ششمین کتاب ستاره طلایی صنایع دستی رونمایی شد

ارسال در مهم ترین خبرهای استان و کشور

اصفهان - خبرگزاری مهر: با حضور هنرمندانی از سراسر کشور، ششمین کتاب ستاره طلایی صنایع دستی و هنرهای تجسمی کشور در اصفهان پرده برداری شد.

به گزارش خبرنگار مهر، سعید عرفان‌منش ‌یکشنبه شب در همایش تجلیل از هنرمندان صنایع دستی کشور و پرده‌برداری از ششمین کتاب ستاره‌های طلایی صنایع دستی و هنرهای تجسمی با بیان اینکه این کتاب با همت سرپرستی روزنامه قدس در اصفهان و نیز با نام مبارک علی ابن موسی رضا(ع) رونمایی شد، اظهارداشت: در این مراسم از 71 هنرمند از سراسر کشور که هنرشان در این کتاب درج شده است تقدیر شد.

وی افزود: سال‌های گذشته کتاب‌هایی در همین راستا با عنوان‌های ستاره‌های پر فروغ، چشم‌های برگزیده هفت شهر عشق، ستاره‌های جاویدان، چشم‌های جوانان از ایران، چشم‌هایی از اصفهان و نیز ستاره‌های طلایی از صنایع دستی و هنرهای تجسمی ایران به چاپ رسیده است.

دبیر برگزار کننده همایش تصریح کرد: در این کتاب علاوه بر اینکه هنر هنرمند به دو زبان فارسی و انگلیسی معرفی می‌شود، تصویر هنرمند را به همراه آدرس و شماره تلفن و نیز سایر مشخصات برای علاقمند آن به آثار هنری درج کرده است.

وی با بیان اینکه هنرمندان پنچه طلایی از طریق این کتاب آثارشان در کشور خارج معرفی می‌شود، اضافه کرد: دید ما نسبت به چاپ این کتاب دید مادی نبوده و همت کرده تا توانستیم کتابی را منتشر و در همه جای کتابخانه‌های جهان جای دهیم.

عرفان‌منش با بیان اینکه آخرین کتاب از آثار هنرمندان صنایع دستی به چاپ رسید، اظهار داشت: هنر یکی از بهترین چیزهایی است که دست هنرمند الهی از روز الست در دستان انسان قرار داده است.

وی با بیان اینکه هنرمندان بیش از پیش باعث سرفرازی ایران شده‌اند، افزود: سالها آرزوی چاپ کتابی در خور و شأن مردم اصفهان و نیز هنرمندان در جای جای ایران داشتم.

دبیر اجرایی این همایش با بیان اینکه این اثر ارزشمند در تمام سفارتهای ایران در خارج کشور موجود است، تصریح کرد: این کتاب‌ها در تمام کتابخانه‌های کشورهای مرتبط با ایران در بین کتابهای فاخر می‌درخشد.

وی هدف از چاپ این کتاب را حمایت از قشر هنرمندان دانست و افزود: بسیار هنرمندان پنجه طلایی بودند که آثارشان محجور و نیز خود گمنام مانده بودند.