آبرسانی به 235 روستای اصفهان با تانکر انجام می‌شود

ارسال در مهم ترین خبرهای استان و کشور

اصفهان - خبرگزاری مهر: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان اصفهان گفت: آبرسانی به 235 روستای استان با استفاده از تانکر سیار انجام می‌شود.

علی محمدی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به بروز خشکسالی و تاثیر آن بر آب آشامیدنی نقاط دوردست و مناطق روستایی سطح استان اصفهان، افزود: خشکسالی تاثیرات نامطلوب بسیاری بر تمامی موارد مرتبط با آب سطح استان اصفهان گذاشته و بر همین اساس آبرسانی به برخی از روستاهای سطح استان باید با استفاده از تانکر آبرسانی شود.

وی اظهار داشت: بر اساس برآوردهایی که صورت گرفته، آب آشامیدنی 235 روستای سطح استان اصفهان در سال جاری باید با استفاده از تانکر سیار تامین شود تا به این وسیله این روستاها مشکل آب نداشته باشند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان اصفهان همچنین با اشاره به اینکه برخی از روستاهای سطح استان نیز با مشکل کمبود آب روبه‌رو هستند، تصریح کرد: تاکنون 315 روستای دارای مشکل کمبود آب شناسایی شده‌اند که تمهیداتی برای رفع مشکل آنها اندیشیده شده است.

وی به اقدامات و تمهیدات اندیشیده شده به منظور رفع مشکل این تعداد روستا در سطح استان اصفهان اشاره کرد و بیان داشت: برنامه‌ریزی برای حفر و خرید چاه جدید و همچنین خرید آب از قنوات به منظور رفع مشکل کمبود آب این تعداد روستا به انجام رسیده است.

محمدی در بخش دیگری از صحبتهای خود با اشاره به زیان‌های وارده شده به دلیل خشکسالی به سراسر استان اصفهان اضافه کرد: بروز خشکسالی در سطح استان اصفهان آثار زیانباری به دنبال داشته که لازم است اعتبارات ویژه و بالایی به منظور کاهش این اثرات زیان‌بار اختصاص داده شود.

وی ادامه داد: هم‌اکنون نیز اعتباراتی به منظور کاهش این اثرات زیان‌بار اختصاص یافته اما به منظور کاهش هرچه بهتر این اثرات منفی باید اعتباری بیش از 297 میلیارد ریال به این موضوع اختصاص یابد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان اصفهان همچنین با اشاره به در دست ساخت بودن مجتمع‌های آبرسانی در سطح این استان گفت: هم‌اکنون 16 مجتمع آبرسانی در سطح استان اصفهان مراحل مختلف احداث را می‌گذرانند.

وی افزود: برآوردهای انجام شده نشان می‌دهد که به منظور احداث و تکمیل این تعداد مجتمع آبرسانی در سطح استان اصفهان 460 میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است.