ستاد انتخابات مجلس شورای اسلامی در اصفهان تشکیل شد

ارسال در مهم ترین خبرهای استان و کشور

اصفهان - خبرگزاری مهر: معاون سیاسی امنیتی استاندار اصفهان و رئیس شورای اطلاع‌رسانی استان گفت: در تیرماه سال‌جاری ستاد انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی در این استان تشکیل شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد مهدی اسماعیلی چهارشنبه شب در نشست مطبوعاتی بیان داشت: انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی به عنوان ماموریت در حوزه سیاسی در سال 90 برای مدیریت استان محسوب می‌شود که در همین جهت مقدمات کار در استان فراهم شده است.

وی در ادامه اظهار داست: برگزاری بدون حاشیه انتخابات و در کمال امنیت و آرامش نخستین برنامه مدیریت استان و امانتداری مردم به عنوان مسئولان انتخابات از دیگر اولویتهای ستاد انتخابات استان تعیین شده است.

اسماعیلی تلاش مدیریت استان برای حضور حداکثری مردم در انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی را دیگر برنامه استان در این زمینه عنوان کرد و خواستار همکاری همه‌جانبه اصحاب رسانه‌ها و مطبوعات در این عرصه شد.

وی با تاکید بر اینکه استان اصفهان رتبه سوم جذب سرمایه‌گذاری را در کشور به دست آورده‌ است، ادامه داد: جریان سرمایه‌گذاری خارجی در استان اصفهان رو به رشد است و با اجرای فرمان جهاد اقتصادی این امر تا پایان سال به نتایج بهتری نیز خواهد رسید.

معاون سیاسی امنیتی استاندار اصفهان تصریح کرد: جلسات منظم ستاد جهاد اقتصادی در استانداری اصفهان برگزار شد که همین مساله تحرک اقتصادی مطلوبی را در استان به دنبال داشته است.

وی با اشاره به اینکه ستاد جهاد اقتصادی اصفهان دارای 11 کمیته تخصصی است که در هر کمیته شاخص‌های مربوط به بخش‌های گوناگون مشخص و در دستور کار برای اجرار قرار گرفته‌اند، افزود: انتظار داریم با اجرایی شدن برنامه‌ها در این بخش به رشد سرمایه‌گذاری خارجی 100 درصد دست یابیم.

اسماعیلی در مورد اجرایی شدن و تخصیص اعتبار به طرح‌های فرهنگی استان، گفت: با وجود تخصیص تنها 30 درصد از اعتبارات مورد نیاز برای اجرای طرح‌های فرهنگی استان اصفهان نخستین استانی بود که کارنامه عملکرد خود را در این حوزه منتشر کرده است.

وی با اشاره به اینکه ورود مجلس به نحوه تخصیص اعتبار به طرح‌های فرهنگی راه را برای مدیریت استان دشوار کرده است، ادامه داد: معتقدیم اقدامی که مجلس در این مورد انجام داد به هیچ وجه کارشناسی نبوده و تنها یک حرکت انفعالی و مقابله‌ای ارزیابی می‌شود.

معاون سیاسی امنیتی استاندار با انتقاد از موضع مجلس در مقابل طرح‌های فرهنگی اظهار داشت: اقدام مجلس در مورد این طرح‌ها در حالی بود که کمیسیون فرهنگی دولت وظیفه تصویب طرح‌ها را بر عهده داشته و  این طرح‌ها در سال گذشته در اختیار شورای برنامه‌ریزی استان قرار گرفت که حرکت مجلس مقابل این اقدام بود زیرا ما به عنوان یک نهاد کارشناسی با کار مجلس در این مورد مخالف بودیم.

وی افزود: صحبت‌ها و مکاتباتی با نمایندگان استان اصفهان در مجلس شورای اسلامی از سوی مدیریت استان انجام شده و انتظار داریم این تصمیم مورد اصلاح قرار بگیرد هرچند ما به قانون پایبند هستیم.

رئیس شورای اطلاع‌رسانی استان اصفهان با اشاره به ساخت سالن اجلاس سران در استان بیان داشت: با وجود مشکلات بسیار در توسعه فرودگاه‌های با مراجع ذی‌صلاح در کشور پیگیری‌هایی از سوی مدیریت استان انجام شده و در این راستا شهرداری به صورت شبانه‌روزی اجرای این طرح را پیگیری می‌کند.

وی با بیان اینکه وجود هیئتهایی در سه سطح کارشناسان عالی‌رتبه، وزرای امور خارجه و سران یک فرصت دیپلماتیک را به وجود می‌آورد، گفت: برگزاری اجلاس سران کشورهای غیرمتعهد نقطه قوتی برای جمهوری اسلامی ارزیابی می‌شود و در نگاه دوم نیز برگزاری اجلاسی در چنین سطح در استان اصفهان زمینه رشد و پیشرفت هرچه بیشتر آن را فراهم خواهد کرد.

اسماعیلی بیان داشت: مجموعه اعتبارات این سالن 250 میلیارد تومان بوده که قراربود 100 میلیارد تومان آن را از سوی دولت تامین اعتبار شود.

وی با تاکید بر اینکه با آقای بقایی و مسئولان کشوری در این خصوص جلساتی برگزار کرده‌ایم، ادامه داد: ساخت سالن اجلاس سران فقط منوط به بودجه نیست و نباید با طرح چنین مسائلی و ایجاد حاشیه به افرادی که نمی‌خواهد به هر دلیلی این طرح به اصفهان آورده شود، میدان داده شود.

