برنامه‌هاي سالروز ارتحال امام در اصفهان اعلام شد

ارسال در مهم ترین خبرهای استان و کشور

خبرگزاري فارس: رئيس شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي گفت: برنامه هاي متنوعي ويژه ارتحال امام خميني (ره) و ايام بزرگداشت 15 خرداد در استان اصفهان اعلام شد.

به گزارش خبرگزاري فارس از اصفهان جعفر عسگري در نشست مطبوعاتي كه در سالن اجتماعات صدا و سيماي مركز اصفهان برگزار شد، اظهار داشت: به مناسبت 22امين سالگرد درگذشت حضرت امام خميني (ره) و ياد و خاطره شهداي 15 خرداد برنامه‌هاي متنوعي در سطح استان اصفهان بر پا ميشود.
وي با اشاره به اينكه هر ساله تعداد زيادي در بزرگداشت‌ ارتحال امام خميني (ره) در اين مراسم شركت مي‌كنند، تصريح كرد: اين خود نشان دهنده يكي از دستاوردهاي انقلاب شكوهمندي است كه اين شخصيت بزرگوار آن را بنيان نهاد و بايد ابعاد شخصيتي اين بزرگوار را به همه جوامع بشري نشان دهيم.
رئيس شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي با اشاره به اينكه اين برنامه‌ها فرصتي براي نشان دادن ابعاد مختلف شخصيت امام خميني (ره) است، تاكيد كرد: با ايجاد كميته‌هاي هشت‌گانه همچون كميته‌هاي اعزام، حمل‌ و‌‌ نقل، اطلاع‌رساني، بهداشت‌ و‌ درمان، پشتيباني، فرهنگ‌ و‌ هنر آماده ارائه خدمات به زائران هستند.
وي با توجه به اينكه امسال سالگرد ارتحال امام خميني (ره) با ولادت امام محمد باقر (ع) و اول ماه رجب متقارن است، بيان داشت: 14 برنامه مختلف براي اين مناسبت برنامه‌ريزي شده كه اعزام كاروان عاشقان به مرقد حضرت امام خميني (ره) از خيمه حسيني گلستان شهدا و همچنين مراسم ويژه سالگرد رهبر فرزانه انقلاب اسلامي و تجليل از شهداي 15 خرداد در مساجد شاخص استان از جمله برنامه‌هاي در دست اقدام است.
عسگري با اشاره به اينكه در سال گذشته 40 هزار اعزام به مرقد امام خميني (ره) داشته‌ايم، ادامه داد: در سال جاري 50 هزار نفر با يك هزار و 200 دستگاه اتوبوس كه ستاد در نظر گرفته به اين مراسم اعزام مي‌شوند.
وي گفت: علاوه بر آن اداره كل تربيت بدني با 22 دستگاه و دانشكده علوم پزشكي با 15 دستگاه اتوبوس خود به صورت جداگانه اقدام به اعزام‌ به مرقد امام خميني (ره) مي‌كنند.
رئيس شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي استان اصفهان با قرائت قسمتي از وصيتنامه حضرت امام خميني (ره) مبني بر اينكه بر عليه مستكبران جهان به پا خيزيد و حق خود را با چنگ و دندان بستانيد اشاره‌ايي به وقايع اخير كرد و اضافه كرد: بايد هميشه با مروري بر وصيت‌نامه اين شخصيت بزرگوار راه‌‌ها و روش‌هاي بيداري اسلامي منطقه را پيش بگيريم.
وي تبليغات رسانه‌ها را قبل از آغاز مراسم لازم دانست و افزود: از ديگر برنامه‌هاي در دست كار همايش امام خميني (ره)، مراسم تجليل از شهداي 15 خرداد در سالن همايش صدا و سيما در تاريخ 15 خرداد است.
وي عملكرد استان اصفهان را راجع به برگزاري اينگونه برنامه‌ها خوب ارزيابي كرد و گفت: در سال جاري با توجه به 24 ساعته شدن صدا و سيماي مركز استان اصفهان درصد بيشتري از برنامه‌ها به اين مراسم اختصاص داده مي‌شود.