مجتمعهای صنعتی بجای هزینه کردن در فوتبال به فکر کشاورزی باشند

ارسال در مهم ترین خبرهای استان و کشور

اصفهان - خبرگزاری مهر: امام جمعه موقت اصفهان گفت: شرکتهای بزرگ صنعتی بجای هزینه‌ کردن بسیار زیاد در رشته‌های ورزشی مثل فوتبال، کمی هم به بخش کشاورزی اهمیت دهند.

به گزارش خبرنگار مهر در اصفهان، حجت‌الاسلام محمدتقی رهبر در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر اصفهان با اشاره به اتفاقات هفته‌های اخیر و اعتراض کشاورزان استان اصفهان به عدم اختصاص حق‌آبه از زاینده‌رود به بخش کشاورزی، افزود: کشاورزان اصفهانی باید به گونه‌ای رفتار کنند که اعتراضات آنها دستمایه سوء استفاده اندکی از افراد سودجو قرار نگیرد.

وی با اشاره به اینکه طی سالهای اخیر استان اصفهان با خشکسالی‌های پی در پی روبه‌رو بوده است، اظهار داشت: در سال‌های اخیر که خشکسالی اصفهان را در بر گرفته، بخش کشاورزی استان دچار خسران‌های بسیاری شده و لازم است که مسئولان در این ارتباط اندیشه‌های راهبردی و عملی بیندیشند.

خطیب جمعه اصفهان با اشاره به اینکه در سال جاری بخشی از آب زاینده رود فقط به مصرف صنعت و شرب می‌رسد و به بخش کشاورزی تعلق نمی‌گیرد، تصریح کرد: صنعتگران اصفهانی باید شرایطی اتخاذ کنند تا کشاورزان نیز بتوانند از امکانات این بخش استفاده کنند.

وی با بیان اینکه شرکت‌های بزرگ صنعتی اصفهان در سال‌های اخیر فعالیتهای بسیاری در امر ورزش انجام داده‌اند، اضافه کرد: شرکت‌ها و مجتمع‌های بزرگ صنعتی نظیر فولاد مبارکه و ذوب‌آهن که در سال‌های اخیر سرمایه‌های بسیاری را برای باشگاه‌های خود مصرف کرده‌اند باید کمی هم به دغدغه‌های کشاورزان اهمیت دهند.

حجت‌الاسلام رهبر با تاکید بر اینکه کشاورزان در سال‌های اخیر ایثارهای فراوانی انجام داده‌اند، بیان کرد: به جرات می‌توان گفت که در سال‌های اخیر چرخ صنایع بزرگ استان اصفهان با استفاده از حق‌آبه کشاورزان می‌چرخد و بر همین اساس باید کمی هم به فکر کشاورزان باشند.

وی تاکید کرد: هم‌اکنون کشاورزان استان اصفهان به دلیل خشکسالی از حق طبیعی خود به منظور استفاده از منابع آبی محروم شده‌اند و در صورتی که موضوع به همین منوال پیش برود، دچار خسارت‌های جبران ناپذیری می‌شوند.

امام جمعه موقت اصفهان با تاکید بر لزوم انجام فعالیت‌ای عام‌المنفعه از سوی فعالان حوزه صنعت اصفهان برای فعالان بخش کشاورزی، گفت: بهتر است فعالان عرصه صنعت اصفهان برای کشاورزان اقدام به انجام فعالیت‌های عام‌المنفعه کنند تا بخشی از خسارت‌ها و زیان‌های این قشر زحمتکش جامعه نیز جبران شود.