اعتكاف طلايي‌ترين فرصت براي مقابله با دشمن است

ارسال در مهم ترین خبرهای استان و کشور

خبرگزاري فارس: مدير كل سازمان تبليغات اسلامي اصفهان گفت: با توجه به روند رو به پيشرفت عرفان‌هاي نو ظهور، طلايي‌ترين فرصت براي خنثي كردن گلوله‌هاي دشمن اعتكاف است.

به گزارش خبرگزاري فارس از اصفهان، حجت‌الاسلام سيد حسين بهشتي‌نژاد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اصفهان پس از استان‌هاي قم و مشهد بيشترين آمار شركت‌كنندگان در مراسم اعتكاف را دارد و 18 دفتر رسمي برگزاركننده و ناظر بر مراسم اعتكاف در اصفهان فعاليت دارند.
وي با استناد به سخنان رهبر معظم انقلاب در مورد اينكه بايد شعور سياسي و معنوي جامعه را بالا برد، افزود: دشمنان قلب جوانان را براي ترفندهاي خود هدف گرفته‌اند، پس ما نبايد از حربه دشمنان غافل شويم.
مديركل سازمان تبليغات اسلامي اصفهان در خصوص هماهنگي مديران برگزاركننده اعتكاف بيان داشت: اصفهان داراي آمار 50 هزار نفري شركت در مراسم اعتكاف است، اما اين شهرستان در زمينه مكان‌هاي برگزاري مراسم اعتكاف محدود است و هماهنگي با مساجد نوساز و جديد نيز كار دشواري محسوب مي‌شود.
وي ادامه داد: برخي از نهادها از جمله صدا و سيما با تبليغ در زمان اعتكاف در سطح گسترده مخالفند و بر اين اعتقاد هستند كه به علت كمبود مكان براي برگزاري اعتكاف تبليغ گسترده سبب افزايش افراد راغب به شركت در مراسم اعتكاف مي‌شود.
بهشتي‌نژاد خطاب به رسانه‌هاي فعال استان اصفهان گفت: تبليغات بايد در سطح گسترده انجام شود، هرچند كه‌ افراد نتوانند در اين مراسم شركت كنند اما براي شركت در اعتكاف سال‌هاي بعد ترغيب مي‌شوند.
وي تاكيد كرد: مديران برگزاري اعتكاف نبايد اين مراسم را به صورت رقابتي برگزار كنند، زيرا مراسم اعتكاف يك عمل مستحب موكد و نه يك فريضه واجب محسوب مي‌شود.
مديركل سازمان تبليغات اسلامي استان اصفهان با بيان اينكه نبايد در برگزاري اين مراسم افراط و تفريط صورت گيرد، تصريح كرد: برخي اين عمل مستحب را به گونه‌اي نشان داده‌اند كه افرادي كه در اين مراسم شركت ندارند از دين اسلام ترد مي‌شوند.
وي در ادامه سخنان خود به نقد سخنان يكي از استانداران كشور كه گفته بود بد حجابي و فساد به هيچ عنوان در استان مربوطه خود وجود ندارد، گفت: بايد تمام مسائل كشور به صورت روشن بيان شود و مسائل و واقعيات كشور نبايد به صورتي پنهاني باشد.
بهشتي‌نژاد تصريح كرد: در سال‌هاي اوليه پس از انقلاب تنها طلاب و افراد خاص در اين مراسم معنوي شركت مي‌كردند، اما در سال‌هاي اخير آمار افراد شركت‌كننده در اعتكاف افزايش يافته است، به گونه‌اي كه افرادي كه تاكنون نيز در اين آيين معنوي شركت نكرده‌اند براي حضور در آن ترغيب مي‌شوند.
وي اضافه كرد: امسال بايد يك فضاسازي معنوي و تبليغي صورت پذيرد، زيرا دشمنان اسلام و منافقان قصد دارند بر فضاهاي معنوي كشور سلطه يابند و مراسم اعتكاف امسال بايد با سال‌هاي گذشته در تبيين مسائل روز تفاوت چشمگيري داشته باشد.