ترويج حجاب با تشويق خوش‌حجابان محقق مي‌شود

ارسال در مهم ترین خبرهای استان و کشور

خبرگزاري فارس: فرمانده انتظامي استان اصفهان گفت: ترويج فرهنگ حجاب با تشويق خوش‌حجابان و افرادي كه ارزش‌هاي اسلامي را رعايت مي‌كنند، محقق مي‌شود.

به گزارش خبرگزاري فارس از اصفهان حسن كرمي در جشن بزرگي كه از سوي فرماندهي انتظامي استان به منظور تجليل از خوش‌حجاب‌ها برگزار شد، اظهارداشت: يكي از وظايف پليس، حفظ امنيت به خصوص امنيت اخلاقي جامعه است كه ما در نيروي انتظامي تلاش مي‌كنيم با برنامه‌هاي فرهنگي مبتني بر ارزش‌هاي ديني اين وظيفه خود انجام دهيم.
وي با اشاره به اينكه مسئله حجاب را با زور نمي‌توان در جامعه نهادينه كرد، افزود: بايد براي ترويج فرهنگ خوش‌حجابي زواياي مثبت حجاب را نشان داده و از خوش حجاب‌ها تشويق به عمل آيد.
فرمانده انتظامي استان اصفهان تصريح كرد: به منظور ريشه‌كني بدحجابي، نخست بايد از كساني كه خودشان ارزش‌هاي اسلامي را رعايت و آن را به ديگران آموزش مي‌دهند، تجليل كرد.
وي ادامه داد: دين ما يك دين مترقي است و براي هر مسئله‌اي يك برنامه دارد كه اگر به خوبي فرهنگ‌سازي شود با مقبوليت از سوي مردم مواجه خواهد شد.
رئيس پليس استان تاكيد كرد: پليس وظيفه خود را در زمينه حفظ امنيت اخلاقي جامعه انجام مي‌دهد اما در برخي مواقع شرايط ايجاب مي‌كند تا وظيفه خود را با اقدامات فرهنگي پيش بريم.
وي با بيان اينكه مردم اصفهان در تاريخ انقلاب و جنگ تحميلي نقش بسزايي را ايفا كرده‌اند، گفت: قطعا در دوره حاضر دختران نيز مي‌توانند الگويي از يك زن محجبه اسلامي را به ديگر زنان مسلمان به نمايش بگذارند.
كرمي همچنين در ادامه از برنامه‌هاي جديد فرهنگي پليس اصفهان در آينده‌اي نزديك خبر داد و افزود: با تزئين فضا‌هاي شهري توسط خوش‌حجاب‌ها، امنيت اخلاقي به بهترين شكل ممكن فراهم خواهد شد.
به گزارش خبرگزاري فارس از اصفهان، طرح خوش‌حجاب‌‌ها توسط فرماندهي نيروي انتظامي استان اصفهان با ارائه سه طرح فرهنگي توسط كارت‌هاي قرمز، زرد و سفيد به سه دسته از افراد بد‌حجاب، خوش‌حجاب و افرادي كه حجاب مناسبي داشتند، آغاز شد كه از طريق مسابقه پيامكي از افراد شركت‌كننده در طرح درخواست همكاري شد كه 3 هزار نفر اعلام آمادگي كردند.
در اين جشن 6 هزار نفر از بانوان محجبه حضور داشتندكه به 180 نفر از افرادي كه در مسابقه پيامكي شركت كرده بودند به قيد قرعه جوائزي اهدا شد.