مردم خمینی شهر خواستار محاکمه متجاوزان هستند/ دستور ویژه رئیس قوه قضاییه خمینی شهر -

ارسال در مهم ترین خبرهای استان و کشور

خبرگزاری مهر: نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی خواستار جدیت بررسی توسط دستگاه قضایی در برخورد با مجرمان متجاوز شهرستان خمینی شهر شد.

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد جواد ابطحی در اصفهان ضمن تشریح واقعه هفته گذشته در این شهرستان اظهارداشت: خانواده‌ای به یکی از باغهای اطراف خمینی شهر آمده و بدون آنکه موازین شرعی و عرفی را رعایت کنند اقدام به برگزاری یک میهمانی مختلط کردند که تعدادی از اراذل و اوباش این منطقه نیز از این موضوع مطلع و با هماهنگی با دیگر دوستانشان ضمن ورود غیرمجاز به داخل باغ زنان و دختران این خانواده را مورد اذیت و آزار جنسی قرار دادند.

وی افزود: با توجه به اهمیت این حادثه، موضوع در شورای تامین استان مطرح و متهمان مورد تعقیب قضایی و انتظامی قرار گرفتند که با پیگیری سریع پلیس و دستگاه قضایی تعدادی از این متهمان دستگیر و بقیه آنان نیز شناسایی شدند.

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس با بیان اینکه خمینی شهر در حال تبدیل به یک شهر 72 ملت است تصریح کرد: این شهرستان بیش از هر شهر دیگری در استان اصفهان نیازمند کار فرهنگی است چرا که این وضعیت باعث ایجاد اصطکاک بین فرهنگها و الگوها شده و عواقب بدی را ایجاد می‌کند.

وی تاکید کرد: شهرستان خمینی شهر دارای مسائل و کمبودهایی است که یکی از مهمترین آنها کمبود نیروی انسانی در بخش انتظامی این شهرستان است.

پلیس مقتدر و دادگستری قاطع سبب جلوگیری از این اتفاقات می‌شود

ابطحی با بیان اینکه در پی پیگیریهای انجام شده مسئولان انتظامی قول دادند یک کلانتری دیگر در این شهرستان راه‌اندازی کنند ادامه داد: وجود پلیس مقتدر و دادگستری قاطع باعث جلوگیری از بروز این اتفاقات می‌شود.

وی خواستار دستگیری تعدادی از این افراد در کمترین زمان ممکن شد و آن را نشان از جدیت مسئولان شهرستان و استان دانست.

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به اینکه اگر یک کشور بخواهد اصلاح شود باید قوه قضائیه شجاع، مستقل و عادل داشته باشد، اضافه کرد: پاسخگویی مسئولان در یک کشور به مردم نشان دهنده وجود یک دستگاه قضایی قوی و مقتدر است و به همین دلیل نیز در دین مبین اسلام به دستگاه قضا اهمیت داده شده است.

وی ضمن انتقاد از وضعیت شلوغی پرونده‌ها در دادسرای عمومی و انقلاب اصفهان گفت: دادسرا با این حجم پرونده کشش رسیدگی ندارد.

ابطحی گفت: در بازدیدی که از زندان داشتم یک زندانی حدود 12 ماه در زندان به سر می‌برد اما هنوز هیچ رایی برای وی صادر نشده بود.

وی افزود: در این پرونده خاص نیز بیشتر افرادی که به این باغ حمله کرده‌اند از افراد سرشناس اراذل و اوباش آن منطقه هستند و به طور مثال یکی از آنها با مقداری تریاک دستگیر که با وثیقه 50 میلیون تومانی آزاد شده است.

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه خانواده‌هایی که در باغ بودند وظیفه رعایت موازین شرعی را داشته‌اند اظهار داشت: اما مسئولان نیز وظیفه جلوگیری از مخدوش شدن احساس امنیت در این شهرستان را دارند و خود مردم خمینی شهر نیز بر مجازات سریع و بی درنگ این افراد تاکید دارند.

عوامل این جنایت باید به اشد مجازات قانونی برسند

جمعی از مردم خمینی شهر پس از خبردار شدن از چنین واقعه‌ای در روز جمعه گذشته با تجمع در مقابل دادگستری این شهرستان خواهان رسیدگی شدند.

