استان اصفهان در سه ماه آينده شاهد پديده گرد و خاك خواهد بود

ارسال در مهم ترین خبرهای استان و کشور

اصفهان- مركز پيش بيني اداره كل هواشناسي استان اصفهان اعلام كرد: در سه ماه آينده به كرات پديده گرد و خاك غليظ آسمان اين استان را فرا مي گيرد.
استان اصفهان در سه ماه آينده شاهد پديده گرد و خاك خواهد بود
اين مركز روز شنبه در اطلاعيه پيش بيني بارش و دماي استان اصفهان در سه ماه خرداد، تير و مرداد امسال اضافه كرد: در اين مدت مقدار بارش در بيشتر شهرستانهاي استان كمتر از نرمال خواهد بود.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني اداره كل هواشناسي استان اصفهان، از خرداد ماه سال جاري به بعد با توجه به شكل گيري الگوهاي تابستاني، بارش خاصي در استان صورت نخواهد گرفت.
بر اساس اين گزارش، تنها در مناطق شمالي، در برخي مواقع به علت عبور جريانات شمالي، انتظار ابرناكي و بارش خفيف در مناطق شمال غرب وجود دارد.
همچنين بارش در مناطق غرب و شمال استان اصفهان (داران، گلپايگان، فريدونشهر و خوانسار) در مقايسه با مقدار بلند مدت در ماه هاي (خرداد، تير و مرداد) به حد نرمال و در بقيه نقاط استان به كمتر از نرمال مي رسد.
اين گزارش درباره پيش بيني دما مي افزايد: با توجه به شكل گيري جريانات كم فشار حرارتي در نواحي جنوبي كشور و گسترش آن به عرض هاي بالاتر، افزايش نسبي دما در مناطق جنوب، شرق و تا حدودي مركز استان رخ خواهد داد.
بر اساس اين گزارش انتظار مي رود دما در مناطق جنوب، شرق و تا حدودي مركز اصفهان بالاتر از حد نرمال و در مناطق غرب و شمال استان دما در حد نرمال باشد.