همت خود را برای دعوت به اهدا عضو به کار گرفتم

ارسال در مهم ترین خبرهای استان و کشور

اصفهان - خبرگزاری مهر: رئیس حوزه علمیه اصفهان اهدای عضو را یک امر مقدس دانست و گفت: هر آنچه که باعث ترغیب و تحریص افراد جامعه به انجام این ایثار، گذشت و فداکاری باشد مایه خیر و برکت است وتمام همت خود برای دعوت به انجام اهدا عضو را به کار گرفتم.

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت الله حاج حسین مظاهری در دیدار جمعی از مسئولان، مجریان و برگزار کنندگان همایش ایثار ماندگار  این مراسم را عملی مفید و مثمرثمر خواند و اظهار داشت: برگزاری چنین همایشی علاوه بر تشویق و ترغیب افراد و خانواده کسانی که دچار مرگ مغزی شده اند به اهدای عضو، باعث قدردانی از کسانی می‌شود که اقدام به این کار حسنه کرده اند.

وی افزود: این عمل خیر همیشه از نظر من کار مقدسی بوده و امیدوارم این عمل خیر همانطور که در اصفهان بیشتر از سایر نقاط بوده همچنان ادامه یابد و پیوند همه اعضا در آینده نزدیک در اصفهان صورت پذیرفته و دیگر احتیاجی به اعزام اعضا و بیماران به سایر نقاط کشور از جمله تهران و شیراز وجود نداشته باشد.

باید در راستای ترویج فرهنگ اهدای عضو تلاش کرد

وی بر همکاری مردم، مسئولان و نمایندگان مجلس شورای اسلامی در راستای ترویج فرهنگ اهدا عضو تأکید و اضافه کرد: اگر اهدای عضو از کسانی که دچار مرگ مغزی شده و میت به حساب می‌آیند و امیدی به بازگشت  آنان نیست، به صورت قانون در آید مفید و اگر این مسئله در مجلس شورای اسلامی به صورت قانون به تصویب برسد بهتر است.

آیت الله مظاهری با اشاره به آیه 32 سوره مائده گفت: بر اساس فرموده خداوند در قرآن کریم، هر کسی بتواند انسانی را زنده کند  گویا جهان و همه انسانها را زنده داشته و هر کس که قلب یا بخشی از اعضا خود را اهدا کند همچون کسی است که جهانی را زنده نگه داشته است.

وی ادامه داد: کسی که مرده یا در شرف مرگ است فرد دیگری را نجات دهد علاوه بر ایجاد خوشحالی در قلوب مؤمنین و مردم، رضایت حق تعالی را همراه دارد.

اهدای عضو باید در بیان علما ترویج یابد

این مدرس حوزه علمیه فرهنگ سازی اهدا عضو در جامعه را امری ضروری دانست و تصریح کرد: مسئله اهدا عضو باید در بیان علما، بزرگان و فضلای جامعه بیشتر ترویج شود.

به گزارش مهر،همایش ایثار ماندگار به منظور تجلیل از خانواده های اهداکنندگان اعضای بدن که دچار مرگ مغزی شده اند در روز یکشنبه 29 خردادماه در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان برگزار می شود.