با روزه خواری علنی برخورد می‌شود

ارسال در مهم ترین خبرهای استان و کشور

خبرگزاری ایمنا‌: فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت: یکی از مصادیق جرایم آشکار، روزه‌خواری علنی است و نیروی انتظامی در ایام ماه مبارک رمضان به شدت با این موضوع برخورد می‌کند.

به گزارش ایمنا‌ سردار کرمی‌ در جمع خبرنگاران با اشاره به کاهش ۷ درصدی جرایم خشن استان اصفهان در چهار ماهه نخست سال جاری نسبت به چهار ماهه آخر سال ۸۹، اظهار داشت: در این میان سرقت‌های مهم با ۱۰ درصد کاهش و سرقت‌های کوچک با ۲ درصد کاهش مواجه بوده است.
وی با اشاره به کاهش ۷۴ درصدی سرقت مسلحانه در سطح استان افزود: در ۴ ماهه نخست سال جاری سرقت از بانک گزارش نشده است و همچنین سرقت اتومبیل و موتور سیکلت به ترتیب ۴۲ و ۶ درصد کاهش یافته است.
فرمانده نیروی انتظامی استان اصفهان بیان این که سرقت همراه با تجاوز به عنف در سطح استان در ۴ ماهه اخیر با کاهش یک درصدی روبرو بوده است، تصریح کرد: آدم ربایی‌ ۲۷ درصد و تجاوز به عنف در سطح استان اصفهان با ۵۲ درصد کاهش نشانگر برقراری امنیت روزافزون در اصفهان است.

یکی از مصادیق جرایم آشکار،
” کاهش ۷ درصدی جرایم خشن استان اصفهان در چهار ماهه نخست سال جاری “
روزه‌خواری علنی است
وی همچنین به برنامه‌های نیروی انتظامی در ایام ماه مبارک رمضان اشاره کرد و افزود: یکی از مصادیق جرایم آشکار، روزه‌خواری علنی است و نیروی انتظامی در ایام ماه مبارک رمضان به شدت با این مسئله برخورد می‌کند.
سردار کرمی‌ همچنین از مقابله با روزه‌خواران علنی در سطح شهرها و جاده‌های استان خبر داد و بیان داشت: در این میان به کارگران و کسانی که به خدمات رسانی به مردم می‌پردازند تذکراتی‌ داده می‌شود.
وی به فعالیت نیروی انتظامی و پلیس راهور‌ در زمینه مقابله با روزه‌خواری علنی اشاره کرد و افزود: برای ساماندهی وضعیت مسافران نیز هماهنگی‌هایی را با اداره اصناف انجام داده‌ایم که طبق آن تعداد بیشتری رستوران را با صدور مجوز و رعایت شئونات اسلامی برای مسافران در نظر گرفته شود.
فرمانده انتظامی استان اصفهان همچنین از تشدید طرح مبارزه با ارازل و اوباش در ایام ماه مبارک رمضان خبر داد و بیان کرد: همه ساله در ایام ماه مبارک رمضان شاهد بودیم که تعدادی از ارازل و اوباش برای مردم ایجاد مزاحمت می‌کردند که امیدواریم
” به کارگران و کسانی که به خدمات رسانی به مردم می‌پردازند تذکراتی‌ داده می‌شود “
امسال هم از طریق تحت کنترل قرار دادن آنها و هم به روش قضایی با آنها برخورد کنیم.
وی با بیان این که طرح تشدید امنیت اخلاقی در استان اصفهان همچنان ادامه خواهد یافت، افزود: اجرای این طرح در استان اصفهان صورت تذکر لسانی است ولی چنانچه توجه نکنند با برخورد شدیدتر مقابله خواهیم کرد به صورتیکه برای این افراد با تشکیل پرونده سو سابقه به حساب می‌آید.
سردار کرمی‌ به تشدید عملیات جمع‌آوری ماهواره‌ها اشاره کرد و گفت: ماهواره‌هایی که به صورت علنی در دید عموم هستند و همچنین ‌کسانی که همسایه‌ها از دست آنها شاکی باشند جمع‌آوری می‌شود.
وی با بیان این که نیروهای انتظامی در بخش‌های مختلف تقویت شده است، بیان داشت: اخیرا شاهد حضور قابل توجه مردم در مراکز مشاوره کلانتری‌های سطح استان هستیم که این نشانه اعتماد مردم به نیروی انتظامی است و بیش از ۸۵ درصد از این اختلافات به سازش منجر شده است.

