ردپای شیطان پرستی در جریان انحرافی

ارسال در مهم ترین خبرهای استان و کشور

رئیس موسسه مطالعات تاریخی ایران معاصر گفت: در جریان انحرافی جدید سر و کله شیطان پرستان دیده می‌شود و در اعترافات یکی از افرادی که دستگیر شده است این مطلب دیده می‌شود.

موسی فقه حقانی در همایش بررسی "جریان شناسی تاریخ معاصر ایران؛ فراماسونری" که ظهر پنجشنبه در موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) برگزار شد در سخنانی با موضوع تاریخچه فراماسونری گفت: فراماسونری یک تشکیلات نخبه گرا و نهان روش است و کاملا مخفی عمل می‌‌کند و اسرارش را به هیچ وجه افشاء نمی‌‌کند.

وی ادامه داد: این تشکیلات توسط الیگارشی یهود ساخته شد و قصدش این است که سلطه یهود را بر جهان حاکم کند. این جریان صرفا جاسوسی و سیاسی نیست بلکه علاوه برسیاسی و جاسوسی بودن تشکیلاتی فرهنگی نیز هست و بر روی جذب نخبگان تمرکز دارد.

فراماسونرها متأثر از شیطان پرستان هستند
فقه حقانی عنوان کرد: این گروه خود را ادامه تشکیلات صنف بنایان می‌دانند و برخاسته از چند تشکل شیطانی قرون وسطی هستند که می‌خواهند خود را گروهی بی آزار که به دنبال ساختن انسانها است تعبیرو معرفی کنند.

وی افزود: ادعای اینها این است که حضرت آدم اولین فراماسونر است و با کمی تخفیف حضرت سلیمان را به علت ساختن معبد فراماسون می دانند که هیچکدام از اینها سندیت ندارد.

این محقق فراماسون پژوه با بیان اینکه تفکر کابالایی ریشه در مصر باستان دارد اضافه کرد: کابالایست یک رویکرد اومانیستی و دنیاگرایانه نسبت به انسان و جهان دارد.

خالکوبی؛ نماد کابالایی
حقانی ادامه داد: فرقه دیگری که جز کابالا در شکل گیری فراماسون نقش دارد شهسواران معبد است و نمادهای آن خالکوبیهایی است که فوتبالیستهای اروپایی نظیر دیویدبکام و ... انجام می دهند و امروز در برخی از فوتبالیستهای ما نیز نفوذ کرده است.

وی با اشاره به رویکرد شیطان پرستانه این گروهها اظهارداشت: در جریان انحرافی جدید نیز سر و کله شیطان پرستان دیده می شود و در اعترافات یکی از افرادی نیز که دستگیر شده است این مطلب آمده است.

این استاد دانشگاه تاکید کرد: فراماسونری نه صنفی است نه مربوط به حضرات سلیمان و آدم است بلکه یک جمعیتی است که از درهم آمیختن شرک و شیطان پرستی به وجود آمده که قصد سلطه بر جهان را دارد.

اومانیسم؛ مبنای تفکر فراماسونها
وی افزود: اساس تفکر فراماسونرها اومانیست است که برگرفته از یونان و مصر باستان است و در فراماسونری هم جریان دارد و این تشکیلات راه افتاد تا با ادیان مقابله کند البته برخی تنها ادیان را نهی می کنند اما می گویند خدا را قبول داریم.

فقه حقانی اظهارداشت: یکی از اصول دیگر فراماسونری سکولاریسم است به این معنی که اجازه ندهیم دین و مفاهیم دینی در زندگی و سیاست دخالت کند.

وی ادامه داد: پلورالیسم یکی دیگر از ویژگیهای معرفتی ماسونها است که در آن قرائتهای مختلف به رسمیت شناخته می شود و برتری در میان تفکری وجود ندارد البته به نحوی "دئیسم" را هم ترویج می کنند.

فقه حقانی افزود: دئیست ها معتقدند که خدا ما را آفریده است اما ما با دین کاری نداریم البته در مراحل بالاتر اینها آفرینش را هم منکر می شوند.

عبور از دین در جریان انحرافی وجود دارد
این محقق و نویسنده عنوان کرد: در سخنان رئیس جریان انحرافی هم عبور از دین دیده می شود و می گوید دوره اسلامگرایی روبه پایان است و در جایی می گوید که امام زمان هم بیاید دیگر با زبان دین با مردم دنیا سخن نمی گوید.

وی اظهار داشت: نگاه جهانی از دیگر ویژگیهای فراماسونرها است که در جریان انحرافی جدید هم دیده می شود اساسا فراماسونری با شعار جهان محوری تاسیس شد تا براساس اصولی مانند برادری، برابری و آزادی دنیا را تسخیر کنند.

اولین فراماسونر ایران
استاد تاریخ دانشگاه بااشاره به تاریخچه فراماسونری در ایران اظهارداشت: میرزاحسن خان ایلچی که یهودی بوده و به ظاهر مسلمان می شود اولین فراماسونر ایران بوده و این پدیده یهودی تازه مسلمان شده ضربات زیادی به کشورهای اسلامی وارد کرد.

وی افزود: در حساس ترین مقطع از تاریخ ایران و در دوره فتحعلی شاه قاجار فراماسونرها نفوذ می کنند و این بلاها را بر سر کشور می آورند و بزرگترین خدمت را به سیاستهای استعماری انگلیس می کنند و جلوی حرکت علما را می گیرد.

حقانی اظهارداشت: فراماسونری با توجه به نهان روشی هیچوقت با تابلو و پلاکارد وارد نمی شود ولی وقتی سیطره عمومی پیدا کرد ممکن است بروز داشته باشد اما اساس کار آنها نهان روشی است و در غرب هم به خوبی نمی توان نمادی از آنها را دید.