شناسایی و انهدام ۲۰ باند بزرگ قاچاق مواد مخدر در اصفهان

ارسال در مهم ترین خبرهای استان و کشور

خبرگزاری ایمنا: دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اصفهان گفت: طی دو ماه ابتدایی سال جاری، ۲۰ باند بزرگ قاچاق مواد مخدر در استان اصفهان شناسایی و منهدم شدند.

به گزارش ایمنا، حسن کرمی ” دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اصفهان تعداد کل دستگیرشدگان در رابطه با قاچاق، حمل، نگهداری و توزیع مواد مخدر را سه هزار و ۳۶۰ نفر عنوان کرد و اذعان داشت: از این تعداد ۱۵۵ نفر قاچاقچی، دو هزار و ۵۰۱ نفر نگهدارنده، ۶۴۱ نفر توزیع کننده و ۵۹ نفر اتباع بیگانه بودند. “
با اعلام اینکه طی دو ماه ابتدایی سال جاری مقدار دو تن و ۷۹۱ کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف و ضبط شده است، اظهار داشت: از این مقدار مواد کشف شده یک هزار و ۶۴۱ کیلو تریاک، ۷۰۸ کیلو کراک، ۲۰۰ کیلو هروئین، ۴۰۴ کیلو حشیش، ۹ کیلو شیشه و ۱۲ کیلو به سایر مواد مخدر اختصاص یافته است.
وی با بیان اینکه در این مدت ۲۰ باند بزرگ قاچاق مواد مخدر شناسایی و منهدم شدند، تصریح کرد: دو باند از این باندها به ترتیب با ۶۰۰ و ۷۰۰ کیلو مواد مخدر توسط اداره اطلاعات استان و ۱۸ باند دیگر نیز توسط ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی متلاشی شدند.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اصفهان تعداد کل دستگیرشدگان در رابطه با قاچاق، حمل، نگهداری و توزیع مواد مخدر را سه هزار و ۳۶۰ نفر عنوان کرد و اذعان داشت: از این تعداد ۱۵۵ نفر قاچاقچی، دو هزار و ۵۰۱ نفر نگهدارنده، ۶۴۱ نفر توزیع کننده و ۵۹ نفر اتباع بیگانه بودند.
کرمی از اجرای طرح شهرپاک در ۹ شهرستان استان و دو طرح ارتقای امنیت اجتماعی در کل استان اصفهان طی دو ماه اول سال جاری خبر داد و گفت: در این طرح ها معتادان پرخطر، کارتن خواب، تزریقی و توزیع کننده ها و خرده فروشان مواد مخدر شناسایی و پس از دستگیری در اختیار مبادی ذیربط قرار گرفتند.
وی همچنین گرایش به مواد
” متاسفانه برابر آمارهای بدست آمده قیمت شیشه در دو ماه ابتدای سالجاری از کاهش ۳۷ درصدی برخوردار بوده که نشان دهنده گرایش از مواد مخدر سنتی به سوی صنعتی است. “
مخدر صنعتی در جامعه را نگران کننده عنوان کرد و افزود: متاسفانه برابر آمارهای بدست آمده قیمت شیشه در دو ماه ابتدای سالجاری از کاهش ۳۷ درصدی برخوردار بوده که نشان دهنده گرایش از مواد مخدر سنتی به سوی صنعتی است.
کرمی ادامه داد: بيشترين تمركز ستاد شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر اصفهان است چرا كه با وجود تمهيدات لازم هنوز مظاهر افراد معتاد در گوشه و كنار شهر ديده مي‌شود.
وي با بيان اينكه شرايط محيط دانشجويي، كار و مهاجر‌پذيري را هم بايد در روند رو به رشد اعتياد در نظر گرفت، ادامه داد: افرادي كه در حاشيه شهر اصفهان و شهرك‌هاي پيراموني همچون شهر بهارستان، شاهين شهر، فولاد شهر و فلاورجان زندگي مي‌كنند، بيشتر در معرض آلودگي مواد مخدر قرار دارند.