معاون سیاسی امنیتی استاندار اصفهان با بیان اینکه 150 میلیارد تومان از هزینه مورد نیاز این طرح از سوی شهرداری اصفهان تامین اعتبار خواهد شد، گفت: دولت بنا بود اعتبار این طرح را خارج از شمول و تشریفات در اختیار استان اصفهان قرار دهد که تاکنون تنها 28 میلیارد تومان آن تخصیص یافته اما موضوع خارج از شمول مورد بررسی قرار نگرفت.

وی با تاکید بر اینکه راه‌حل‌های استان در زمینه کم‌آبی در دو بخش کوتاه‌مدت و بلندمدت تقسیم می‌شود، اظهار داشت: تونل خدنگستان از جمله این طرح‌هاست که با بهره‌‌برداری از ٱن در آذرماه سال‌جاری حدود 80 میلیون متر مکعب آب به منابع آبی حوزه زاینده‌رود افزوده خواهد شد.

اسماعیلی در ادامه افزود: با وجود اجرایی شدن این طرح‌ها می‌توان پیش از احداث و بهره‌برداری از سدها، با احداث بندهای انحرافی حدود 130 میلیون مترمکعب آب به حوزه زاینده‌رود اضافه کرد.

وی با اشاره به اینکه تونل سوم کوهرنگ که از حدود هفت ماه پیش حفر آن دچار مشکل شده بود، بیان داشت: در حال حاضر با انجام عملیات به صورت دستی ادامه دارد و 98 متر باقیمانده از تونل تا پایان سال‌جاری به پایان خواهد رسید.

معاون سیاسی امنیتی استاندار اصفهان در ادامه افزود: اجرای طرح آبرسانی بهشت‌آباد که تمام مراحل مقدماتی آن از سوی استانداری پیگیری شده در جلسه اخیر هیئت دولت با حضور استاندار اصفهان به تصویب رسید و آمادگی داریم بدون تخصیص اعتبارات ملی و از محل اعتبارات استانی این طرح را اجرایی کنیم.

وی بیان داشت: برخی از نمایندگان استان‌های دیگر در این مسئله به روش‌های مختلف موانعی را ایجاد کرده‌اند اما نگاه ما به اجرای این پروژه استانی نیست.

اسماعیلی با بیان اینکه امسال در شهرستان فلاورجان کاهش 75 درصدی کشت محصولات پرآب را اجرایی کرده‌ایم، گفت: آنچه که در استان اصفهان در حوزه آب به دنبال آن بوده است بحث نظارت و کنترل منابع آبی است که در همین راستا صنایعی که در سال‌های گذشته اجازه نظارت میر آبها را نمی‌دادند در سال‌جاری موظف به همکاری شدند.

وی اضافه کرد: تخصیص آب به استان چهار محال و بختیاری طبق مصوبه سال 1375 حدود 150 میلیون متر مکعب است اما مدیریت چندگانه منابع آبی مشکل عمده در این زمینه به شمار می‌رود.

رئیس شورای اطلاع‌رسانی استان اصفهان در ادامه گفت: پیش از این به دلیل نبود تشکیلات صنفی منسجم برای خبرنگاران و مطبوعات استان اصفهان جمع‌بندی مشکلات آنها امکان‌پذیر نبود که با ترکیب جدید هیئت مدیره خانه مطبوعات استان و با تصویب شورای اداری استان در تیرماه سال‌جاری، تشکیل کارگروهی برای رسیدگی به مشکلات این قشر تشکیل شد.

وی با بیان اینکه یکی دیگر از طرح‌های مهم فرهنگی استان، ساخت مصلا است که تاکنون اشکلاتی به نحوه مدیریت آن وارد بوده است، ادامه داد: اعتبار تصویب شده برای این طرح سه و نیم میلیارد تومان بوده است.

اسماعیلی گفت: با آخرین مصوبات یک میلیارد از این اعتبار در اختیار مصلا قرار گرفته و عملیات نصب شیشه‌های آن تا دو ما دیگر به پایان خواهد رسید اما قادر به برگزاری نماز عید فطر امسال در مصلا نیستیم.

وی بودجه تخصیصی از سوی استان برای راه‌اندازی دانشکده علوم حدیث را 800 میلیون تومان بر آورد کرد و گفت: پذیرش دانشجو در دانشکده خبر از مهرماه سال‌جاری در استان آغاز می‌شود که در این راستا با مدیرکل دانشکده خبر دیداری انجام و قرارشد تا سه سال تمامی حق‌الزحمه اساتید، پشتیبانی و تجهیزات بر عهده خود استان باشد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار اصفهان اظهار داشت: به هیچ‌وجه رسانه‌ها و اصحاب خبر در مورد حادثه خمینی‌شهر  مقصر شناخته نمی‌شوند و در وهله نخست این مجرمان و سپس مسئولان امر هستند که باید در برابر این حوادث پاسخگو باشند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر انضباط رسانه‌ای در انعکاس مسائل امنیتی نداریم، تصریح کرد: در هیچ نقطه از دنیا این‌گونه اخبار را در معرض افکار عمومی قرار نمی‌دهند که نمونه آن در حادثه خمینی‌شهر بود که پس از عرضه بی‌مهابای این خبر باید پس از آن شاهد تبعاتی مانند کاهش ورود گردشگر نیز باشیم.

اسماعیلی انتقادات استان در این زمینه را تنها متوجه صدا و سیما عنوان کرد و گفت: انتقادات استان در مورد رسانه‌های استانی نبوده است.

وی در پایان با بیان اینکه امکان گردش مالی معاملات بورس کالای استان اصفهان در دستور کار شورای برنامه‌ریزی استان باید قرار گیرد، اضافه کرد: استان اصفهان برای راه‌اندازی این بورس از دولت مصوبه‌ای را داشت که آن را در سالهای گذشته اجرایی کرد و برای ایجاد گردش مالی آن در خود استان نیاز به مصوبه هیئت دولت است.