اجراي طرح اوقات فراغت در بقاع متبركه اصفهان

ارسال در مهم ترین خبرهای استان و کشور

خبرگزاري فارس: مدير‌كل اداره اوقاف و امور خيريه استان اصفهان گفت: اداره اوقاف به منظور ساماندهي اوقات فراغت جوانان و نوجوانان در تابستان جاري، طرح اوقات فراغت را در تمام امامزاده‌هاي استان برگزار مي‌كند.

به گزارش خبرگزاري فارس از اصفهان، حجت‌الاسلام حسين اژدري ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به ضرورت توجه به جوانان اظهار داشت: برنامه‌ريزي براي غني‌سازي اوقات فراغت جوانان در تمام نقاط كشور بايد در الويت فعاليت‌‌هاي فرهنگي قرار بگيرد.
وي به برنامه‌هاي اين اداره به منظور غني‌سازي اوقات فراغت جوانان و نوجوانان اشاره كرد و افزود: اداره اوقاف و امور خيريه در راستاي ساماندهي اوقات فراغت، برنامه‌هاي جامع و مفيدي را در فضاي معنوي امامزاده‌هاي سطح استان پيش‌بيني كرده است.
مدير‌كل اداره اوقاف و امور خيريه استان اصفهان با اشاره به اهداف اجراي اين برنامه‌ها در امامزاده‌ها تصريح كرد: ايفاي نقش فعال در راستاي قطب فرهنگي بقاع متبركه و بهينه‌سازي اوقات فراغت جوانان و نوجوانان در تابستان از اهداف مهم و اساسي اين برنامه‌ها است.

* بنيه‌هاي اعتقادي و مذهبي جوانان تقويت مي‌شود
وي به ضرورت تقويت بنيه‌هاي اعتقادي و مذهبي نوجوانان و جوانان اشاره كرد و ادامه داد: با استفاده از فضاي معنوي امامزاده‌ها به منظور ساماندهي اوقات فراغت، بنيه‌هاي اعتقادي و مذهبي اين قشر از جامعه در تابستان تقويت مي‌شود.
اژدري با بيان اينكه برنامه‌هاي فرهنگي بايد در راستاي انقلابي شدن اين قشر از جامعه باشد، تاكيد كرد: تمام مسئولان بايد به منظور انقلابي شدن روحيه جوانان و نوجوانان، انديشه‌هاي امام خميني (ره) و رهبر معظم انقلاب را در قالب برنامه‌هاي فرهنگي به آنها ارائه بدهند.
وي به ضرورت همكاري اصحاب رسانه براي ترويج فعاليت‌هاي فرهنگي در بقاع متبركه اشاره كرد و بيان داشت: اصحاب رسانه و خبرنگاران بايد به منظور تبليغ و ترويج فعاليت‌هاي فرهنگي و آموزشي در امامزاده‌ها و بقاع متبركه با اداره اوقاف همكاري كنند.

* طرح اوقات فراغت براي تحقق چشم‌انداز 20 ساله است
مدير‌كل اداره اوقاف و امور خيريه استان اصفهان با اشاره به فرمايشات رهبر معظم انقلاب به منظور توجه به ساماندهي وضعيت جوانان و نوجوان در تابستان اضافه كرد: طرح اوقات فراغت به منظور تحقق چشم‌انداز بيست ساله كشور، ساماندهي اوقات فراغت جوانان و نوجوانان و استفاده كامل از ظرفيت بقاع متبركه ضرورت دارد.
وي به زمان اجراي اين طرح اشاره كرد و گفت: اين طرح در دو دوره زماني از پنجم تيرماه جاري آغاز شده و تا پنجم شهريورماه جاري ادامه دارد.
اژدري با اشاره به زمان ثبت‌نام براي اين طرح اظهار داشت: زمان ثبت‌نام و آماده‌سازي فضا‌هاي آموزشي و تبليغات از 16 خرداد ماه جاري آغاز شده و تا سوم تير ماه جاري ادامه دارد.
وي به مكان‌هاي برگزاري طرح اوقات فراغت اشاره كرد و افزود: اين طرح در سطح امامزاده‌ها و بقاع متبركه استان كه امكان برگزاري اين طرح را دارند، برگزار مي‌شود.

* طرح اوقات فراغت به امامزاده‌ها اختصاص دارد
مدير‌كل اداره اوقاف و امور خيريه استان اصفهان با اشاره به اهميت اجراي اين طرح در فضاي معنوي امامزاده‌ها تصريح كرد: طرح اوقات فراغت به امامزاده‌ها اختصاص دارد و فقط بايد در فضاي معنوي امامزاده‌هاي سطح استان برگزار شود.
وي با اشاره به متولي اصلي اجراي اين طرح اضافه كرد: اين طرح براي دانش‌آموزان مقاطع ابتدايي، راهنمايي و متوسطه برگزار مي‌شود و متولي اصلي اجراي اين طرح اداره اوقاف و امور خيريه است.
اژدري به ضرورت همكاري مسئولان و دستگاه‌هاي اجرايي براي برگزاري طرح اوقات فراغت اشاره كرد و بيان داشت: تمام مسئولان و دستگاه‌هاي اجرايي بايد با برنامه‌ريزي و انجام اقدامات لازم در راستاي اجراي اين طرح همكاري كنند.
وي با اشاره به برنامه‌هاي پيش‌بيني شده در اين طرح براي دوره ابتدايي ادامه داد: در اين طرح مباحث قرآني، آموزش آداب اسلامي و اجتماعي، آموزش احكام و داستان‌هاي زندگاني پيامبران و امامان معصوم (ع) به دانش‌آموزان دوره ابتدايي ارائه مي‌شود.

* طرح اوقات فراغت رايگان است
مدير‌كل اداره اوقاف و امور خيريه استان اصفهان گفت: در اين طرح هيچ هزينه‌اي از دانش‌آموزان دريافت نمي‌شود و به صورت كامل رايگان است.
وي به مواد آموزشي اين طرح براي دوره راهنمايي اشاره كرد و اظهار داشت: مباحث قرآني، بيان اصول و عقايد با محور‌هاي امامت و نبوت، آموزش آداب اسلامي و اجتماعي، آموزش احكام متناسب و كلاس‌هاي هنري به دانش‌آموزان دوره راهنمايي ارائه مي‌شود.
اژدري افزود: در اين طرح دانش‌آموزان دوره متوسطه با مباحث قرآني، بيان اصول و عقايد با محور‌هاي امامت، نبوت و ولايت فقيه، بيان احكام شرعي و مباحث اخلاقي آشنا مي‌شوند.
انتهاي پيام/ص10