روزانه چهار نفر در استان اصفهان جان خود را از دست می دهند

ارسال در مهم ترین خبرهای استان و کشور

به زودی برگه های جریمه الکترونیکی می شوند
خبرگزاری ایمنا: رییس پلیس راهنمایی رانندگی استان اصفهان با بیان این که در سال گذشته اصفهان به عنوان سومين استان كشور بيشترين ميزان تصادفات را به خود اختصاص داده است، گفت: روزانه چهار نفر در استان اصفهان بر اثر حوادث رانندگي جان خود را از دست مي دهند.

به گزارش ایمنا، حسین غلامی اهم برنامه های پلیس راهنمایی رانندگی در سالجاری را ارتقاء انضباط و ایمنی در عبور و مرور از طریق آموزش، فرهنگ سازی، مشارکت مردم و همکاری و هماهنگی سازمان ها و دستگاه های ذیرربط در امر عبور و مرور باتوجه به قانون جدید عنوان کرد و اظهار داشت: با افزایش سیستم ها و تجهیزات الکترونیکی توان عملیاتی پلیس راهنمایی رانندگی در راستای كاهش تخلفات موجود ارتقاء می یابد.
وی به کاهش تخلفات و تلفات رانندگی و خسارت های ناشی از آن اشاره کرد و بیان داشت: هرچند میزان کاهش تصادفات در حد چشمگیری نیست اما خوشبختانه با توجه به افزایش جمعیت، خودرو و تقاضای سفر سال به سال شاهد سیر نزولی تصادفات هستیم.
رییس پلیس راهنمایی رانندگی استان اصفهان با اشاره به اصلاح نقاط حادثه خیز در محورهای مواصلاتی و معابر درون شهری گفت: نقاط حادثه خیز توسط افسران کارشناس و با گرفتن تصاویر ماهواره ای از طریق سیستم GPS شناسایی و مختصات جغرافیایی آنها ثبت و به شهرداری اعلام می گردد.
اجرای طرح زوج و فرد با قوت بیشتری در اصفهان ادامه می یابد
غلامی از احساس رضایت مردم و کاهش ترافیک و آلودگی هوا در اثر اجرای طرح زوج و فرد خبر داد و افزود: در قانون جدید تصمیم گیری در مورد این طرح به شورای ترافیک استان ها واگذار شده و نیازی به مصوبه شورای عالی ترافیک کشور نیست؛ از این رو می توان امیدوار بود که امسال نیز این طرح با قوت بیشتری در اصفهان اجرا شود.
وی با بیان اینکه پلیس راهور به آن اندازه نیرو ندارد که در تمام نقاط شهر مستقر و قانون را اجرایی کند، تصریح کرد: خیابان چهارباغ عباسی به عنوان پایلوت برای اجرای کامل مقررات راهنمایی و رانندگی در شهر اصفهان انتخاب و ۲۵ نیروی راهور در آن مستقر گردیده است.
غلامی این طرح را باعث ارتقاء انضباط، ایمنی در عبور و مرور و قانونمندی بیشتر شهروندان دانست و خاطرنشان کرد: پلیس اجازه هیچ نوع تخلفی را در این خیابان نداده و با رانندگان و موتورسیکلت سواران خاطی به طور جدی برخورد می کند.
وی پاکسازی میدان امام از ورود موتورسیکلت سواران را در راستای حفظ و افزایش امنیت مردم در مکان های گردشگری عنوان کرد و اذعان داشت: پلیس راهنمایی و رانندگی با همکاری شهرداری اصفهان به طور جد پیگیر این موضوع می باشد.
سرعت در بزرگراه ها ۱۰ الی ۱۵ کیلومتر کاهش یافته است
رییس پلیس راهنمایی رانندگی استان اصفهان با اعلام خبر نصب بلندگو در برخی تقاطع های شهر اصفهان یادآور شد: تا کنون بیش از ۱۰ بلندگو در تقاطع های شهر نصب شده است که با هدف اطلاع رسانی و آموزش، تخلفات صورت گرفته را اطلاع رسانی می کند.
غلامی به طرح ثبت تخلفات ناشی از سرعت بیش از حد مجاز در بزرگراه ها اشاره کرد و افزود: از زمان اجرایی شدن این طرح تا کنون، سرعت در بزرگراه ها کاهش ۱۰ الی ۱۵ کیلومتری را تجربه کرده است.
وی با بیان اینکه از طریق نصب دوربین در بزرگراه ها، تخلفات از دید پلیس مخفی نخواهد ماند، گفت: روزانه ۴۰ تا ۵۰ مورد تخلف ثبت و به تلفن همراه افراد متخلف از طریق پیامک اطلاع رسانی می شود.
غلامی همچنین از ایجاد پایگاه های امداد و نجات در بزرگراه ها خبر داد و خاطرنشان ساخت: این کار با هدف سرعت در انتقال مصدومین و جلوگیری از مسدود شدن مسیر بزرگراه در مدت زمان طولانی صورت می گیرد.
وی با بیان اینکه بیش از ۲۴۰ تقاطع در شهر اصفهان وجود دارد و تنها ۵۰ نفر نیروی پیاده در این مکان ها مستقر
می باشند، ادامه داد: در همین راستا پلیس به دنبال نصب گیت های مخصوص برای ثبت تخلفاتی نظیر عبور از چراغ قرمز در چهارراه ها است تا با رانندگان متخلف به صورت قاطعانه برخورد نماید.
اصفهان نیازمند نصب ۵۰۰ دوربین ثبت تخلفات است
