ضريب نفوذ تلفن همراه در استان اصفهان 70 درصد است

ارسال در مهم ترین خبرهای استان و کشور

اصفهان - مديرعامل مخابرات اصفهان گفت: ضريب نفوذ تلفن همراه در اين استان بيش از 70 درصد است كه با متوسط جهاني برابري مي كند.
ضريب نفوذ تلفن همراه در استان اصفهان 70 درصد است
به گزارش ايرنا 'سيد فاضل زماني' روز شنبه در همايش مديران مخابرات استان اصفهان در روستاي 'كجان' از توابع بخش مركزي نايين اظهار داشت: ضريب نفوذ تلفن همراه در كشور 72درصد و در شهرستان نايين حدود 83درصد است.
زماني با اشاره به اينكه اصفهان از نظر پوشش شبكه تلفن همراه در سطح جاده هاي اصلي و روستاها وضعيت مطلوبي دارد،اظهار داشت: در صورت تحقق مصوبه دور سوم سفر رياست جمهوري به استان مبني بر 'تامين برق از سوي شركت برق براي دكل هاي تلفن همراه'، شركت مخابرات قادر خواهد بود پوشش مخابراتي تمام جاده هاي استان را تامين كند.
وي تصريح كرد: ضريب نفوذ تلفن ثابت در كشور 35درصد است كه اين رقم در استان اصفهان به 45/41درصد و در سطح شهرستان نايين به 93/48درصد رسيده است.
زماني با بيان اينكه نقاط بالاي 20 خانوار كه داراي حداقل 100 نفر جمعيت است روستا محسوب مي شود ادامه داد: استان اصفهان داراي 884 روستا است كه تاكنون به كمك فناوري هاي مختلف از قبيل تلفن ثابت، تلفن همراه، تلفن همراه روستايي و ماهواره به اين روستاها ارتباط رساني شده است.
به گفته وي 13 دفتر ICT روستايي و سه دفتر خدمات ارتباطي شهري در سطح شهرستان نايين مشغول به خدمت رساني به مردم است.
روستاي كجان در 40 كيلومتري شرق نايين قرار دارد.