تعلق گرفتن احكام بيمه به شاغلان فني‌وحرفه‌اي

ارسال در مهم ترین خبرهای استان و کشور

خبرگزاري فارس: مدير كل آموزش فني و حرفه‌اي استان اصفهان گفت: تمام افرادي كه در مراكز فني و حرفه‌اي گواهينامه دريافت مي كنند به احكام بيمه مجهز مي‌شوند.

به گزارش خبرگزاري فارس از اصفهان، محمد علي زارع ظهر امروز در سخنراني پيش از خطبه‌هاي اين هفته نماز جمعه اظهار داشت: افراد با توجه به شغلي كه در مراكز فني و حرفه‌اي فرا مي‌گيرند بايد احكام مربوطه و آموزش اخلاق حرفه‌اي آن را نيز فراگيرند تا ضعف اطلاعات ديني شاغلان به اين صورت تامين شود.
وي با اشاره به اينكه تا سال 92، تمام نانوايان استان گواهينامه مهارت دريافت خواهند كرد،‌ بيان داشت: آموزش‌هاي مهارتي مثل بحث بهداشت براي تمام نانوايان با توجه به شرايطي كه دارند،‌ داده مي‌شود.
مدير كل آموزش فني و حرفه‌اي استان اصفهان با اشاره به اينكه قرار است از امسال طرح استادي و شاگردي را در مراكز فني و حرفه‌اي در سطح استان اصفهان به اجرا در آوريم، تصريح كرد: امروزه اين روش در بيشتر كشورهاي صنعتي به اجرا در آمده است و منحصر به ايران نيست.
وي با بيان اينكه آموزش‌هاي فني به فراموشي سپرده شده است،‌ افزود: در حال حاضر تدابير اوليه روش استاد و شاگردي با همكاري مجمع امور صنفي و اتحاديه‌ها انديشيده شده است كه به افراد آموزش ديده گواهينامه استاد شاگردي تعلق مي‌گيرد.
زارع به فرهنگ غلط مدرك‌گرايي كه بين عامه مردم نهادينه شده است، اشاره كرد و ادامه داد: سيستم آموزشي ايران، نظري است و اين در حالي است كه در تمام كشورهاي دنيا 60 درصد آموزش‌هاي مهارتي و 40 درصد به آموزش‌هاي نظري اختصاص يافته است.
وي اضافه كرد: براي نخستين بار در اصفهان و كاشان با همكاري دانشگاه‌هاي علمي و كاربردي از اول مهرماه در هفت رشته مهارتي به صورت پودماني دانشجو مي‌پذيريم.
مدير كل آموزش فني و حرفه‌اي استان اصفهان گفت: از سال جاري مجوز مشاغل خانگي به افرادي كه در شغل خاصي مهارت دارند، تعلق ميگيرد كه كمك شاياني به اقتصاد خانواده‌ها مي‌شود.
وي از برگزاري آزمون بيسوادي براي افراد بالاي 50 سال سن خبر داد و اظهار داشت: افراد ميان‌سالي كه در اين آزمون‌ها شركت مي‌كنند، تنها نمره عملي براي آنها در نظر گرفته شده است.
زارع افزود: عده‌اي از افراد در رشته خاصي بر اساس اطلاعات شخصي كه دارند درحالي در مراكز فني و حرفه‌اي ثبت نام مي‌كنند كه از نظر علمي و جسمي صلاحيت فراگيري آن را ندارند و از اتمام دوره آموزشي شانه خالي مي‌كنند.
وي از انجام مشاوره و هدايت شغلي براي اين دسته از افراد خبر داد و گفت: مشاوره و هدايت شغلي براي افرادي در نظر گرفته شده است كه علاقه‌مند هستند، اما اطلاعات ندارند.