ميرتاج الديني: موضوع وزارت خارجه را از راهي غير از استيضاح حل مي كنيم

ارسال در مهم ترین خبرهای استان و کشور

تهران - معاون پارلماني رييس جمهوري اسلامي ايران در واكنش به اعتراض تعدادي از نمايندگان مجلس شوراي اسلامي به انتصابي در داخل وزارت امور خارجه، گفت: سعي مي‌كنيم كه اين موضوع را از راهي غير از استيضاح حل كنيم.
ميرتاج الديني: موضوع وزارت خارجه را از راهي غير از استيضاح حل مي كنيم
به گزارش خبرنگار سياسي ايرنا، 'محمدرضا ميرتاج الديني' روز يكشنبه در پايان جلسه هيات دولت در جمع خبرنگاران افزود: آقاي صالحي به عنوان وزير امور خارجه كارش را به تازگي آغاز كرده است و مرسوم نيست كه پس از گذشت اين مدت كوتاه وزيري استيضاح شود.
معاون پارلماني رييس جمهور با بيان اينكه صالحي امروز با حضور در كميسيون امنيت ملي نشست خوبي را با نمايندگان مجلس داشته است،ادامه داد: در اين جلسه بحث هاي مفصلي مطرح شده و اميدواريم كه موضوع به اسيتضاح كشيده نشود.
وي يادآور شد كه شرايط داخلي و بين‌المللي كشور مقتضي اين كار نيست.
ميرتاج الديني در پاسخ به اين سئوال ، گفته شده برخي نمايندگان معترض به وزارت امور خارجه تصميم دارند به ديدار رييس جمهور بروند، ، نظر شما چيست؟گفت: ما هنوز درخواستي در اين خصوص نداشته‌ايم هرچند كه طبق روال هميشه نمايندگان با رييس جمهور ديدار مي‌كنند و به دنبال برگزاري اين نشست هستيم.
وي همچنين در خصوص ادغام وزارتخانه ها نيز اظهار داشت: روند ادغام وزارتخانه‌ها بين دولت و مجلس در حال پيگيري است.
خبرنگاري در خصوص شايعه استعفاي ميرتاج الديني سوال كرد كه او پاسخ داد: اين موضوع شايعه اي بيش نيست ما در حال خدمت هستيم.
** در مورد ادغام وزارتخانه ها با مجلس هنوز به توافق نهايي نرسيده ايم
معاون پارلماني رييس جمهوري با بيان اينكه دولت و مجلس نشست هاي مشتركي در مورد ادغام وزارتخانه ها برگزار كرده اند، گفت: اين نشست ها همچنان ادامه دارد و هنوز به توافق نهايي نرسيده ايم.
ميرتاج الديني توضيح داد: يكي از اعضاي هيات رييسه مجلس گفته كه مجلس شوراي اسلامي و دولت براي ادغام وزارت تعاون و حذف ادغام وزارت ارتباطات توافق داشته اند اما بايد گفت كه هنوز در اين خصوص به توافق نهايي نرسيده‌ايم.