پدیده گرد و غبار در اصفهان تا مردادماه ادامه دارد

ارسال در مهم ترین خبرهای استان و کشور

اصفهان - خبرگزاری مهر: مدیرکل هواشناسی استان اصفهان گفت: احتمال بروز پدیده گرد و غبار در سطح استان اصفهان تا پایان مردادماه وجود دارد.

مهرداد قطره‌سامانی در گفتگو با خبرنگار مهر با تاکید بر اینکه طی ماه‌های اخیر شاهد بروز پدیده گرد و غبار در سطح کشور و از جمله استان اصفهان هستیم، افزود: بر اساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته، این پدیده گرد و غبار تا پایان مردادماه ادامه خواهد داشت و هوای اصفهان از این پدیده تاثیر می‌پذیرد.

وی اظهار داشت: پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد که پدیده گرد و غبار در آسمان استان اصفهان به دفعات مکرر اتفاق خواهد افتاد و منحصر به تعداد اندک نخواهد بود.

مدیرکل هواشناسی استان اصفهان همچنین با اشاره به پیش‌بینی‌های انجام شده به منظور وقوع بارش‌های مختلف در سطح این استان تصریح کرد: در دو ماه نخست تابستان سال جاری شاهد کاهش محسوس بارندگی‌های سطح استان اصفهان خواهیم بود.

وی اضافه کرد: میزان بارندگی‌های استان اصفهان در ماه‌های تیر و مرداد کمتر از حد معمول پیش بینی شده و بر همین اساس باید نسبت به مصرف آب در حوزه‌های مختلف توجه ویژه‌ای مبذول داشت.

قطره‌سامانی با بیان اینکه پیش‌بینی‌ سه‌ماهه اداره کل هواشناسی استان اصفهان، ماه‌های خرداد، تیر و مرداد را در بر می‌گیرد، بیان داشت: بر اساس این پیش بینی سه ماهه، طی خردادماه، تیرماه و مردادماه هیچ بارش خاصی در سطح استان اصفهان صورت نخواهد گرفت و مردم این استان شاهد بارش باران نخواهند بود.

وی تاکید کرد: عدم بروز بارش در این دوره سه ماهه به دلیل شکل‌گیری الگوهای تابستانی خواهد بود.

مدیرکل هواشناسی استان اصفهان همچنین در مورد مناطق شمال غرب اصفهان نیز گفت: فقط در مناطق شمالی، در برخی مواقع به علت عبور جریانات شمالی، انتظار ابرناکی و بارش خفیف در مناطق شمال غرب وجود دارد.

وی افزود: بارش در مناطق غرب و شمال استان اصفهان و شهرستان‌های داران، گلپایگان، فریدونشهر و خوانسار نیز در مقایسه با مقدار بلند مدت در ماه‌های خرداد، تیر و مرداد به حد معمول و در دیگر نقاط استان به کمتر از حد معمول خواهد رسید.