غلامی از وجود ۱۰۰ دوربین در سطح شهر و نصب ۲۰ دوربین دیگر در آینده خبر داد و گفت: برای پوشش کامل شهر اصفهان باید تعداد ۵۰۰ دوربین دیگر در اصفهان نصب شود.
وی به استفاده از سیستم های الکترونیکی برای کنترل طرح زوج و فرد در آینده ای نزدیک اشاره کرد و بیان داشت: بدینوسیله تمام محدوده های طرح زوج و فرد کنترل و از خوردورهایی که به صورت غیرمجاز در این محدوده تردد کرده، عکس گرفته و برایشان برگ جریمه صادر می کند.
غلامی با بیان اینکه عبور موتورسیکلت در بزرگراه ها ممنوع بوده و روزانه۳۰ الی ۴۰ موتور به خصوص در بزرگراه های خرازی و چمران توقیف می شود، گفت: البته در برخی از بزرگراه ها همچون بزرگراه دستجردی این قانون مستثنی شده و به زودی مسیر مخصوصی برای عبور موتورسوران تعبیه خواهد شد.
وی به طرح BRT که حد فاصل زندان تا میدان آزادی را در برگرفته اشاره کرد و اظهار داشت: این طرح تا پایان مهرماه و قبل از شروع سال تحصیلی به بهره برداری خواهد رسید.
گواهینامه های رانندگی هوشمند می شوند
رییس پلیس راهنمایی رانندگی استان اصفهان با بیان اینکه صدور گواهینامه های الکترونیکی در دستور کار پلیس قرار گرفته است، بیان داشت: بر این اساس، تخلفات رانندگی به نام راننده و از طریق شماره گواهینامه هوشمند وی ثبت و برگ جریمه نیز به صورت الکترونیکی صادر می شود.
غلامی از عدم صدور برگه های جریمه به صورت دستی در آینده خبر داد و گفت: صدور جريمه‌ها با دستگاه‌هاي PDA در دستور کار پلیس راهنمایی رانندگی اصفهان است.
وی با بیان اینکه استفاده از دستگاه PDA برای صدور برگه جریمه در تهران عملیاتی شده است، تاکید کرد: كنترل جرائم راهنمايي و رانندگي به صورت الكترونيكي در سالجاری افزایش می یابد.
غلامی به طرح نمره دهی منفی به رانندگان متخلف اشاره کرد و گفت: در این طرح اگر جمع نمره های منفی یک راننده به ۳۰ نمره برسد، گواهینامه وی به مدت ۳ ماه ضبط و مبلغ ۴۰ هزار تومان جریمه می شود و اگر برای بار دوم به ۳۰ نمره برسد، گواهینامه وی به مدت شش ماه ضبط و ۶۰ هزار تومان جریمه خواهد شد.
وی افزود: تکرار این جرم برای سوم موجب ابطال گواهینامه، محرومیت یک ساله از رانندگی و جریمه یکصد هزار تومانی می شود.
وی از بستن اجباری کمربند ایمنی در جاده ها برای سرنشینان عقب و از شش ماه دیگر در شهرها خبر داد و گفت: صاحبان برخی خودروها همچون پیکان که برای سرنشینان عقب کمربند ایمنی ندارند، شش ماه فرصت دارند تا نسبت به نصب آن اقدام کنند.
اصفهان رتبه سوم میزان تصادفات در کشور را کسب کرد
غلامی در ادامه با بيان اينكه بيشترين تصادفات در سال گذشته در استان‌هاي تهران، خراسان رضوي و اصفهان بوده است، افزود: در سال گذشته اصفهان به عنوان سومين استان كشور بيشترين ميزان تصادفات را داشته است.
وي افزود: يكهزار و ۳۹۶ نفر در حوادث رانندگي سال گذشته در اين استان كشته شدند كه در مقايسه با سال ماقبل آن كه تعداد تلفات يكهزارو ۴۱۳ نفر بود، ۲/۱ درصد كاهش داشت.
غلامی تصريح كرد: هر چند كاهش آمار حوادث رانندگي خوشحال كننده است اما شمار تلفات حوادث رانندگي همچنان بسيار زياد و تكان دهنده است زيرا در استان اصفهان روزانه چهار نفر در حوادث رانندگي جان خود را از دست مي دهند.
رئيس پليس راهور استان اصفهان گفت: سال قبل ۹ هزارو ۳۶۵ نفر نيز در حوادث رانندگي در اين استان مجروح شدند كه در مقايسه با سال ماقبل آن ۲۳ درصد كاهش نشان مي دهد.
بزرگراه خرازی بیشترین میزان تصادف را دارد
وی ۵۰ درصد از تصادفات استان اصفهان را مربوط به شهر اصفهان دانست و تصریح کرد: در شهر اصفهان بیشترین تصادفات مربوط به بزرگراه خرازی، خیابان جی، خیابان امام خمینی، بزرگراه کاوه و خیابان آتشگاه است.
غلامي گفت: ۵۰ درصد كشته شدگان در حوادث رانندگي سال قبل در استان موتورسيكلت و دوچرخه سوار، ۳۵ درصد عابر پياده و ۱۹ درصد سرنشينان خودروها بودند كه در برخورد وسايل نقليه با هم يا با يا شيء ثابت جان باختند.
وي اظهار داشت: سال قبل سازمانهاي بيمه گذار استان براي ۷۴ هزارو ۵۵۶ حادثه رانندگي مختلف، مبلغ ۹۲ ميليارد و ۳۰۰ ميليون تومان خسارت درقالب ديه ، ديه اعضاي بدن، نقص عضو و خسارت مالي پرداخت كردند.