ساختار سنتی روابط عمومی ها عاملی برای عدم موفقیت آنها است

ارسال در مهم ترین خبرهای استان و کشور

خبرگزاري ايمنا:مدیر روابط عمومی شهرداری اصفهان ساختار سنتی روابط عمومی ها را عاملی برای عدم موفقیت این نهاد دانست و اظهار داشت: جامعه امروز جامعه اطلاعات، ارتباطات و نو شدن است و در صورتی که همچون قبل با نگاه سنتی به امور و فعالیت ها نگریسته شود، هیچ گاه در عرصه های مختلف موفق نخواهیم بود.

به گزارش ایمنا مهندس اصغر آذربایجانی گفت: در صورتی که روابط عمومی ها شان و جایگاه خود در جامعه را مد نظر قرار دهند، علاوه بر اینکه موفقیت سازمان تابعه خود را تضمین می کنند، نیازسنجی بهتر، مطلوب تر و دقیق تری را نیز از جامعه ارائه خواهند کرد.

وی اطلاع رسانی را اصلی ترین وظیفه روابط عمومی ها دانست و اظهار داشت: روابط عمومی ها باید سریع، شفاف و دقیق نسبت به انتقال اخبار و فعالیت های انجام شده در سازمان به مردم و جامعه اقدام کنند تا به این وسیله جامعه نیز با فعالیت های صورت گرفته آشنا شوند.

مدیر روابط عمومی شهرداری اصفهان وظیفه دوم روابط عمومی ها را تشویق و ترغیب مخاطبین به منظور دانستن وظایف و عملکرد سازمان خواند و تصریح کرد: همگرایی، مشارکت جویی و بهینه سازی امور با کوتاه کردن فاصله میان مدیران و افراد درون و برون سازمانی از دیگر فعالیت های ضروری روابط عمومی محسوب می شود. وی یکی از مهمترین آسیب های مجموعه روابط عمومی را در نظر نگرفتن جایگاه و شان این ارگان عنوان کرد و گفت: در صورتی که قدر و منزلت روابط عمومی از سوی فعالان این عرصه رعایت نشود، مدیران اجرایی دستگاه ها نیز این جایگاه و قدر و منزلت را رعایت نخواهند کرد و به این وسیله روابط عمومی ها در راه انجام شایسته فعالیت خود موفق نخواهند بود.

مسئولیت روابط عمومی بیش از برگزاری مراسم، اعیاد و سالگردهای طول سال است

آذربایجانی تاکید کرد: در صورتی که عقیده داشته باشیم مسئولیت روابط عمومی بیش از گرامی داشت مراسم، اعیاد و سالگردهای طول سال است، بیشترین یاری را در جهت موفقیت به این نهاد متعالی خواهیم رساند.

وی فعالیت روابط عمومی ها در دستگاه های اجرایی را ضروری ارزیابی کرد و افزود: اهمیت فعالیت روابط عمومی ها به اندازه ای است که هیئت وزیران یکی از مهمترین جایگاه ها را در دولت به آن اختصاص داده و این ارگان به صورت مستقل زیرمجموعه رئیس دولت به فعالیت می پردازند.

مدیر روابط عمومی شهرداری اصفهان ساختار سنتی روابط عمومی ها را عاملی برای عدم موفقیت این نهاد دانست و اظهار داشت: جامعه امروز جامعه اطلاعات، ارتباطات و نو شدن است و در صورتی که همچون قبل با نگاه سنتی به امور و فعالیت ها نگریسته شود، هیچ گاه در عرصه های مختلف موفق نخواهیم بود. وی تصریح کرد: در عصر نوین باید به سمتی حرکت کرد که از فناوری های نوین و تکنیک های اطلاعاتی و ارتباطی در زمینه کاری روابط عمومی ها استفاده کنیم

وی با اشاره به نقش مهم و تاثير گذار روابط عمومي ها درنهادها به خصوص مدیریت شهری تاكيد كرد: در صورتي كه جايگاه روابط عمومي ها در كشور ارتقا يابد، زمينه استفاده از سرمايه هاي اجتماعي فراهم مي شود.

