دو تبعه آمريكايي در مجموع به 16 سال حبس محكوم شدند/ پرونده سارا شورد مفتوح است

ارسال در مهم ترین خبرهای استان و کشور

تهران - سخنگوي قوه قضاييه درباره پرونده دو آمريكايي متهم به جاسوسي گفت: اين دو نفر در مجموع به 16 سال حبس محكوم شدند و ختم رسيدگي به پرونده آنها اعلام شد اما پرونده 'سارا شورد' ديگر آمريكايي متهم به جاسوسي، همچنان مفتوح است.
دو تبعه آمريكايي در مجموع به 16 سال حبس محكوم شدند/ پرونده سارا شورد مفتوح است
حجت الاسلام و المسلمين 'غلامحسين محسني اژه اي' روز يكشنبه به خبرنگار اجتماعي ايرنا گفت: اين دو تبعه آمريكايي به اتهام ورود غيرمجاز به خاك جمهوري اسلامي ايران هر يك به 3 سال حبس محكوم شدند.
دادستان كل كشور تاكيد كرد: همچنين با حكم صادره، اين دو نفر به اتهام جاسوسي به نفع سرويس اطلاعاتي آمريكا هر يك به 5 سال حبس محكوم شده اند.
سخنگوي قوه قضاييه گفت: پرونده در خصوص متهم سوم اين پرونده'سارا شورد' همچنان مفتوح است.
محسني اژه اي افزود: حكم صادره به متهمان و وكيل مدافع آنها ابلاغ شده و ظرف مدت 20 روز در دادگاه تجديد نظر قابل رسيدگي و اعتراض است.
به گزارش خبرنگار ايرنا، ' عباس جعفري دولت آبادي' دادستان عمومي و انقلاب تهران نيز روز يكشنبه درباره صدور آرا براي دو آمريكايي متهم به جاسوسي از سوي دادگاه انقلاب گفت: هر يك از متهمان به هشت سال حبس محكوم شدند و راي دادگاه به متهمان ابلاغ شده است .
وي تصريح كرد: بر اساس قانون، متهمان مي توانند ظرف 20 روز از زمان صدور راي به راي صادره اعتراض كنند و در غير اينصورت حكم، نهايي تلقي مي شود.
وي همچنين درباره 'سارا شورد' يكي ديگر از متهمان آمريكايي كه شهريور ماه سال گذشته به قيد وثيقه 500 ميليون توماني آزاد شد، گفت: پرونده اين متهم همچنان مفتوح است و به آن رسيدگي خواهد شد .
دادستان عمومي و انقلاب تهران ادامه داد: درست است كه خانم شورد اظهار كرده است در دادگاه حاضر نمي شود اما مقررات ايران نشانگر آن است كه محاكمه او بلا مانع است و به طور غيابي محاكمه مي شود.
دادستان عمومي و انقلاب تهران اتهامات متهمان آمريكاي را ورود غيرمجاز و جاسوسي اعلام كرد و گفت: اتهامات صادر شده در كيفر خواست، در دادگاه انقلاب نيز ثابت شده است .
به گزارش ايرنا، سه تبعه آمريكايي به نام هاي 'سارا شورد'، 'شين بائر' و 'جاش فتال' به دليل ورود غيرقانوني به خاك ايران در مرداد ماه سال 1388دستگير شدند.
اين افراد علاوه بر ورود غيرقانوني به خاك جمهوري اسلامي ايران، متهم به جاسوسي بودند كه به گفته دادستان تهران، اين اتهامات در دادگاه انقلاب نيز اثبات شده است.
نخستين جلسه رسيدگي به اتهامات اين سه آمريكايي 17 بهمن ماه سال گذشته بصورت غيرعلني در شعبه 15 دادگاه عمومي و انقلاب تهران و به رياست قاضي صلواتي برگزار شد.
'سارا شورد' يكي از اين متهمان، 23 شهريور ماه سال گذشته با قرار وثيقه 500 ميليون توماني آزاد شد و به ايالات متحده آمريكا بازگشت. وي در جلسات دادگاه حضور نيافت.