نرخ بیکاری در استان اصفهان 10 درصد است

ارسال در مهم ترین خبرهای استان و کشور

اصفهان - خبرگزاری مهر: مدیرکل کار و امور اجتماعی استان اصفهان گفت: نرخ کنونی بیکاری در استان اصفهان 10 درصد است.

هوشنگ قادریان در گفتگو با خبرنگار مهر در اصفهان با اشاره به اقدامات انجام شده به منظور اشتغالزایی برای افراد جویای کار در استان اصفهان، افزود: خوشبختانه در سال گذشته نرخ بیکاری در استان اصفهان کاهش یافت و به 10 درصد رسید که هم‌اکنون نیز این رقم به عنوان رقم بیکاری در استان محسوب می‌شود.

وی با اشاره به ایجاد فرصتهای شغلی به منظور کاهش نرخ بیکاری در سطح استان اصفهان، اظهار داشت: در سال گذشته 169 هزار و 872 فرصت شغلی در سطح استان اصفهان ایجاد شد که این میزان موجبات کاهش نرخ بیکاری را در سطح این استان فراهم آورد.

مدیرکل کار و امور اجتماعی استان اصفهان با بیان اینکه نرخ بیکاری در سال 89 به نسبت سال پیش از آن دو درصد کاهش یافته است، تصریح کرد: رقم بیکاری در سطح استان اصفهان طی سال 88، نزدیک به 12 درصد بود که این میزان در سال 89 با دو درصد کاهش، به 10 درصد رسید.

وی با تاکید بر اینکه استان اصفهان در ایجاد فرصت‌های شغلی برای افراد جویای کار بسیار مطلوب عمل کرده است، اضافه کرد: در سال گذشته و با وجود اینکه استان اصفهان متعهد به ایجاد 80 هزار فرصت شغلی شده بود، بیش از 169 هزار فرصت شغلی ایجاد شد که در نوع خود رقم مطلوبی به حساب می‌آید.

قادریان با اشاره به اینکه استان اصفهان در میزان اشتغالزایی در رتبه مطلوبی ایستاده است، بیان داشت: استان اصفهان به لحاظ ایجاد فرصتهای شغلی رتبه دوم سطح کشور را کسب کرد که در صورت احتساب جداگانه میزان اشتغالزایی استان‌های تهران و البرز، این استان در رتبه نخست جای می‌گیرد.

وی به سازمانها و ارگان‌هایی که بیشترین میزان فرصت‌های شغلی را در سطح استان اصفهان ایجاد کرده‌اند اشاره کرد و ادامه داد: بیشترین میزان اشتغالزایی در سطح استان اصفهان طی سال گذشته در حوزه‌های ساختمان و صنعت ایجاد شد که به یقین دستگاه‌های مرتبط با این دو حوزه، نقش غیرقابل انکاری در ایجاد این فرصت‌های شغلی داشته‌اند.

مدیرکل کار و امور اجتماعی استان اصفهان همچنین به نقش تاثیرگذار دستگاه‌ها و حوزه‌های مختلف استان به منظور ایجاد فرصت‌های شغلی اشاره کرد و گفت: ارگان‌ها، نهادها و سازمان‌های استان اصفهان در حوزه‌های صنعتی، کشاورزی و خدمات بهترین رویکرد و عملکرد را به منظور کاهش نرخ بیکاری در سطح استان به منصه ظهور رساندند.

قادریان با بیان اینکه اولویت نخست سال جاری اداره کل کار و امور اجتماعی استان اصفهان، ایجاد اشتغال پایدار در سطح استان است، افزود: خوشبختانه با برگزاری جلسات متعدد در کارگروه‌های اشتغال، برنامه‌ریزی‌های گسترده‌ای به منظور ایجاد اشتغال پایدار در سطح استان انجام شده است.

وی اظهار داشت: در سال جاری به دنبال آن هستیم تا فرصتهای شغلی پایدار را برای افراد جویای کار در سطح استان فراهم آوریم و در سال‌های آینده بر پایه اشتغالزایی اصولی و مبتنی بر آینده‌مداری گام برخواهیم داشت تا هیچیک از افراد مشغول به کار شده، ترسی از بیکار شدن نداشته باشند.

مدیرکل کار و امور اجتماعی استان اصفهان همچنین با تاکید بر رویکرد اشتغالزایی دولت در سال‌های اخیر، تصریح کرد: کاهش نرخ بیکاری در کشور طی سال‌های اخیر نشان می‌دهد که دولت در این ارتباط سیاست‌گذاری‌های مطلوبی انجام داده و ایده‌های مطلوبی اندیشیده است.

وی همچنین به جلسات برگزار شده در حوزه کار و اشتغال در استان اصفهان طی سال‌های گذشته اشاره کرد و ادامه داد: در سال‌ گذشته جلسات بسیاری برای تامین فرصت‌های شغلی در استان برگزار شد که تمامی دستگا‌ه‌ها در این جلسات مشارکت مطلوبی داشتند چراکه مدیران و مسئولان استانی، کاهش نرخ بیکاری را یکی از وظایف خود می‌دانند.