سخنگوي شوراي شهراصفهان احضار رئيس شورا به دادگاه را تكذيب كرد

ارسال در مهم ترین خبرهای استان و کشور

اصفهان - سخنگوي شوراي اسلامي شهراصفهان انتشار خبرمربوط به احضار رئيس اين شورا، شهردار و مديرعامل سازمان قطار شهري اصفهان به دادستاني تهران را تكذيب كرد.
سخنگوي شوراي شهراصفهان احضار رئيس شورا به دادگاه را تكذيب كرد
پيش ازاين سايت خبري ميراث فرهنگي (C H N) از احضار استاندار،رئيس شوراي اسلامي شهر ،شهردار و مديرعامل سازمان قطار شهري اصفهان به دادستاني تهران خبر داده بود .
دراين خبر دليل اين احضاريه تخلف دراجراي صدور حكم دادگاه مبني بر توقف كامل اجراي عمليات حفر تونل شرقي مترو اصفهان پس از انحراف دو سال قبل توسط دادگاه ذكر شده بود.
'ابوالفضل قرباني'روز دوشنبه درگفت وگوي اختصاصي باخبرنگار ايرنا گفت:اين خبر فقط در يكي از سايتهاي اينترنتي درج شده است و مبناي قانوني ندارد و تاكنون هيچ گونه احضاريه اي براي افراد فوق نرسيده و آنها نيز چنين احضاريه اي دريافت نكرده اند.
قرباني همچنين از عبور تونل شرقي درحال احداث مترو اصفهان در قسمت ترميم انحراف ايجاد شده از قسمت تحتاني ساختمان هتل سوئيت و ساختمان در جوار آن بدون هيچگونه عوايد نامطلوب مهندسي و اجرايي خبرداد.
وي گفت:پيش ازاين پيش بيني مي شد براي حفر ادامه اين تونل دراين قسمت به علت سخت نبودن زمين و سستي قسمت هاي زيرين زمين دراين منطقه احتمال پيدايش مشكلاتي وجود دارد.
سخنگوي شوراي اسلامي شهراصفهان افزود: اكنون حفر اين تونل از زير دوساختمان سنگين دراين محل بدون خطر عبوركرده است.
وي اظهار داشت :‌اين دو ساختمان از نظر ساخت ساز در درجه كمتر از صفر قرار دارد.
قرباني درعين حال سست بودن زمين دراين منطقه بعلت مجاورت در مسير عبور زاينده را رد كردو گفت : اين موضوع ربطي به اين قسمت زمين ندارد.
به گزارش ايرنا پيش ازاين 'عبدالجواد زعفراني' مديرعامل سازمان قطار شهري اصفهان به خبرنگار ايرنا گفته بود : دراين منطقه بابرخورد به زمين سخت،سرعت حفاري دستگاه تي بي ام نيز كاهش يافته بطوري كه اكنون روزانه حدود دو رينگ حفاري مي شود.
وي بابيان اينكه در شرايط نرمي زمين اين دستگاه روزانه تا 10رينگ راهم حفاري مي كند گفته بود : انحرافات جزيي كه در مسير حفاري تونل شرقي رخ داده است مجازمي باشد و براي حركت قطار نيز مانعي محسوب نمي شود.
وي اين مطلب را در باره رفع انحراف تونل شرقي مترو بيان كرد كه دوسال قبل در قسمت تحتاني رودخانه زاينده رود ايجاد شد و بعضي رسانه هاي داخلي و خارجي خبر برخورد ماشين بزرگ حفاري تي بي ام با رمپ ها وپي هاي پل تاريخي الله ورديخان ( 33 پل ) را مخابره كرده بودند.
به گزارش ايرنا،عمليات اجرايي احداث مسير مترو اصفهان و حفاري تونل هاي غربي وشرقي ازسال 80 به طول بيش از 2/20كيلومتر از شمالي ترين نقطه شهر پايانه حمل ونقل برون شهري كاوه تاجنوبي ترين نقطه پايانه صفه آغاز شده است و هنوز ادامه دارد.