريح كرد:‌ بايد با حفظ وحدت در جامعه از مسائل حاشيه اي و مسائلي كه ما را به عقب مي برد، ‌پرهيز كنيم .