ممنوعه های تقلبی در فروشگاه های اینترنتی/فروش به قیمت فریب خریدار؟

ارسال در مهم ترین خبرهای استان و کشور

تقریبا همه محصولات فروشگاه‌های اینترنتی تقلبی هستند و درست به همین دلیل با قیمت‌هایی پایین تر از قیمت اصلی موجود در بازار به فروش می‌رسند.
باشگاه جوانی برنا/جامعه شناسان معتقدند همزمان با ورود هر تکنولوژی و ابزاری به جوامع آسیب هایی هم خواسته یا ناخواسته به جوامع وارد می شود. درکنار کارکردهای مثبت و البته جدا از آسیب هایی که اینترنت به جامعه، ارتباطات بین فردی و فرهنگ جوامع وارد می کند، فروشگاه های مجازی این روزها حجم وسیعی از فضای اینترنت را اشغال کرده اند؛ فروشگاه هایی که هیچ گونه نظارتی برکار آنها وجود ندارد و باصرف هزینه ای در حدود 30 تا 300 هزار تومان(فروشگاه‌ساز اینترنتی از 30 تا 250 هزار تومان) می شود یکی شبیه آنها راه اندازی کرد و مشغول داد و ستد شد!

سوال های بسیاری در رابطه با این فروشگاه های مجازی مطرح است، آیانظارتی بر کار این گونه فروشگاه ها نظارت دارد؟آیا محصولاتی که این گونه از شرکت ها به فروش عمومی می رسانند دارای مجوز عرضه در جامعه هستند؟آیا این محصولات دارای مجوز پزشکی و بهداشتی هستند؟ این محصولات از کدام کشورها و ازچه راه هایی وارد کشور می شوند؟ این محصولات تقلبی یا اصل هستند؟

معمولا در زمینه فروش محصولات آرایشی بهداشتی، جنسی و درمانی در این فروشگاه ها، دست های بیشتری در کار هستند. انواع کرم‌های لاغر یا چاق کننده،کرم گونه گذاری،گونه برداری، کرم برطرف کننده چین و چروک، کرم روشن کننده، کرم لایه بردار و هزاران نوع دیگر از کرم ها که به گفته متخصصان این حوزه نه تنها بی کیفیت هستند، بلکه هیچ گونه خاصیتی  هم ندارند.


انواع قرص های لاغری وچاقی فوری! قرص ها و دمپایی های افزایش قد و البته محصولات جنسی که بیشتر فضای این فروشگاه های مجازی را اشغال کرده اند. محصولات جنسی در این دست فروشگاه ها بدون هیچ پرده پوشی و رعایت موازین اخلاقی با توضیحاتی که در دسترس همه کاربران اینترنت قرار دارد، معرفی می شوند و شیوه کار و استفاده از آنها هم آموزش داده می شود!


تقریبا همه محصولات این فروشگاه‌ها محصولاتی مثل، عینک، ساعت، بدلیجات، لوازم آشپزخانه، آرایشی و محصولات مرتبط با زیبایی با مارک های تقلبی کپی برداری شده از مارک های معتبر و با قیمت هایی پایین‌تر از محصولات اصل به فروش می رسند و بسیاری از خریداران با تصور اینکه محصول اصل را تهیه می کنند، اقدام به خرید می کنند.

در حال حاضر آمار رسمی از مصرف کنندگان این محصولات که پس از استفاده دچار مشکلات بسیار می شوند، گاه سلامتی خود را از دست می دهند و دربهترین حالت هیچ تاثیری پس از مصرف دارو، قرص یا محصولی که آن را تهیه کرده اند، نمی بینند؛ در دسترس نیست، اما حقیقت این است که تعداد مصرف کنندگان معترض و ناراضی از استفاده از این محصولات کم نیست.


حرف آخر اینکه چطور محصولاتی که مجوز ورود به فروشگاه های حقیقی را دریافت نمی کنند،مجوز بهداشتی و پزشکی ندارند به راحتی از طریق این فروشگاه ها به فروش می رسند و سلامتی و گاه جان مردم را به خطر می اندازند؟ کدام سازمان در وظیفه خود نسبت به رسیدگی به فروشگاه های مجازی کوتاهی می کند؟