قاتل شهید علیمحمدی سه‌شنبه محاکمه می شود

ارسال در مهم ترین خبرهای استان و کشور

دادستان عمومي و انقلاب تهران از برگزاري دادگاه عامل ترور شهيد مسعود علي‌محمدي در روز سه‌شنبه خبر داد.

به گزارش ايسنا، عباس جعفري دولت آبادي در نشست روز يكشنبه خود با خبرنگاران تصريح كرد: روز سه شنبه ـ اول شهريورماه ـ عامل ترور شهيد علي‌محمدي در دادگاه انقلاب محاكمه خواهد شد.

وي ادامه داد: متهم اصلي اين پرونده علي جمالي فشي است كه پس از انجام ترور دستگير شد و تحقيقات مفصلي از وي صورت گرفت.

دادستان تهران اضافه كرد: اين متهم چهار عنوان اتهامي دارد كه مهمترين آنها محاربه از طريق ترور است.

جعفري دولت آبادي اظهار كرد: اين متهم با سفر به اسرائيل و همچنين شركت در دوره‌هاي موساد آموزش‌هاي زيادي ديده بود كه بر اساس اظهارات خودش 120 هزار دلار به وي پرداخت شده بود.

وي در مورد نحوه اقدام جمالي فشي خاطرنشان كرد: اين متهم يك نوبت موتور را به محل برده اما به دليل اينكه شرايط مناسب نبوده اين كار را انجام نداده است. او در نوبت دوم موتور را به محل وقوع برده و با اقدام خود موجب شهادت مسعود علي‌محمدي شده است.

دادستان تهران تاكيد كرد: جلسه روز سه‌شنبه در حقيقت محاكمه متهم اصلي اين پرونده و در راستاي نشان دادن دست‌هاي پنهان و آشكار رژيم صهيونيستي در ترور دانشمندان هسته‌اي ماست.

جعفري دولت‌آبادي يادآور شد: در كنار اين پرونده، پرونده ديگري نيز در هفته‌هاي آينده به دادگاه ارسال خواهد شد كه حداقل 15 متهم مرتبط با شبكه جاسوسي اسرائيل دارد. از اين متهمان نيز تحقيقات بسيار گسترده‌اي صورت گرفته و ان‌شاالله ظرف 10 روز آينده اين پرونده نيز به دادگاه ارسال مي‌شود.

وي گفت: اين 15 نفر از افراد فريب‌خورده هستند كه برخي آموزش ديده‌اند و برخي نيز از طريق ديگران وارد شده‌اند.

به گزارش ايسنا، دادستان تهران تصريح كرد: يكي از علل ارسال جداگانه پرونده عامل ترور شهيد علي‌محمدي به دادگاه اين بود كه اتهام و كيفرخواست صادره با عنوان محاربه است. پرونده باقي متهمان نيز به دادگاه ارسال خواهد شد و تشخيص علني يا غيرعلني بودن جلسه رسيدگي بر عهده قاضي رسيدگي‌كننده به پرونده است كه اگر علني برگزار شود رسانه‌ها مي توانند در جلسه دادگاه حضور داشته باشند.