جشنواره هنرهای تجسمی کودک و نوجوان در اصفهان درخشید

ارسال در مهم ترین خبرهای استان و کشور

اصفهان - خبرگزاری مهر: نخستین دوره از برگزاری جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی کودک و نوجوانان با مراسم افتتاحیه‌ای در خور در میدان تاریخی نقش جهان فعالیت خود را آغاز کرد و طی روزهای برگزاری لحظاتی ماندگار را برای مخاطبان خود به یادگار گذاشت.

به گزارش خبرنگار مهر، نخستین دوره جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی کودک و نوجوان در حالی در اصفهان فعالیت خود را آغاز کرد که صدای آغاز به فعالیت این جشنواره که در میدان تاریخی نقش جهان آغاز شده بود به گوش تک تک اهالی و مردم اصفهان رسید و خانواده ها دنبال بودند تا از نزدیک فعالیت این جشنواره را دنبال کنند.

مراسم گشایش این جشنواره در میدان تاریخی امامبا پرواز بادبادکها، کبوترها و برنامه‌های شاد و در خور توجهی که شایسته شهر تاریخی اصفهان همراه بود.

اصفهان چهار روز میزبان این جشنواره بود و در طول برگزاری آن کودکان بسیاری از شهرهای مختلف کشور و حتی دیگر کشورها در آن حضور داشتند.

یکی از خانواده هایی که در این جشنواره حضور داشت با اشاره به اشاره به فضای مثبت برگزاری این جشنواره به خبرنگار مهر گفت: در این جشنواره بر خلاف آنچه در ذهن داشتیم کودکان در فضایی دوستانه به رقابت با یکدیگر پرداختند.

وی ادامه داد: در کارگاه‌های آموزشی این جشنواره کودکان با رقابتی نزدیک از تجربیات هم استفاده می‌کردند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان نیز در خصوص برگزاری این جشنواره گفت: نباید فراموش کنیم که ایران همواره در طول تاریخ ایران مهد هنر به شمار می‌رفته و کودکان این سرزمین نیز سرشار از استعداد هستند.

سید علیرضا حسینی در ادامه تصریح کرد: نمود بارز این استعداد و ذوق کودکان در جشنواره هنرهای تجسمی کودک و نوجوان دیده شد و نباید فراموش کرد که تمام کودکانی که در جشنواره اول حضور داشتند سرمایه‌های کشور هستند و ما آنها را به‌ عنوان یک سرمایه قلمداد می‌کنیم.

به گزارش مهر، نخستین دوره از جشنواره هنرهای تجسمی کودک و نوجوان تا آنجا شایسته برگزار شد که مدیرکل مرکز هنرهای تجسمی معاونت امور هنری وزارت فرهنگ‌و ‌ارشاد اسلامی در این خصوص گفت: اصفهان میزبانی شایسته‌ای در نخستین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی کودک و نوجوان داشت.

محمود شالویی ادامه داد: استان اصفهان با تجربه‌ای که در برگزاری چنین جشنواره‌ها دارد این دفعه هم از برگزاری جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی کودک و نوجوان سربلند بیرون آمد.

در نخستین دوره از جشنواره هنرهای تجسمی کودک و نوجوان نزدیک به 200کودک از 20 استان کشور حضور داشتند و علاوه بر آن از کشورهای کشورهای ایتالیا، تاجیکستان، گرجستان و لبنان نیز در این جشنواره حاضر شدند.

به گزارش مهر نخستین دوره از جشنواره هنرهای تجسمی کودک و نوجوان دو مرداد ماه فعالیت خود را در میدان تاریخی امام آغاز کرد و تا پنج مرداد ماه نیز ادامه داشت.