سرنوشت تلخ سال‌ها کارگري

ارسال در مهم ترین خبرهای استان و کشور

خبرگزاري موج - بيکاري بسياري از کارگران در جريان تعطيلي متوالي کارخانه‌ها، نگراني مردم و کارشناسان را بيشتر کرده است.

به گزارش موج، عضو کميسيون اجتماعي مجلس با بيان اين که اجراي نادرست هدفمندي يارانه‌ها در بخش حمايت از صنايع، موجب تعطيلي بسياري از کارخانه‌ها شده است، گفت: بيکاري بسياري از کارگران در جريان تعطيلي متوالي کارخانه‌ها، نگراني مردم و کارشناسان را بيشتر کرده است.
سيدعلي‌محمد موسوي مبارکه افزود: افزايش قيمت حامل‌هاي انرژي و بالا رفتن هزينه‌هاي توليد صنعتي در کشور، هم‌زمان با کم‌توجهي دولت به اين بخش، آسيب‌هاي سنگيني را بر بدنه صنعت کشور وارد کرده است.
نماينده مردم مبارکه در مجلس شوراي اسلامي، تصريح کرد: بسياري از کارخانه‌هاي توليدي در کشور يا تعطيل شده‌اند و يا در معرض تعطيلي قرار دارند.

اخراج يا کار ۲ برابري؛ سرنوشت تلخ سال‌ها کارگري
موسوي مبارکه با بيان اين که افزايش هزينه‌ها، کارخانه‌داران را به فکر کار بيشتر کارگران و پرداخت حقوق کم‌تر به آنان انداخته است، ادامه داد: تعديل نيروهاي انساني در کارخانه‌ها موجب شده است کارگران يا مجبور به کار دو برابري باشند يا بيکار.
وي تأکيد کرد: عادلانه نيست که کارگران زحمت‌کش به علت عدم حمايت دولت از بخش صنعت، از کارشان برکنار شوند.
اين نماينده افزود: کارخانه‌ها سه نوبت کاري دارند و با اخراج کارگران يکي از اين سه نوبت کاري، بازماندگان مجبورند با افزودن چهار ساعت به ساعت‌هاي کاري پيشين، نقصان کاري کارخانه را جبران کنند.
وي ادامه داد: نبايد هزينه اشتباه‌ها در اجراي هدفمندي يارانه‌ها از زندگي کارگران پرداخت شود.
عضو کميسيون اجتماعي مجلس، با يادآوري اين که عملکرد دولت در پرداخت يارانه‌هاي نقدي به مردم قابل تقدير است، اظهار اميدواري کرد: با اصلاح ساختارها، بسته‌هاي حمايتي دولت از بخش صنعت نيز هر چه‌ سريع‌تر به توليدکنندگان ارائه شود.