سعیدی: آیا در این شرایط سپاه باید ساکت باشد؟

ارسال در مهم ترین خبرهای استان و کشور

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره توطئه دشمنان خارجی و داخلی از ابتدای انقلاب تاکنون گفت: سپاه پاسداران با هر جریانی که بخواهد انقلاب اسلامی را از اصول و مبانی اسلام منحرف کند مقابله خواهد کرد.

حجت‌الاسلام سعیدی در مراسم معارفه جمعی از مسوولان نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج با اشاره به مواضع سپاه پاسداران در قابل حوادث اخیر گفت: سپاه در مسیر ولایت حرکت می‌کند و خودش را با مبانی و اصول اسلام تطابق می‌دهد تا زمانی که یک جریان در مسر ولایت و اسلام و انقلاب باشد از آن حمایت می‌کند.

او با اشاره به این‌که پروردگار عالم برنامه تکامل انسان‌ها را توسط انبیا ارائه کرده است گفت: ضابط و نگهبان این شریعت انبیا و ائمه معصوم و در زمان غیبت معصوم بر عهده ولی فقیه است.

وی با تاکید بر این‌که انبیا و ائمه معصومین به دنبال این هستند تا انسان‌ها را به کمال برسانند تصریح کرد: ولی فقیه به تبع از سیاست انبیا به دنبال حزب حداکثری است و به دنبال این هستند تا از ریزش‌ها جلوگیری کنند و بیان استانداردهای دینی با ایشان است.

سعیدی در بخش دیگر سخنانش با بیان این‌که معصومین و انبیا مسوولان حفاظت از شریعت هستند گفت: روزی هم که مکتب به خطر بیفتد همچون امام حسین (ع) جان خود را باید فدا کرد.

وی از تشیع به عنوان پاسدار نبوت و شریعت نام برد وافزود: تشیع یعنی اسلام ناب و اسلام نبوی به یک کلمه زیاد و نه یک کلمه کم و هر جا گفتمان نبوی دچار تهدید شد ولی فقیه است که وارد می‌شوند و استانداردها را بیان می‌کنند.

سعیدی فلسفه برخورد امام (ره) با نهضت آزادی و بنی صدر را از جمله مواردی دانست که ولی فقیه تهدید را جدی دیدند و گفت: امام (ره) در پرتگاه‌های خطر وارد می‌شدند و جلو دگراندیشی جریان‌های مختلف را که می‌خواست وارد سیاست شود گرفت.

نماینده ولی فقیه در سپاه با بیان این‌که جریان‌های اصلاحات فتنه‌گر و انحرافی در چارچوب‌ اصول و مبانی اسلام حرکت نکرده و نمی‌کنند، گفت: امروز متاسفانه در جریان انحرافی متغیرهای نگران‌کننده‌ای را مشاهده می‌کنیم که با اصول و مبانی اسلام و انقلاب فاصله دارد.

او تغییر در گفتمان اصول‌گرایی را از جمله متغیرها عنوان کرد وافزود: امروز متاسفانه در اظهارات برخی از شخصیت‌هایی که در هرم قدرت هستند گفتمان غیردینی مشاهده می‌شود که این ناشی از اندیشه جریان انحرافی است.

سعیدی گرایش عناصر ناصالح را از دیگر متغییرهای نگران‌کننده بر شمرد و افزود: امام بزرگوار به ما آموخت تا مبانی شایسته سالاری را در جامعه و حکومت تقویت کنیم اما امروز این خواست امام (ره) نادیده گرفته می‌شود.

وی ظهور و بروز ملی‌گرایی و تکیه بر عنصر ایرانیت را دیگر متغییر نام برد و افزود: در اسلام با اصل وطن دوستی مخالفت نمی‌شود بلکه آن‌جا که وطن دوستی جای خود را به وطن‌پرستی می‌دهد خطر بزرگی است که با آموزه‌های دینی سازگاری ندارد.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران بهره‌گیری غیر متعارف از بیت‌المال را برای تحکیم قدرت و سوء استفاده از مقدسات و برخورد گزینشی با تدابیر رهبر معظم انقلاب را از دیگر عوامل نگران‌کننده دانست و گفت: آیا در این شرایط سپاه باید ساکت باشد.

او در پایان تصریح کرد:‌ سپاه پاسداران در هر شرایط پشت سر رهبری انقلاب حرکت می‌کند و تلاش می‌کند تا براساس وظیفه ذاتی و قانونی‌اش انقلاب را در مسیر ولایت حافظ و نگهبان باشد.