استاندار اصفهان: درصدد گسترش روابط بين ايران و مصر هستيم

ارسال در مهم ترین خبرهای استان و کشور

اصفهان - استاندار اصفهان گفت: درصدد گسترش روابط بين ايران و مصر در حوزه ها و بخشهاي مختلف هستيم.
استاندار اصفهان: درصدد گسترش روابط بين ايران و مصر هستيم
'عليرضا ذاكر اصفهاني' در ديدار با هياتي از شخصيتهاي مصري در اصفهان افزود: خرسند خواهيم بود كه بتوانيم با برادران مصري در خصوص حوزه هاي صنعت، گردشگري و ساير بخشها همكاري و تعامل داشته باشيم.
وي اضافه كرد: استان اصفهان در بخش گردشگري داراي جاذبه هاي طبيعي و تاريخي زيادي است و به اين منظور درصدد تعاملات در اين بخش با كشور مصر مي باشيم.
استاندار اصفهاني گفت: با عقد تفاهمنامه زمينه همكاري بين دو كشور ايجاد مي شود.
او با بيان اينكه اصفهان در سه دوره تاريخي سلجوقيان، آل بويه و صفويه پايتخت ايران بوده و در دوره هاي اسلامي و غيراسلامي تاريخ خود از فراز و نشيبهاي زيادي برخوردار بوده اظهار داشت: اوج درخشش اين استان متعلق به عصر اسلامي است.
وي با بيان اينكه ما ايرانيان امروز ميراثدار آن حوزه تمدني هستيم گفت: در آن دوره تاريخي بسيار از اسلام الهام گرفتيم و بسيار به آن خدمت كرديم.
ذاكر اصفهاني تلاش استعمارگران در قرنهاي گذشته در كشورهاي اسلامي را يادآور شد و گفت: بسياري از نخبگان سياسي و فرهنگي در مواجهه با اين استعمار به مقابله پرداختند.
وي با بيان اينكه تاريخ كشورما در اين مقطع با تاريخ كشور مصر شباهتهاي بيشماري دارد تصريح كرد: در مقطعي كه جمال عبدالناصر مشغول مبارزه با استعمار انگليس بود در كشور ما نيز يك جنبش بزرگ عليه استعمار بزرگ انگليس شكل گرفت.
استاندار اصفهان با اشاره به حركتهاي انقلابي و انقلاب اسلامي در ايران و استقلال طلبي همه اين حركتها گفت: 'استقلال، آزادي، جمهوري اسلامي و نه شرقي نه غربي، جمهوري اسلامي' از شعارهاي اساسي اين انقلاب بود.
ذاكر اصفهاني با بيان اينكه بعد از 33 سال از انقلاب اسلامي، كشور ايران به دستاوردهاي خوبي در حوزه هاي مختلف دست يافت افزود: استان اصفهان در حوزه علوم نو، هوا فضا، انرژي هسته اي، سلولهاي بنيادي و ساير بخش ها پيشرفت هاي بسياري كرده است.
هيات مصري به دعوت رييس سازمان صدا و سيماي جمهوري اسلامي روز گذشته وارد اصفهان شدند.