دوچرخه تک نفره الکتريکي به محور تاریخی اصفهان می آید

ارسال در مهم ترین خبرهای استان و کشور

خبرگزاری ایمنا: رییس کمیسیون حمل و نقل شورای اسلامی شهر اصفهان از استفاده دوچرخه تک نفره الکتریکی در حمل و نقل عمومی در محور تاریخی به خصوص چهارباغ عباسی و میدان امام (ره)خبرداد و گفت: با ممنوعیت تردد خودرو در محور چهارباغ عباسی این طرح اجرایی خواهد شد.

به گزارش ایمنا، ابوالفضل قربانی با اعلام این مطلب افزود: تنها در بخش هاي محدودي از اصفهان از جمله بافت میدان امام (ره) امكان حمل و نقل شهروندان با درشكه خاطره برانگيز فراهم می باشد و ديگر گوشه هاي تاريخي اصفهان نیاز به  اين حمل و نقل قديمي ندارد لذا  مدیریت شهری اصفهان  در نظر دارد تا بستر استفاده از دوچرخه تک نفره الکتریکی خورشیدی را در محور تاریخی ایجاد نماید.

وی با بیان این که توسعه مسیر درشکه سواری از برنامه های شهرداری نیست اذعان داشت: این وسیله قدیمی به عنوان وسیله حمل ونقل عمومی نیست بلکه به صورت نمادین و تشریفاتی از آن یاد می شود.

قربانی اضافه کرد: در حال حاضرایستگاه های دوچرخه در بافت قديمي و تاريخي شهر راه اندازی شده که با استقبال شهروندان مواجه شده است.

وی تاکید کرد: دوچرخه تک نفره الکتریکی مي‌تواند به عنوان نمونه‌اي از آنچه درآينده به عنوان وسيله‌ي حمل و نقل عمومي در این شهر استفاده خواهد شد مورد  بررسي قرار گيرد این در حالی است که استفاده از این دوچرخه راه ‌حلي مهم و حياتي چه از لحاظ اقتصادي و چه از لحاظ محيط زيست براي شهرها شناخته مي‌شود.