اعتماد، ارتباط و مشاركت سه ركن سرمايه هاي اجتماعي هستند

منهدس اصغر آذربايجاني با بيان اين كه سرمايه هاي اجتماعي يكي از سرمايه هاي مهم جامعه ، نهاد و هر سازماني است، افزود: سرمايه هاي اجتماعي، مولفه هاي توسعه و زير بناي توسعه اقتصادي، فرهنگي و اجتماعي شهر محسوب مي شوند.

مدير روابط عمومي شهرداري اصفهان با اشاره به اين كه به واسطه سرمايه اجتماعي زمينه مشاركت هاي فرهنگي، اجتماعي و سياسي را فراهم مي كند ، تصريح كرد: اعتماد، ارتباط و مشاركت سه ركن سرمايه هاي اجتماعي هستند كه هر نهادي به خصوص شهرداري ها با اين سرمايه مي توانند قوي تر فعاليت مي كند.

وی با تاكيد بر 372 وظيفه شهرداري از تولد تا مرگ خاطرنشان كرد: شهرداري ها از نهادهايي هستند كه به جهت نوع خدمت رساني ضرورت دارند در جهت ارتقا سرمايه هاي اجتماعي گام بردارند.

زمينه استفاده از سرمايه اجتماعي ميسر مي شود

وي با بيان اين كه در صورتي كه جايگاه روابط عمومي ها در كشور ارتقا يابد، زمينه استفاده از سرمايه اجتماعي ميسر مي شود، اظهار داشت: با توجه به اين كه روابط عمومي ها  تسهيل كننده روابط بين شهروندان و سازمان هستند در صورت بهبود جايگاه آنها زمينه مشاركت شهروندان را مي توانند تسهيل نمايند.

وي بيان داشت:خوشبختانه شهرداري اصفهان و به دنبال آن روابط عمومي اين نهاد از سال 82 با توجه به شعاراصلي كوتاه شدن ديوار بي اعتمادي و نگاه ويژه به سرمايه هاي اجتماعي فعاليت خود را آغاز نموده است.

مدير روابط عمومي شهرداري اصفهان ادامه داد:  ما در اصفهان توانسته ايم به واسطه حمايت ها و مباحث مختلفي كه ضرورت داشت جايگاه تشكيلاتي روابط عمومي ها را ارتقا دهيم، در واقع فضا به گونه اي فراهم شد كه روابط عمومي شهرداري حرفي براي گفتن داشت.

ضرورت تثبيت حلقه مفقوده روابط عمومي در شهرداري ها

وی با اشاره به ضرورت تثبيت حلقه مفقوده روابط عمومي در شهرداري ها گفت: اگر گفته مي شود شهرداري و شورا نهادهاي غير دولتي هستند و خودشان درآمد ايجاد مي كنند و نياز به اعتماد سازي بين مردم و شهرداري وجود دارد لازم است حلقه مفقوده روابط عمومي ها  به جايگاه واقعي خود برسند، چرا كه مي توانند ارتباط بين مردم و مديران شهرداري باشند.

وي افزود: روابط عمومي ها بايستي با ساختار قوي و منسجم اما سبك با نگاه كارشناسي اقدام كنند تا بتوانيم به بستر سرمایه  اجتماعي قوي برسيم.

مدير روابط عمومي شهرداري اصفهان با تاكيد بر اين كه همراهي و همدلي مردم يكي از موضوعات مهم در اقدامات انجام شده دارد، تصريح كرد: در اكثر پروژه ها همچون پروژه احياي تاريخي ميدان امام علي(ع) در قلب تاريخي شهربه واسطه همدلي و همكاري مردم يعني سرمايه هاي اجتماعي كه شهرداري به وجود آورده بود ايجاد شد.

آذربایجانی با تاکید بر نقش روابط عمومی ها در فضای رسانه ای گفت: روابط عمومی شهرداری اصفهان اگر به این مرحله رسیده است به خاطر نگاه تخصصی است که به جایگاه آن داشته اند.

وی نظرات مردم را در مورد اجراي طرح هاي عمراني شهر مهم دانست و گفت: با توجه به اين كه عكس العمل مردم در رابطه با اجراي پروژه هاي شهري، مهم و مدنظر ما است، طرح نظرسنجي و پ‍ژوهش از مردم در مورد اين پروژه ها را كه براي اولين بار از پروژه آقاخاني شروع شد، مي توان يكي ديگر از فعاليت هاي روابط عمومي شهرداري در اين حوزه نام برد.