سالانه تنها 13 سیستم باران زا در اصفهان وجود دارد

ارسال در مهم ترین خبرهای استان و کشور

اصفهان - خبرگزاری مهر: رئیس دانشگاه اصفهان گفت: در حال حاضر سالانه بیش از 12 تا 13 سیستم باران‌زا در اصفهان وجود ندارد و به طور حتم این مسئله در پالایندگی آلودگی صنعتی موثر است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد حسین رامشت ظهر دوشنبه در نشست تخصصی که به منظور نامگذاری سال محیط زیست برای اصفهان برگزار شده بود، اظهار داشت: در حال حاضر سالانه بیش از 12 تا 13 سیستم باران‌زا در اصفهان وجود ندارد که در اروپا هفته‌ای شش سیستم باران‌زا است و به طور حتم این مسئله در پالایندگی آلودگی صنعتی موثر است.

وی با اشاره به اینکه سیستم‌های جوی باران‌زا طبیعی و جهانی است و چون اصفهان در منطقه پرفشار حاره‌ای قرار گرفته است به همین علت نمی‌توان کاری صورت داد، تصریح کرد: ایجاد سیستم گلباد راه دیگری برای پالایش آلایندگی‌ها است.

رئیس دانشگاه اصفهان با اشاره به اینکه امروزه زباله‌های شهری و پسماندهای صنعتی به علت فعالیت‌های بشری ایجاد و به شکل معضل درآمده است، افزود: این در حالیست که هم اکنون کشورهای غربی همچون آلمان زباله های شهری خود را با استفاده از فناوری موفق به تولیدهیزمی شده اند که هیچ نوع دود و co2 از خود متصاعد نمی‌کند.

وی تصریح کرد: هم‌اکنون در مرحله گذر صنعتی قرار داریم به گونه‌ای که هر مشکلی ایجاد می‌شود، می‌توان از مسیر مرکز تحقیقات علمی آن را رفع کرد.

رامشت اظهار داشت: امروزه جامعه به مرحله‌ای رسیده که اگر مشکلی پیش می‌آید با روش علمی قابل رفع است و این یک امتیاز بزرگ برای کشور به شمار می رود.

وی با اشاره به اینکه مسایل محیط زیست مهم و پیچیده است و شهر اصفهان از این نظر پتانسیل بالایی دارد، بیان داشت: در گذشته تفکری که در محیط زیست شاهد بودیم در عرصه فعالیت‌های بشری بود اما امروزه هر فعالیت که در عرصه محیط زیست صورت می‌گیرد با فناوری‌های جدید قابل ارزیابی است.

رئیس دانشگاه اصفهان با اعلام اینکه نامگذاری سال محیط زیست برای شهر اصفهان از سوی شورای اسلامی شهر اصفهان، سیاستگذاری را به دنبال دارد، ادامه داد: هر گاه دستگاهی نام یا شعاری را مطرح می کند، به طور حتم برنامه‌ای خاص را برای آن تدارک دیده است.

وی از موفقیت مدیریت کلان شهری اصفهان در زمینه ارتقای محیط زیست در کشور خبر داد و تصریح کرد:  در صورتی که مدیران شهری به صورت تخصصی فعالیت کنند، بهتر می‌توانند مسائل و معضلات محیط زیست را حل کنند و این در حالی که بیشتر مشکلات شهر واجتماعی مدیریت به سرمایه و پول بر نمی‌گردد.