سرعت کشف جرائم در اصفهان به طور میانگین 10 روز است

ارسال در مهم ترین خبرهای استان و کشور

اصفهان - خبرگزاری مهر: رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان گفت: سرعت کشف جرائم در اصفهان به طور میانگین 10 روز است که این زمان زمان قابل قبولی است.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین حسین‌زاده صبح سه شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه پیگیری مدام پلیس باعث دستگیری بسیاری از باندحرفه ای شده است، افزود: نحوه برخورد با جرائم در اصفهان دراین ماه بیش از 50درصدنسبت به فروردین ماه جاری کاهش یافته و نیز کشف جرائم بیش از 90درصد رشد داشته است.

وی ضمن ابراز خرسندی از اینکه پلیس آگاهی استان اصفهان در کشف جرائم سریع عمل می کند، اظهارداشت: سرعت کشف جرائم خشن در اصفهان به طور میانگین 10 روز است.

رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان با بیان اینکه قانون مجازات اسلامی در حال اصلاح است، بیان داشت: نهادهای اجتماعی در برخورد با ارتکاب جرم قابلیت بازنگری و اصلاح دارندو باید علاوه براینکه حکم اسلامی برای مجرمین اجرام می شود زمینه های پیشگیری وعدم تکراب جرم برای سایر مجرمان زندانی توسط نهاد اجتماعی و خیرین فراهم شود.

وی به ارتکاب جرم قتل ناشی ازمصرف مواد مخدر و مشروبات الکلی اشاره کرد واظهارداشت: درمهم‌ترین پرونده‌هایی که به علت ادوات، شخصیت قاتل، سن و تحصیلات در اداره مبارزه با جرائم جنایی پلیس مورد تجزیه و تحلیل قرارگرفته مشخص شده که 40 درصد جرائم را مجرمان به واسطه اعتیاد به مواد مخدر و یا استفاده کنندگان از مشروبات الکلی انجام داده‌اند.

سرهنگ حسین‌زاده با اشاره به جرائم کشف شده توسط پلیس اصفهان گفت: پلیس آگاهی اصفهان در نظر دارد هر هفته یک طرح مقابله با مجرمان حرفه‌ای را اجرا کند.

وی افزود: طرح مقابله با سارقان خودور و موتورسیکلت، سلاح سرد، کیف قاپی، سرقت از منزل و مغازه و تجاوز به عنف انجام شده که نتیجه آن دستگیری مجرمان سابقه‌دار و حرفه‌ای در اصفهان و کاهش جرائم و ایجاد امنیت بیشتر است.

رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان با تاکید به اینکه بسیاری از مقتولان اگر ضوابط شرعی، اخلاقی و قانونی را رعایت کرده بودند، زنده می‌ماندند، گفت: متاسفانه روابط نامشروع با زنان اجنبی و خبردار شدن خانواده این مجرمان باعث شده است که برخی از این افراد توسط خانواده همسر با سلاح سرد و یا گرم به قتل برسند.

وی در ادامه به نمونه‌ای از این مجرمان اشاره کرد و افزود: ج.ت 30 ساله به واسطه اختلاف با یکی از دوستان خود و درگیری با آن و نیز دسترسی به سلاح جنگی کمری و نیز سلاح سرد و تحت تاثیر استفاده از مواد مخدر، تهیه و توزیع آن قرار گرفته و سبب قتل دوست خود می‌شود.

حسین زاده در ادامه صحبت‌های خود تصریح کرد: سه نفر از اعضای یک خانواده به نام‌های س. سوسنی، د.سوسنی و ح.سوسنی از افراد سابقه‌دار گردنبند قاپ، سرقت، کش‌رو زنی مبادرت به سرقت گردنبند از گردن افراد در خیابان‌ها می‌کردند.

وی با بیان اینکه این افراد از جمله افراد با سابقه در امر سرقت هستند، گفت: سه دستگاه خودرو زانتیا، ماکسیما و مزدا 3 از این افرد کشف و ضبط شد.

رئیس پلیس آگاهس استان اصفهان با اشاره به اینکه سه روز طرح مبارزه با کیف‌قابی در شهر اصفهان اجرا شد، گفت: 19 نفر کیف‌قاپ حرفه‌ای و سابقه‌دار و 100 فقره کیف‌قاپی کشف شد.

وی در ادامه از فعالیت‌های برخی فروشندگان لباس دست دوم از برخی کشورهای خارجی و خریداری لباس‌های بیمارستانی آنها خبرداد و گفت: متاسفانه برخی مغازه‌ها با عنوان لباس‌های دست دوم تاناکورا مبادرت به فروش لباس دست دوم می‌کنند که این مسئله مورد مخالفت اداره کل بازرگانی و قاچاق کالا و ارز و نیز معاونت غذا و داروی اصفهان قرار گرفته و به پلیس گزارش شده است.

حسین زاده ادامه داد: با پیگیری‌هایی که پلیس اصفهان انجام داده است، توانسته هشت مغازه توزیع لباس‌های تاناکورا را پلمپ و از توزیع این لباس‌ها خودداری کند

وی همچنینن در ادامه از پرونده آدم‌ربایی مجرمان غیر حرفه‌ای خبرداد و گفت: صبح یکی از روزهای هفته گذشته ساعت هشت دو نفر برادر با نام‌های الف.ق و ح.ق 26 و 28 ساله با مراجعه به درب منزل شخصی و معرفی خود به عنوان راننده آژانس دختر بچه ای را به نام دلارام از منزل ربوده و فرار می‌کنند.

رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان با بیان اینکه خانواده این دختر بچه از اطلاع به پلیس منع کرده و متاسفانه پلیس از سایر افراد با خبر شد، افزود: رئیس پلیس آگاهی اصفهان به محض اطلاع از وقوع آدم‌ربایی ظرف مدت 12 ساعت توانست مجرم را دستگیر کند.

حسین زاده افزود: این دو برادر سابقه کیفری ندارند و فقط به واسطه بدهکاری 18 میلیونی تصمیم به آدم‌ربایی کرده‌اند.