اتمام عملیات حفاری تونل غربی مترو بر شایعات خط بطلان کشید

ارسال در مهم ترین خبرهای استان و کشور

خبرگزاری ایمنا: شهردار اصفهان گفت: اتمام عملیات حفاری تونل غربی خط یک مترو بر تمام شایعات و جنجال افرینی برخی از رسانه ها علیه این پروژه عظیم خط بطلان کشید.

به گزارش ایمنا، دکترسید مرتضی سقاییان نژاد با بیان این مطلب افزود: خط یک مترو یا شمال- جنوب به طول ۲/۲۰ کیلومتر می باشد که خوشبختانه حفاری باند غربی ان به اتمام رسیده و فقط ۸۰۰ رینگ باند شرقی ان باقی مانده است.
وی با اشاره به این دستگاه حفار( TBM) در تونل شرقی از زیر هتل سوئیت و ساختمان ها بدون هیچ مشکلی عبور کرده است اظهارداشت: در روز ۲۲ بهمن ماه سال جاری عملیات حفاری این باند نیز به اتمام خواهد رسید و این کریدور آماده ریل گذاری خواهد بود.
وی تامین واگن را برای قطار شهری اصفهان از
” اصفهان با توجه به دارابودن جمعیت ۲ میلیون نفری و مشکلات عدیده ترافیکی نیاز به حمل و نقل ترکیبی اعم از مترو،تراموا،اتوبوس و مینی بوس جهت خدمت رسانی به شهروندان و فراهم کردن رفاه و آسایش در شهر دارد تا مشکلات ترافیکی مرتفع شود “
مهمترین مشکل این پروژه دانست و اذعان داشت:هنوز واگن های مترو اصفهان خریداری نشده که امید است با وفاق مشترک و وحدت کلمه این مشکل هرچه سریعتر رفع شود.
شهردار اصفهان با اعلام این که مطالعات خط شرقی – غرب یوخط سوم مترو اصفهان شروع شده است ادامه داد:امید است عملیات اجرایی این دوخط هرچه سریعتر آغاز شود به طوری که روری ریل اجرایی قرار گیرد.
وی اضافه کرد: مسیر خط سوم مترو اصلاح شده و اجراي آن از زينبه به سمت بزرگمهر و نهايتا ميدان آزادي به عنوان اولويت كاري در دستور کار قرار گرفته است .
وی با تاکید بر این که برای رفاه حال شهروندان و خدمت رسانی به مردم راه اندازی مترو در این کلان شهر ضروری است تصریح کرد:اصفهان با توجه به دارابودن جمعیت ۲ میلیون نفری و مشکلات عدیده ترافیکی نیاز به حمل و نقل ترکیبی اعم از مترو،تراموا،اتوبوس و مینی بوس جهت خدمت رسانی به شهروندان و فراهم کردن رفاه و آسایش در شهر دارد تا مشکلات ترافیکی مرتفع شود.
دکتر سقاییان نژاد به سهم ۵۰ -۵۰درصدی دولت و شهرداری برای تامین اعتبارات مترو اشاره و خاطر نشان کرد: دولت و مجلس باید با تخصیص اعتبارات ملی برای این پروژه ملی به خصوص در زمینه خرید های خارجی برای مترو هزینه های تحمیلی بر مردم و شهر را کاهش دهند
وی در رابطه با زمان بهره برداری مترو اصفهان گفت: به علت این که اجرای طرح مترو اين كلانشهر چند مديريتي است نمی توانم زمان راه اندازی این طرح را به اصفهانی ها اعلام کنم یا قولی در این خصوص بدهم در صورتی که مدیریت آن در دست شهرداری بود زمان راه اندازی مترو را همانند پروژه های دیگر شهر به شهروندان نوید می دادم.