اصفهان حرف اول را در تعاوني‌هاي دانش‌بنيان مي‌زند

ارسال در مهم ترین خبرهای استان و کشور

خبرگزاري فارس: مديركل اداره تعاون استان اصفهان گفت: استان اصفهان با ظرفيت‌هاي ويژه‌اي كه دارد، مي‌تواند حرف اول را در توسعه تعاوني‌هاي دانش‌بنيان در كشور بزند.

به گزارش خبرگزاري فارس از اصفهان، رسول حامديان شامگاه ديروز در كارگاه آموزشي آشنايي با تعاوني‌هاي دانش‌بنيان كه با حضور قائم مقام بنياد ملي نخبگان كشور و جمعي از نخبگان و مسئولان كشوري و استاني برگزار شد، اظهار داشت: تعاوني‌هاي دانش‌بنيان تلفيقي از دو رويكرد اساسي نظام اسلامي است كه يكي از آنها خود تعاوني‌ها و ديگري دانش‌بنيان بودن آنهاست.
وي ادامه داد: انجام كار جمعي و در قالب تعاوني‌ها همانگونه كه در قانون اساسي پيش‌بيني شده، اجراي اقدامات با ارزش و با بركت را هدف قرار داده است.
مديركل اداره تعاون استان اصفهان با بيان اينكه يكي از مزاياي تاسيس تعاوني‌ها استفاده از سرمايه‌هاي كوچك براي انجام اقدامات عظيم است، گفت: با ايجاد تعاوني‌هاي دانش‌بنيان هم‌افزايي فراهم مي‌شود كه ماحصل آن بيشتر از جمع رياضي افراد خواهد بود.
وي بيان كرد: با راه‌اندازي تعاوني‌ها علاوه بر ايجاد اشتغال مستقيم، اشتغال جنبي قابل توجهي نيز براي ساير افراد فراهم مي‌شود كه مصداق اين بحث، سخن رهبر معظم انقلاب و تعبير ايشان از تعاون به عنوان چشمه جوشان اشتغال كشور است.
حامديان با بيان اينكه در سيستم‌هاي معمول اقتصادي، رابطه كارگر و كارفرما حاكم است اما در انجام كار تعاوني تمام افراد تقريباً به يك اندازه سهيم هستند، گفت: مسئله ديگري كه به خوبي در كار تعاوني‌ها محقق شده، افزايش بهره‌وري در كار است.
وي افزود: به دليل مشاركت افراد تعاوني در سود و زيان كار، بهره‌وري در تعاوني‌ها نسبت به ديگر قالب‌هاي اقتصادي كشور بيشتر است كه اين موضوع در حال حاضر براي كشور بسيار حياتي تلقي مي‌شود.
مديركل اداره تعاون استان اصفهان در تعريف كار دانش‌بنيان اظهار داشت: كار دانش‌بنيان در جهان امروز كه به دنبال پيشرفت روزافزون است، كاري است كه بر مبناي دانايي و محور توسعه كشور باشد.
وي ادامه داد: اين نوع كار در كشور ما با هدايت‌هاي رهبر معظم انقلاب و با رويكرد اساسي كشور يعني استقرار نظام عدالت اجتماعي شكل گرفت.
حامديان با اشاره به اينكه سيستمي كه در كنار پيشرفت و توسعه مي‌تواند عدالت را برقرار كند، تعاوني‌هاي دانش‌بنيان است، گفت: در استان اصفهان ظرفيت‌هاي بسياري براي تحقق اين مهم وجود دارد كه شاهد اين مدعا فعاليت دانشگاه‌ها و مراكز آموزشي فراوان در اين استان است.
وي تصريح كرد: اصفهان با اين سابقه درخشان خود مي‌تواند حرف اول را در توسعه تعاوني‌هاي دانش‌بنيان بزند و اين موقعيت در اصفهان ويژه خواهد بود.
مديركل اداره تعاون استان اصفهان افزود: برگزاري اين جلسه گامي است در راستاي تحقق اين هدف است كه انتظار داريم با همكاري اداره تعاون استان، بنياد ملي نخبگان و حمايت مسئولان استان بتواند بيشترين شركت‌هاي دانش‌بنيان را در كشور راه‌اندازي كند.
وي اضافه كرد: در اين راه مشكلاتي هم وجود دارد اما توصيه مي‌كنم از اين مشكلات هراسي نداشته باشيد چراكه ما حمايت كامل خود از اين شركت‌ها و تعاوني‌ها را اعلام مي‌كنيم.