دادستان عمومی و انقلاب خمینی شهر با حضور در میان تجمع کنندگان به مردم خمینی شهر اطمینان داد دستگاه قضایی عوامل این جنایت را به اشد مجازات قانونی می‌رساند.

حجت الاسلام حسین رضایی با اشاره به دستور ویژه رئیس قوه قضاییه در خصوص این پرونده اظهار داشت: موضوع این پرونده با ریاست قوه قضاییه و دادستان کل کشور و مدیر کل دادگستری استان مطرح شده و دستور ویژه برای رسیدگی این موضوع صادر خواهد شد و موضوع با جدیت توسط نیروهای امنیتی و انتظامی در حال پیگیری و رسیدگی است.

وی افزود: 12 متهم این جنایت شناسایی و از این تعداد چهار نفر دستگیر شده‌اند و بقیه تحت تعقیب هستند.

دادستان خمینی شهر تصریح کرد: در صورت خروج قاچاقی این افراد از کشور موضوع از طریق اینترپل (پلیس بین‌الملل) پیگیری خواهد شد.

وی در ادامه ضمن ابراز خرسندی از احساس مسئولیت و غیرت مذهبی مردم خمینی شهر از مردم خواست برای شناسایی محل اختفای افراد متواری مانند چهار متهم دستگیر شده همکاری کنند.

رضایی در خصوص تدابیر مسئولان بیان داشت: از همان زمان وقوع حادثه یعنی نیمه شب تا صبح روز بعد چهار متهم پرونده دستگیر شدند که این خود نشانگر تلاش ماموران است.

وی اضافه کرد: در بین این مجرمان هشت نفر سابقه‌دار بوده که در بین مردم مشهور به خلافکاری هستند.

این مقام مسئول با بیان اینکه در این پرونده هیچ مماشاتی نخواهد شد اضافه کرد: در این پرونده چند اتهام وجود دارد که تنها مجازات تجاوز به عنف اعدام است و البته آدم ربایی 15 سال حبس دارد و این افراد سرقت و ایراد ضرب و جرح و اتهامات دیگر نیز دارند.

برای رعایت حال شاکیان از ارائه جزئیات معذوریم

رئیس کل دادگستری استان اصفهان در خصوص حادثه اتفاق افتاده در خمینی شهر اصفهان با بیان اینکه از ارائه جزئیات چنین پرونده‌هایی که عمل منافی عفت دارد باید بیشتر خودداری کرد، اظهار داشت: تنها به بیان این نکته که تعدادی از متهمان دستگیر و بقیه آنان نیز تحت تعقیب هستند بسنده می‌کنم.

غلامرضا انصاری گفت: پرونده نهایتا در دادگاه کیفری و به صورت فوق العاده بررسی می شود.

وی ادامه داد: این پرونده بعد از طرح در دادگاه کیفری به دیوان عالی کشور رفته  تا سریعتر رسیدگی و افراد به مجازات برسند.

انصاری با تاکید به اینکه پرونده منافی عفت توسط نیروی انتظامی نیاز به تحقیق ندارد، گفت: چنین پرونده هایی در دادگاه خارج از نوبت رسیدگی می شود.

وی در خصوص وضعیت متهمان گفت: افراد دستگیر شده تا زمان محاکمه در بازداشتگاه موقت هستند.

رئیس کل دادگستری استان اصفهان افزود: وقوع جرم در تمام دنیا یک واقعیت است و در سراسر دنیا نیز اتفاق می‌افتد و اکنون در استان اصفهان نیز به وقوع پیوسته اما نکته اینکه دستگاه قضایی در این زمینه کوتاه نخواهد آمد.

تعدادی خانواده در روزهای تعطیلی گذشته در یکی از باغهای خمینی شهر به برگزاری مهمانی مختلطی اقدام کرده‌‌اند که در همین حین تعدادی از اراذل و اوباش آن منطقه به این باغ وارد شده و پس از زندانی کردن مردان در اتاق باغ زنان و دختران را به باغ دیگری برده و مورد آزار و اذیت قرار داده‌اند.