شکستن روزه سکوت با لقمه شبهه ناک

ارسال در مهم ترین خبرهای استان و کشور

روز چهارشنبه رئیس جمهور پس از جلسه هئیت دولت در جمع خبرنگاران حاضر شد و در مقابل چشم رسانه ها روزه سکوت خود را با لقمه شبهه ناک باز کرد.

رئیس جمهور در واکنش به دستگیری اطرافیان خود  تصریح کرد که کابینه خط قرمز است و اگر برخورد با همکارانم ادامه یابد به وظیفه قانونی خود عمل می کند. وی همچنین وظیفه قانونی خود را سخن گفتن با مردم و افشای  پشت پرده سیاسی دستگیری ها دانست!

پس از اظهارات صریح رئیس جمهور معاونت اجرايي هم اتهامات اخير عليه مشائی و بقائی را كذب محض اعلام كرد.نکته قابل توجه در این اطلاعیه شکوائیه علیه نماینده ای است که خود به دلیل اسناد متعدد از اتهامات فساد بقائی و مشائی  به کمسیون اصل 90 شکایت کرده است.

به این ترتیب به نظر می رسد دولت فاز جدیدی از برخورد با منتقدین را کلید زده است و در این بین میان نهاد قانونی چون دستگاه قضائی با نماینده مجلس و رسانه نیز تفکیکی قائل نیست.

اما این دور جدید پاک سازی دامن دولت ، درست چند روز بعد از فرمایشات رهبر انقلاب در باب عدم افشاگری رسانه ها و نهادهای مسوول پیش از اثبات جرم شکل گرفت.

بلافاصله پس از این که رهبر انقلاب به رسانه ها و صاحبان تریبون تذکر دادند که پیش از اعلام جرم با هدف حفظ آبروی افراد نباید افشاگری صورت گیرد، رئیس جمهور روزه سکوت خود و یا به تعبیر خودش سکوت الهام بخش وحدت را شکست و سکوت چند هفته ای خود را جبران کرد.

سکوتی که قرار بود وحدت آفرین باشد به یکباره با تعرض به عدلیه شکسته شد. این در حالی است که این اتهامات در طول  چندین ماه علیه دولت مطرح شد و رئیس جمهور حاضر نبود نسبت به آنها موضع گیری کند.

تلقی نادرست رئیس جمهور از سخنان رهبر انقلاب، باعث شد خود را در مقابل دستگاه قضائی نیز بیمه ببیند و اینبار برای قوه قضائیه هم خط و نشان بکشند، حال آنکه اگر برای دولت چند عضو کابینه خط قرمز است برای حاکمیت و جمهوری اسلامی فساد اقتصادی خط قرمز است و فرقی هم ندارد که ثمره فساد در انبان اطرافیان اصلی رئیس جمهور باشد یا کابین زن نو عروس.

به تعبیر رهبر انقلاب مشروعیت نظام به عدالتخواهی و مبارزه با فساد است و تجربه 3 دهه گذشت از انقلاب نیز نشان می دهد که کسی یارای مقاومت در برابر این مطالبه اصلی حکومت اسلامی را ندارد. انقلاب و این مردم بارها و بارها نشان دادند که در راه مبارزه با فساد اقتصادی با احدی تعارف ندارند و  دشمنان این شعار بزرگ را در هر لباس و قامتی که باشند از مرجع تقلید گرفته تا رئیس جمهور و نخست وزیر و رئیس مجلس و غیره و غیره و غیره کنار گذاشته  و لازم باشد باز هم  نقش آفرینی می کنند.

سخنان اخیر رئیس جمهور نشان داد که چه میزان پایبند به شعار مبارزه با فساد اقتصادی است! رئیس جمهوری که مناظره های انتخاباتی خود را محکمه قضائی ساخته بود و چپ و راست را متهم می کرد و بر سر دانه درشت ها جناق بسته بود،  امروز در برابر رسیدگی به فساد نفرات اصلی خود مقاومت و حتی بالاترین نهاد قضائی کشور را تهدید به افشاگری می کند و نماینده مجلس را به جرم شکایت از نزدیکانش به دادگاه می کشاند. گرچه همان زمان هم برخی می دانستند این نمایشنامه تا قبل انتخابات روی پرده است.

وظیفه مجلس و دستگاه قضائی در این رابطه بسیار جدی تر از گذشته است. مبارزه با فساد اقتصادی بدون شک هزینه دارد و امروز هزینه مبارزه با فساد اقتصادی شکستن ایستادگی و مقاومت رئیس جمهور است.

دستگاه قضائی در مقابل این رجز خوانی، چندین برابر گذشته وظیفه اش سنگین تر است .اولا نباید وارد مشاجرات سیاسی با رئیس جمهور شود و توصیه رهبر انقلاب در این رابطه را جدی بگیرد. اما از سوئی هرگونه مماشات با صاحبان قدرت و ثروت و مکنت در هر لباسی که هستند به عنوان ننگی در تاریخ ثبت خواهد شد. امروز روز آزمایش و محک همه وعده های 3 دهه گذشته انقلاب اسلامی است. عملکرد دستگاه قضائی در این روزها بیشتر از هر وقت دیگری به نام حکومت اسلامی تمام می شود. هر گونه کوتاهی و مماشات و مصلحت اندیشی نابجا خدای نکرده باعث یاس و ناامیدی جامعه می شود که کمترین هزینه آن بی اعتمادی به شمشیر برنده و ترازوی فرشته عدالت است