افتتاح اولین مرکز ترک اعتیاد اجباری و دومین مرکز ترک اعتیاد بانوان در اصفهان
فرمانده انتظامی استان اصفهان با اشاره به افتتاح مرکز ترک اعتیاد اجباری معتادین خاص، افزود: معتادان تزریقی معتادین کارتن خواب به صورت اجباری
” تشدید طرح مبارزه با ارازل و اوباش در ایام ماه مبارک رمضان “
با هزینه نیروی انتظامی به این مرکز انتقال داده می‌شوند و بعد از ۳ الی ۶ ماه درمان رها به جامعه بازگردانده می‌شوند.
وی همچنین به شروع فعالیت مرکز ترک اعتیاد شیشه در اصفهان اشاره کرد و گفت: دومین مرکز ترک اعتیاد بانوان استان اصفهان بعد از کاشان در اصفهان افتتاح می‌شود.
سردار کرمی‌ مدت زمان نگهداری افراد در مرکز ترک شیشه را ۱۵ روز تا یک ماه اعلام کرد و ادامه داد: هزینه نگهداری معتادان در مراکز ترک اعتیاد اختیاری و ترک شیشه بر عهده خود افراد است.
سردار کرمی‌ به اجرای طرح جامع پیشگیری از اعتیاد در سطح استان اصفهان در طول مرداد ماه اشاره کرد و افزود: ۲ فاز از این طرح در اصفهان شروع شده است و به صورت آموزش مجازی شناخت آسیب‌های اجتماعی به کارکنان دولت در حال اجرا می‌باشد.
وی دیگر برنامه‌های نیروی انتظامی را مقابله با فعالیت عرفان‌های کاذب عنوان کرد و گفت: در سطح استان اصفهان شاهد فعالیت برخی از افراد در زمینه ترویج خرافات و عرفان‌های کاذب و به ویژه تبلیغ بهائیت‌ هستیم که نیروی انتظامی استان اصفهان برنامه‌های
” دومین مرکز ترک اعتیاد بانوان استان اصفهان بعد از کاشان در اصفهان افتتاح می‌شود “
ویژه‌ای را در این زمینه دارد.
فرمانده انتظامی استان اصفهان همچنین به اجرای طرح ارتقای آگاهی مردم با عنوان آدینه و پلیس اشاره کرد و افزود: فرماندهان نیروی انتظامی در شهرستان‌های مختلف استان با اطلاع قبلی قبل از خطبه‌های نماز جمعه به ایراد سخنرانی درباره پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی می‌پردازند.
وی یادآور شد: تاکنون طرح آدینه و پلیس در ۶ شهرستان استان با هدف نزدیک شدن پلیس به مردم اجرا شده است.

برخی از قوانین برای مردم جرات ارتکاب جرم را ایجاد می‌کنند
سردار کرمی‌ با تاکید بر این که سیاست‌های نیروی انتظامی در استان اصفهان بیان اندک واقعیت‌هابه مردم بوده است، افزود: مهار جرایم اجتماعی در دستور کار نیروی انتظامی قرار دارد و در این میان یکی از اهرم‌های بازدارنده این جرایم زندان‌ها می‌باشد.
وی با اشاره به این که برخی از جرایم به مردم جرات ارتکاب جرم را می‌دهد، تصریح کرد: برخی از قوانین موجود در نهادهای مرتبط با نیروی انتظامی به ویژه زندان‌ها موجب ایجاد جرایم می‌شود و در این میان اهرم‌های بازدارنده باید وارد میدان شوند.
فرمانده انتظامی استان اصفهان با تاکید بر این که اقدامات نیروی
” افزایش ۵۰ درصدی قدردانی مردم از اقدامات نیروی انتظامی استان اصفهان “
انتظامی در این استان تابع احساسات نیست، خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی در استان اصفهان با قاطعیت با مجرمان برخورد خواهد کرد.

عدم دستگیری همه متهمان باغ خمینی شهر خللی‌ در محاکمه ایجاد نمی‌کند
وی با اشاره به برگزاری اولین دادگاه متهمان باغ خمینی شهر در ۱۸ مرداد سال جاری، ادامه داد: محاکمه ۹ نفر از این متهمان در تاریخ معین شده انجام خواهد گرفت چرا که متهمان دستگیر شده مجرمان اصلی هستند و خللی‌ در برگزاری این محاکمه ایجاد نخواهد شد.

همه گذرنامه‌ها به صورت فردی صادر می‌شود
سردار کرمی‌ با اشاره به صدور گذرنامه به صورت فردی بیان داشت: از این پس همه گذرنامه‌ها به صورت فردی صادر می‌شود و برای هیچ کس گذرنامه خانوادگی صادر نخواهد شد.
وی به افزایش ۵۰ درصدی قدردانی مردم از اقدامات نیروی انتظامی استان اصفهان اشاره کرد و افزود: جمع کل تماس‌های برقرار شده با مرکز نظرسنجی نیروی انتظامی ۸۲ درصد افزایش داشته که ۱۶۷ درصد از عملکرد پلیس انتقاد داشتند.
فرمانده انتظامی استان اصفهان میانگین حضور نیروی انتظامی در محل وقوع جرم را ۱۳ دقیقه اعلام کرد و یادآور شد: این آمار در استان اصفهان ۱۴ دقیقه است که باید در این زمینه بیشتر کار شود.