کودکانی که به مهد کودک می روند در آینده موفق تر می شوند

ارسال در مهم ترین خبرهای استان و کشور

خبرگزاری ایمنا: مدير كل سازمان بهزيستي استان اصفهان گفت: كودكاني كه در مهدهاي كودك، آموزش مي بينند به مراتب در تحصيل و برخورد با همسالان موفق تر از ديگران خواهند بود.

به گزارش ایمنا، محمود محمدزاده مدير كل سازمان بهزيستي استان اصفهان ضمن حضور در دوازدهمين نمايشگاه اختصاصي كودك و نوجوان، اطلاع رسانی، تنوير افكار عمومي و آگاه سازي اقشار مختلف جامعه را از مهمترين اهداف اين نمايشگاه عنوان کرد.
وی با تقدیر و تشکر از مراكز مشاوره و كانون توسعه و همياري مهدهاي كودك استان اصفهان، تصریح کرد: اجرای جنگهای شادی، عروسک‌گردانی، نمایشهای عروسکی، نقاشی گروهی، شخصیت‌پردازی کودک، خمیربازی و رصد آسمان شب بخشی از برنامه‌های متنوع این نمایشگاه است.
مدير كل سازمان بهزيستي استان اصفهان با اشاره به اينكه كودكان پاك ترين و ارزشمند ترين سرمايه هاي اجتماع هستند و ارتقاء وضعيت آنان به معناي ارتقاء و پيشرفت جامعه است، خاطرنشان كرد: با ارايه
” ‌ايجاد مهدهاي كودك علاوه بر فرهنگسازي كودكان و محيطي شاد و آموزشي براي آنان، براي بانوان نيز فضاي مادرانه و آموزشي شغلي سالم ايجاد و سبب افزايش آمار بانوان شاغل در اين بخش شده است. “
بازيها و اسباب بازيهاي سالم و آموزش متناسب با مقطع سني آنان، بچه ها به گونه ای بهتر با چگونگي استفاده صحيح از تلويزيون و سرگرمي هاي سالم آشنا خواهند شد.
محمدزاده تاكيد كرد: كودكاني كه در مهدهاي كودك، آموزش مي بينند به مراتب در تحصيل و برخورد با همسالان موفق تر از ديگران خواهند بود.
به گفته مدير كل بهزيستي استان اصفهان، اثر يادگيري يك كودك در مهد كودك بسيار بالاتر از آموزش مادر در خانه است و اين بدليل قرارداشتن در محيط اجتماعي، آشنايي مربي به شيوه هاي آموزش و رفتار با كودك است.
محمدزاده بيان اينكه ۱۰ درصد كودكان كشور از مهد كودك استفاده مي كنند، افزود: اين رقم در استان اصفهان ۱۷ درصد است كه از ميانگين كشوري هفت درصد بالاتر مي باشد.
مدير كل بهزيستي اصفهان افزود: ‌ايجاد مهدهاي كودك علاوه بر فرهنگسازي كودكان و محيطي شاد و آموزشي براي آنان، براي بانوان نيز فضاي مادرانه و آموزشي شغلي سالم ايجاد و سبب افزايش آمار بانوان شاغل در اين بخش شده است.
به گفته محمد زاده، مهدهاي كودك در اصفهان حدود دو سال است كه به چهار گروه تك ستاره، دو ستاره ، سه ستاره و بي ستاره تقسيم شده اند و براي هر كدام نيز با توجه به ارايه خدمات شهريه ها متفاوت اخذ مي شود.
وي در ادامه شرايط ارتقاي مهدهاي كودك را داشتن مدرك ليسانس مربيان، مجهز بودن مهد كودك به فضاي استاندارد، متصل بودن به سيستم مجازي عنوان كرد.
محمد زاده همچنين گفت: تعرفه مهدهاي كودك براي سنين شيرخوار تا چهار ساله به عهده اين سازمان و براي سنين پنج و شش سال را آموزش و پرورش مشخص مي كند كه اين شهريه ها از اول شهريورماه به تمام مهد هاي كودك ابلاغ مي شود.