اميدواريم عدم التزام به حكم حكومتي در دولت دهم به 3 بار نرسد

ارسال در مهم ترین خبرهای استان و کشور

خبرگزاري فارس: وزير پيشين امور خارجه گفت: برخي از وزراي دولت نهم سه تا چهار بار عوض شدند، سه بار وزير كشور تغيير كرد و همگي رفتند كه البته اين حق رئيس جمهور و قانوني است، اما رهبري يك مورد را روي آن دست گذاشت كه آن نيز نسبت به حساسيت جايگاه وزارت اطلاعات بود.

منوچهر متكي امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شيراز اظهار داشت: دشمنان براي خنثي كردن انقلاب اسلامي به طور معمول مباني را هدف قرار مي‌دادند و در دهه 60 نيز همين روال ادامه داشت، به طوري كه با ايجاد انحراف به دنبال كمرنگ كردن اسلام در نظام جمهوري اسلامي بودند.
وي افزود: در دهه 60 دشمنان دست به ترور شخصي و شخصيتي مي‌زدند و ريشه‌كني انقلاب هدف آنان بود.
وزير امور خارجه پيشين كشورمان گفت: امروزه در رويكرد جديد برخي مضاميني كه مطرح شد انحراف نام گرفت كه هدف دشمن كمرنگ كردن مفهوم جامعه اسلامي است.
وزير سابق امور خارجه با بيان اينكه بحث ايرانيت، ايرانگردي و كوروش به عنوان نماد تاريخي در جاي خود بايد بررسي شود، بيان داشت: اگر به باورهاي ديگري در جامعه امروز بپردازيم اشكال معنوي را به دنبال دارد.
رئيس سابق دستگاه ديپلمات كشورمان ابراز داشت: امروزه بزرگان كشور كه در شكل‌گيري مديريت‌ها در سه سال اخير نقش داشته‌اند اعلام مي‌كنند كه انحراف وجود دارد و بايد هوشيار باشيم.
منوچهر متكي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب درباره جلوگيري از وجود انحراف در كشور تصريح كرد: بيانات معظم‌له نشان مي‌دهد كه انحراف در كشور ما وجود دارد و به يك دغدغه تبديل شده است.
وي افزود: در قضيه معاون اول رئيس جمهوري در ابتداي دولت دهم التزام به ولايت فقيه كه اساس مشروعيت‌ها در نظام است مورد خدشه قرار گرفت و اين در حالي بود كه حكم حكومتي صادر شده، با تاخير پذيرفته شد.
متكي با بيان اينكه در دوران رهبري امام خميني(ره) و در زمان رهبري آيت‌الله خامنه‌اي با باز بودن فضاي كار، مواردي كه براي تغيير يك تصميم براي آنان حكم حكومتي صادر شده به تعداد انگشتان دست نمي‌رسد، گفت: اين در حالي است كه پس از مدت‌ها در دولت دهم حكم حكومتي صادر شد و آن را با وقفه اجرا كردند.
وي اضافه كرد: وقفه يك هفته‌اي در موضوع تغيير ديگر در حكم وزارت اطلاعات نيز از انحراف‌هايي بود كه در اين دولت صورت گرفت و التزام به حكم حكومتي به موقع انجام نشد.
وي ادامه داد: برخي از وزراي دولت نهم سه تا چهار بار عوض شدند، سه بار وزير كشور تغيير كرد و همگي رفتند كه البته اين حق رئيس جمهور و قانوني است، اما رهبري يك مورد را روي آن دست گذاشت كه آن نيز نسبت به حساسيت جايگاه وزارت اطلاعات بود.
وزير سابق امورخارجه كشورمان خاطرنشان كرد: در 32 سال گذشته تنها وزيري كه توسط رهبري انتخاب شد در وزارت اطلاعات بود كه با حكم حكومتي صورت گرفت.
متكي ادامه داد: ما دعا مي‌كنيم در دولت دهم، عدم التزام در اجراي حكم حكومتي از دو بار به سه بار نرسد و اگر ادامه يابد به مشكلات ريشه‌اي مملكتي تبديل مي‌شود.